Sezonul 2018 a adus o importanta revenire in Campionatul National de Raliuri. Dupa 7 ani de pauza, multiplul campion national Titi Aur a revenit in intrecerea interna cu un program pe 3 ani pe o Skoda Fabia R5. Primita cu entuziasm de catre fani, revenirea pilotului a atras atentia tuturor, dar s-a dovedit a fi un proces de lunga durata. Am povestit cu Titi despre revenirea sa in raliuri, despre adaptarea la tehnica moderna a masinilor de concurs din prezent si despre acomodarea cu Skoda Fabia R5.
RallyMax: Salutare Titi, ne bucuram sa stam din nou de vorba si iti multumim pentru timpul acordat. Cum a decurs pana acum sezonul 2018 pentru voi si cat de dificila a fost revenirea in competitii, completata de adaptarea la Fabia R5?
Titi Aur: Revenirea a fost placuta si cu mult entuziasm dar in acelasi timp a fost si foarte dificila pentru ca ritmul din campionat este foarte ridicat si se piloteaza din ce in ce mai corect si mai rapid, iar evolutia tehnica este incredibila si pilotajul la limita este din ce in ce mai greu. In mod special, modelul R5 inseamna un altfel de stil de pilotaj decat cel pe care eu il stiam. Dupa pauza de 7 ani si cu toate schimbarile, revenirea este chiar mai dificila decat am crezut dar si progresul este mai placut.
RallyMax: Ai marit rtimul constant de la o cursa la alta, atat pe asfalt cat si pe macadam. Unde crezi ca mai trebuie lucrat pentru a fi acolo unde-ti doresti in clasament?
Titi Aur: Avem un program de 3 ani si ne-am propus o abordare calculata si o crestere cu fiecare kilometru. Pe langa schimbarea stilului de pilotaj, trebuie sa acumulez incredere in capacitatea masinii si asta se face doar prin kilometri de probe speciala.
RallyMax: Ce parere ai despre nivelul organizatoric din acest an in comparatie cu cel pe care-l intalneai in urma cu cateva sezoane?
Titi Aur: Cu siguranta si nivelul organizatoric este in crestere. Cel mai important este ca din punct de vedere securitate progresul este evident. Mai sunt multe lucruri de imbunatatit, dar suntem pe drumul cel bun.
RallyMax: In acest sezon a debutat Campionatul National de Super Rally, o competitie bazata pe sistemul superspecialelor de raliu, organizata in cateva orase mai mari care nu au parte de motorsport. Pana acum s-a desfasurat etapa de la Targu-Mures, acolo unde ai participat. Cum ti se pare aceasta competitie? Esti hotarat sa participi si la urmatoarele etape?
Titi Aur: Cred ca acest campionat este exact cea ce lipseste motorsportului din Romania: spectacol in centrul orasului si atragerea spectatorilor, a presei si a sponsorilor. Voi fi prezent la toate etapele si il felicit pe Mihai pentru aceasta initiativa.
RallyMax: Mai sunt doua etape, una pe macadam la Iasi iar cealalta pe asfalt la Sibiu. Cu ce ganduri veti aborda aceste doua curse, avand in vedere pozitia in clasament si acomodarea echipajului la modelul R5?
Titi Aur: De fiecare data am incercat sa avem rezultatul cel mai bun si sa abordam rational aceasta revenire. Acelasi lucru il vom face si la ultimele doua etape din acest an dupa care vom trage linia, vom trage concluzii si ne vom face strategia pentru anul viitor.
RallyMax: Titi, iti multumim inca o data pentru raspunsurile tale si iti dorim mult succes in acest final de sezon. Ajunsi la “sosirea” acestui interviu, nu putem sa nu te intrebam daca vom avea ocazia sa urmarim o noua editie ATA Racing Show in acest an?
Titi Aur: Din pacate nu vom organiza ATA Racing show nici in acest an din mai multe motive: 1. Probleme cu zgomotul prea mare in zona, 2. Lipsa sponsorilor, 3. Scaderea interesului unor sportivi de la prima la a doua editie, 4. Sugestii si pareri de la unii concurenti cum ca e prea frig afara in noiembrie, e prea departe de oras, nu merita efortul sa vina la astfel de concurs. Cu parere de rau dar, deocamdata, raspunsul ramane nu pana cand vom considera ca devine interesanta aceasta cursa.
Va multumesc pentru implicarea voastra in motorsport si va doresc tuturor automobilistilor ?drum bun?.