Sezonul 2018 din Campionatul National de Raliuri a reprezentat debutul lui Andrei Brezoszki in lumea raliurilor. Dupa ani intregi in care a stat pe marginea probelor speciale in calitate de fan, urmand sa isi faca mai apoi debutul in motorsport la etapele de viteza in coasta, momentul mult asteptat a venit odata cu startul sezonului CNR 2018, unde alaturi de Dariana Mateut a reusit sa obtina locul secund in intrecerea debutantilor la finalul stagiunii.
RallyMax: Salut Andrei! Ne aflam la sfarsitul sezonului 2018, primul pentru tine in CNRD. Cum ai rezuma acest prim an competitional complet, unul in care ai reusit sa obtii niste rezultate foarte notabile.
Andrei Brezoszki: Salutare RallyMax! Asa este, ne aflam la finalul anului nostru de debut in CNRD, un an in care am trecut prin toate starile posbilie. Am pornit la startul primei etape cu un scop precis, cu toate ca experienta noastra la acest nivel nu exista. Sezonul nostru a decurs bine, dovada fiind acest titlu de vicecampion, care este rezultatul muncii noastre si a intregii echipe.
RallyMax: Ai plecat in aceasta aventura de la zero, avand un copilot debutant si un partener puternic alaturi de tine, care ti-a pus la dispozitie o masina foarte interesanta, Suzuki Swift Sport. Cat de dificila a fost inchegarea tuturor factorilor prezentati?
Andrei Brezoszki: Prima parte a sezonului a fost senzationala, masina Suzuki Swift Sport fiind o masina impresionanta, care iti permite cu costuri mici (cat de mici pot fi la raliu) sa obtii rezultate, sa inveti pilotajul, iti confera o incredere, dovada si rezultatele noastre pe aceasta masina.
Ca echipaj, inchegarea nu a durat mult, fiind doua persoane care nu au mai participat niciodata la astfel de competitii si la un asa nivel, dar am vorbit aceeasi limba, insa a trebuit sa descoperim tot ce inseamna dictare, capcane, ritm.
RallyMax: Tragand linie la final de sezon, unde crezi ca s-a pierdut pentru voi acest titlu si care sunt partile la care trebuie sa mai lucrati pentru a va imbunatati parcursul?
Andrei Brezoszki: Dupa parerea mea, titlul l-am pierdut la Harghita, unde am condus tot raliul, iar cu 6 km inainte de final, guma drepata spate a cedat si s-a dejantat. Am incercat peste 30 de minute sa repunem masina pe drum. Dupa acel eveniment am ramas singuri, fara sustinere financiara si a trebuit sa ne descurcam cum putem.
RallyMax: De-a lungul intregului an ai pilotat doua masini diferite pe ambele suprafete, asfalt si macadam. Care dintre ele ti-a placut mai mult si de ce, dintre Suzuki Swift Sport si Citroen C2.
Andrei Brezoszki: Categoric Suzuki, a fost masina cu care am facut teste, cele mai multe etape, masina in care am avut incredere totala. Citroenul este o masina mult mai puternica, agresiva, si care necesita teste obligatoriu, iar noi nu am avut parte de teste cu ea, dar sunt sigur ca odata ce o descoperi si castigi increderea necesara, e altceva.
RallyMax: Stim ca pasiunea ta pentru acest sport este una enorma si vei face tot posibilul pentru a fi la startul etapelor din 2019 chiar daca in acest moment nu ai un buget conturat. Totusi, in cadrul carei clase ai incerca sa-ti masori fortele?
Andrei Brezoszki: Consider ca poti face pasul spre o clasa superioara, doar in momenteul in care ai demonstrat la clasa din care faci parte in prezent, dupa ce am sa mai cobor cateva locuri la clasa 9, pot sa ma gandesc la mai mult.
RallyMax: Zbighi, iti multumim si te felicitam pentru parcursul vostru din 2018. Asteptam sa ne auzim in 2019 cu vesti cat mai bune. Pana atunci, ai cuvantul de final.
Andrei Brezoszki: In primul rand vreau sa ii multumesc Darianei pentru munca depusa in 2018, parintilor mei, sponsorilor: TRENCADIS, TEOIL, MUNICIPIUL BAIA MARE, ALIKAR, POAN, SMY2012.