O prezenta constanta in Campionatul National de Raliuri, progresand de la o cursa la alta, Adrian Teslovan a concurat in ultimele sezoane la bordul Citroen-ului DS3 R3T alaturi de Vajk Imre Cseh, copilotul sau. Cu un loc secund in clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice, dar si cu titlul clasei 5 adjudecat in 2018, echipajul porneste in noul sezon cu entuziasm si dorinta de progres, urmand a se lupta in aceleasi clasamente, dar si cu ei insisi, pentru perfectionare.
RallyMax: Salutare Adi! Ne bucuram sa discutam din nou cu tine dupa o pauza lunga, cel putin pentru noi. Povesteste-ne putin cum a fost sezonul 2018 pentru voi, un an in care ati terminat pe locul secund in categoria masinilor cu doua roti motrice?
Adrian Teslovan: A fost un an in care am experimentat, am gresit, am invatat, am avut ghinioane dar si noroc. Toate momentele in care suntem la etape cu baietii sunt amintiri placute. Nu am terminat acolo unde ne-am dorit dar pana la urma asta este motorsportul ? suntem bucurosi ca putem participa la fiecare etapa ca avem niste parteneri puternici care ne sprijina in demersul nostru.
RallyMax: Revenind la parcursul din 2018, ati avut doua etape unde nu ati reusit sa adunati niciun punct, la Cluj si Bacau, ambele fiind cauzate de iesiri in decor. Ce anume s-a intamplat mai exact la aceste doua etape?
Adrian Teslovan: Da, sunt doua etape la care nu ma gandesc cu mare placere, am gresit se intampla si ne asumam greselile. La Cluj a fost o poveste mai lunga ? am inceput cu shakedown-ul unde am avut o problema la supapa de la rezervorul de combustibil care a refulat in habitaclu in timpul parcurgerii probei ? nu a fost foarte placut ? m-am simtit extrem de rau. Peste toate astea am facut o alegere extrem de proasta in setup-ul suspensiei (am ales sa merg pe niste arcuri moi ? total nepotrivite) toate acestea cumuland in eroarea de pe proba de noapte ? viteza prea mare, suspensia total aiurea si conditia mea fizica de dupa episodul cu benzina m-au facut sa gresesc, cam asta s-a intamplat. La Bacau mai pe scurt ? nu am vazut piatra din interiorul virajului de dupa sosire ? am intrat prea mult pe interior ? cu un an inainte venisem pe pana la ambele roti fata si ne aruncase in santul exterior. Dar mai pe scurt, am gresit, imi asum!
RallyMax: Dupa cateva sezoane in care lupta in cadrul categoriei 2RM nu a mai fost atat de acerba, pentru 2019 se anunta o serie de noutati care probabil vor anima si mai mult acest clasament. Sunteti pregatiti sa va luptatti cu un numar si mai mare de echipaje care vor fi la bordul unor masini R3 sau R2?
Adrian Teslovan: Da, binenteles ca suntem pregatiti! Noi ducem o lupta cu noi insine, incercam sa ne perfectionam, sa progresam de la un an la altul. Daca vor fi mai multe masini la start asta insemna ca progresam si nu putem decat sa ne bucuram.
RallyMax: Revenind la anul competitional 2019, ce parere ai despre formatul actual, unul cu 8 curse programate si cu prima etapa programata abia la inceputul lunii mai?
Adrian Teslovan: Este destul de greu sa dai un verdict ? sunt prea multe variabile(oranizatori, autoritati locale, parteneri, autorizatii, bugete, etc.). Este clar ca 8 etape sunt multe dar pe de alta parte este important sa ai etape care sa acopere toate regiunile istorice. Normal ar fi ca situatia aparuta anul asta sa duca la o modificare sau o inbunatatire a regulamentului de organizare a campionatului national ? poate o abordare putin mai matura si strategica pentru viitoarele editii. Este extrem de neplacut si ineficient sa ai o pauza de 6 luni dupa care sa fii nevoit sa ingramadesti 8 etape in 5-6 luni, nu ajuta pe nimeni. Situatiile de genul asta ar trebui sa produca niste schimbari in strategia unui campionat ? strategie ce ar trebui gandita impreuna cu organizatorii etapelor, cu reprezentanti ai pilotilor, cu echipele tehnice/logistice implicate in fenomen. Clar ca era necesa o etapa in sudul tarii ? asa ca Raliul Argesului este exact ce trebuie asa cum ar trebui si o etapa in zona Tulcea sau Constanta. Cred in competitia dintre organizatori prin intermediul punctajelor ? ramane de perfectionat/ajustat modul in care se face acesta. Orice competitie aduce progres tuturor partilor implicate. Ca sa ne intoarcem la numarul de etape cred ca sunt multe avand in vedere situatia economica si bugetele care se aloca pentru acest gen de activitati sportive/evenimente.
RallyMax: Prietenii vostri, Thomas Abraham si Rares Silasi vor forma din nou un echipaj. Aveti in plan sa continuati sub culorile aceleiasi echipe, Omega Motorsport?
Adrian Teslovan: Ma bucur foarte mult pentru Rares si Tomi ? suntem prieteni, o sa fie iar o atmosfera de vis in ?echipa?, revine si Bogdan Talasman tot un bun prieten. Ne intelegem foarte bine, acum 5 ani ne-am apropiat foarte mult si asa cum am mai spus-o am legat niste prietenii adevarate. Le-am simtit lipsa unora ca Rares, Talas, Edi, Toni, Boti unii dintre ei revin in 2019 full sezon. Baietii de la Omega sunt niste profesionisti desavarsiti, facem echipa buna cu atat cu ei cat si cu ceilalti colegi care lucreaza cu echipa Omega Motorsport si numai.
O sa vina si Dodo Pitigoi la etapele de asfalt ceea ce aduce un plus de spectaculozitate campionatului national si un plus de atmosfera in grupul nostru. Inca analizam proiectul cu echipa, personal mi-as dori putin mai mult anul acesta ? insa nu avem inca nimic concret. Vom vedea ce va fi.
RallyMax: Adi, iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes si in acest an iar in final ai cuvantul!
Adrian Teslovan: Va multumim mult pentru implicarea echipei voastre in motorsportul din Romania. M-as bucura foarte mult daca fiecare persoana angrenata in aceasta zona ar incerca sa gandeasca constructiv si sa puna interesul sportului inainte de toate, fara inversunare, orgolii si interese meschine ? suntem o mana de oameni care ar trebui sa mergem in aceeasi directie. Vreau sa va fac o sugestie privind aceste serii de interviuri ? poate ca ar trebui sa ii scoateti in lumina si pe cei care fac partea din spate a acestui sport sau mai bine zis oamenii fara de care nu am putea face ceea ce iubim si anume echipele tehnice ? oameni ca Iulica Nita si echipa lui, George Serban & Mihai Dobre, Daniel Bochis, Cornel Timofte, Varu? Nicu, Vlad Cosma un pilot extrem de rapid dar si un foarte bun tehnician sunt oamenii care traiesc si iubesc acest sport asa cum nu va imaginati ? au o istorie in spate si au ce spune, nu i-am enumerat pe toti dar sunt sigur ca merita toti aceasta atentie.
Ne vedem la Raliul Argesului pe 3 Mai dar pana atunci mai avem si o etapa la coasta la Rasnov pe 6-7 Aprilie.
Doresc sa multumesc pe aceasta cale noului nostru partener Generali Romania si partenerilor nostri, deja traditionali: UniCredit Leasing, Borsec, Defi, Cipi, Mobil1 prin Star Lubricants, Interflon, Set Prod-Com, Omega Motorsport, Comtrade distribution, distribuitor exclusiv GoPro in Romania si partenerilor media: RockFm si Vice. #captureheroes