O prezenta spectaculoasa in Campionatul National de Raliuri, Porsche-ul 911 GT3 pilotat de Alexandru Pitigoi a atras privirile pasionatilor si curiosilor prin prezenta, sunet si viteza. Cu o experienta de peste 20 de ani la bordul multor masini spectaculoase, “Dodo” ne-a povestit detalii despre experienta sa, despre senzatiile traite in GT3, dar si despre planurile sale pentru sezonul 2019.
RallyMax: Salutare Dodo! Pentru prima data avem onoarea de a discuta impreuna. Insa pana sa povestim despre sezonul 2018 si 2019, dorim sa aflam cum ai inceput sa participi in Campionatul National de Raliuri si cum ai progresat in acesti ani?
Alexandru Pitigoi: Va salut, ma bucur ca am ocazia sa comunic cu voi si cititorii vostri! Desi nu i-am simtit ca fiind asa multi, am debutat in raliuri in urma cu exact 20 de ani, dupa ce o buna parte din copilarie am mers la curse ca spectator impreuna cu tatal meu care in anii ?80 a fost comisar tehnic. Pana in 2008 am participat regulat la (aproape) toate etapele de campionat, iar apoi am ramas la fel de apropiat de sport, dar am participat ca pilot doar la unele raliuri sau etape de viteza in coasta.
RallyMax: De-alungul carierei tale ai avut ocazia sa participi cu masini foarte spectaculoase: Ford Puma Kit Car, Hyundai Coupe Kit Car, Mitsubishi Lancer EVO, Ford Focus WRC, Renault Clio R3 sau Porsche 911 GT3. Dintre toate aceste modele care a fost cea care ti-a lasat cea mai frumoasa amintire si de ce?
Alexandru Pitigoi: Intr-adevar, am avut sansa de a pilota masini extraordinare si privind inapoi acum, imi dau seama ca fiecare din ele a avut farmecul si calitatile ei, de la fiecare am invatat ceva. Am incercat intotdeauna sa imi faca placere masina cu care merg si nu m-am ferit de provocari. Daca ar fi sa aleg doar una dintre ele, cu toate ca e dificila o astfel de alegere, cred ca ar fi actuala masina de care am fost si inca sunt fascinat in mod deosebit. Un Porsche nu este usor de pilotat si necesita destul de multa implicare, atentie si sensibilitate, in schimb ofera senzatii extraordinare.
RallyMax: Daca am deschis acest subiect legat de masini, suntem curiosi sa aflam daca te-ai gandit sa incerci si vreun model R5, fiind in ziua de astazi visul multor piloti?
Alexandru Pitigoi: Am mers cu un model R5, chiar daca nu in competitie ci numai la diverse teste. Este visul multor piloti si este clar de ce: pentru a te lupta la varful clasamentului atat pe asfalt cat si pe macadam, nu exista alta varianta mai buna de masina. In acelasi timp, modelele R5 sunt prietenoase cu pilotul avand performante excelente. Personal, desi imi lipseste participarea pe macadam, deocamdata sunt multumit cu masina pe care o am, dar nu se stie niciodata ce ne rezerva viitorul.
RallyMax: Anul trecut ai avut o evolutia foarte buna la raliurile la care al luat startul, cele de asfalt, obtinand timpi din ce in ce mai competitivi pe probele speciale de asfalt mai late, pe placul masinii cu care ai evoluat. Cat de multumit esti de evolutiile avute?
Alexandru Pitigoi: Multumesc pentru aprecieri! Observatia referitoare la probele mai potrivite pentru Porsche este corecta; caracteristicile masinii o fac sa fie mai rapida pe cele nu foarte inguste, alunecoase sau cu multe viraje foarte lente. Am fost foarte placut surprins de unele rezultate obtinute pe probe din aceasta categorie mai putin prietenoasa cu masina, unde nu ma asteptam la timpi atat de apropiati de topul masinilor R5, mai ales ca toti pilotii de la varful clasamentului sunt adversari foarte rapizi. In ceea ce priveste probele mai pe gustul masinii, in unele cazuri ar fi fost loc de putin mai bine, dar sunt foarte multumit totusi de evolutiile de anul trecut.
RallyMax: Revenind la anul competitional 2019, ce parere ai despre formatul actual, unul cu 8 curse programate si cu prima etapa programata abia la inceputul lunii mai?
Alexandru Pitigoi: Sunt convins ca exista unele motive care justifica o astfel de repartizare a etapelor si fara sa cunosc vreun detaliu imi inchipui ca sunt motive serioase, dar mi s-ar parea mult mai potrivita organizarea Campionatului pe o perioada mai indelungata si cu spatii mai mari intre etape. Numarul de etape cred ca este in regula. Nu putem avea vizibilitate si consistenta fara un numar suficient de evenimente, in schimb faptul ca ele se desfasoara practic pe parcursul a doar 5 luni din an (in august fiind vacanta) nu cred ca este cel mai indicat. Cu atat mai putin perioada de doar 2 saptamani intre doua dintre raliuri, sau 3 saptamani intre cele mai multe.
RallyMax: Care sunt planurile tale pentru acest an? Vei participa cu aceeasi masina Porsche?
Alexandru Pitigoi: Deocamdata nu sunt sigur, dar sper sa particip la 3 Raliuri si macar 2 etape de Viteza in Coasta tot cu Porsche.
RallyMax: Dodo, iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes si in acest an iar in final ai cuvantul!
Alexandru Pitigoi: Multumesc mult pentru urare, sper sa fie un an bun pentru toti cei implicati in acest sport minunat. Profit de ocazie sa multumesc echipei, familiei, prietenilor, partenerilor si nu in ultimul rand navigatorilor, pentru tot sprijinul lor de-a lungul anilor trecuti si, sper, viitori.
Va doresc voua, colegilor mei de competitie si tuturor celor care ne urmaresc, numai reusite!