Cu mai putin de o luna ramasa pana la debutul noului sezon din Campionatul National de Viteza in Coasta, am stat de vorba cu pilotul Calin Fagadar, proprietarul celei mai frumoase masini de curse din campionat, dupa parerea noastra – un Mitsubishi Lancer Evo IX, cu care concureaza la clasa H4. Despre inceputul carierei lui Calin si planurile de viitor, puteti citi in articolul de mai jos.
RallyMax: Salut Calin! Este prima data cand discutam cu tine, asadar am dori sa ne spui cand si cum ai ajuns sa participi in Campionatul National de Viteza in Coasta?
Calin Fagadar: Salut RallyMax! De mic copil sunt pasionat de sportul cu motor. Pana in 2015 am fost spectator la diferite competitii auto si moto in tara, dar si in strainatate. Visul meu a fost sa concurez in Campionatul National de Viteza in Coasta. Cu ajutorul unui bun prieten din Targu Jiu, in 2016 am debutat ca deschizator la Ranca.
RallyMax: Esti probabil singurul pilot de la noi, despre care este mult mai simplu de pronuntat ?acel Evo rosu frumos? in locul numelui tau si deja lumea stie exact despre cine este vorba. Cand ai inceput constructia acestei masini si cate modificari i-ai adus pentru a o aduce in stadiul actual?
Calin Fagadar: Constructia masinii am inceput-o in 2010 imediat dupa achizitie, desi in acel moment nu stiam daca si cand voi concura. In prezent masina nu prea mai are componente originale si este intr-o continua dezvoltare…
RallyMax: In 2018 nu ai participat la toate etapele din calendarul competitional, insa s-a observat o evolutie progresiva de la etapa la etapa, reusind sa te apropii de pilotii fruntasi din clasa din care faci parte, H4. Cat de multumit esti de evolutiile avute anul trecut?
Calin Fagadar: Datorita modificarilor mari aduse masinii fata de 2017 am avut si mici probleme tehnice care nu mi-au permis sa particip la toate etapele, lipsind la doua din ele. 2018 a fost un an de teste, de acomodare cu masina si cu traseele de concurs. Faptul ca am reusit sa ma apropii de piloti experimentati din fruntea clasamentului a fost un lucru neasteptat, ce mi-a dat si mai multa incredere si sperante pentru anul competitional 2019.
RallyMax: Revenind la anul 2018, care a fost cursa ta preferata, traseul preferat si unde ai avut cea mai multumitoare evolutie?
Calin Fagadar: Cursa mea preferata a fost cea de la Ranca, desi traseul meu preferat este cel de la Resita. La Poiana din toamna am avut cea mai buna evolutie, obtinand locul 7 la Open si locul 4 la grupa H4.
RallyMax: Esti probabil din punctul de vedere al mai multor persoane posesorul celei mai frumoase masini de la coasta. Totusi cum reusesti sa mentii masina intr-o stare atat de impecabila la fiecare etapa?
Calin Fagadar: Nu stiu daca este cea mai frumoasa, dar pot spune ca am muncit mult la ea; am fost foarte atent la detalii, practic aceasta masina ma reprezinta.
RallyMax: Cu mai putin de o luna ramasa pana la debutului noului sezon din CNVC, cu ce noutati vii in acest an si care sunt planurile tale pentru 2019?
Calin Fagadar: In sezonul 2018 am avut cea mai grea masina si cu cele mai inguste anvelope din Grupa H4, ceea ce m-a determinat sa fac modificari in acest sens, acestea fiind si principalele noutati tehnice. In rest am lucrat la fiabilitate. Planul pentru 2019 este sa particip la cat mai multe etape. Va fi un sezon lung cu 9 etape, iar fara sponsori la acest nivel este foarte greu.
RallyMax: Calin, iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes in 2019. In final, ai cuvantul!
Calin Fagadar: Multumesc si eu, RallyMax! Pe aceasta cale doresc sa multumesc echipei si in special lui Claudiu Fagadar care mi-a fost alaturi pe tot parcursul dezvoltarii masinii.