Debutand in 2016 alaturi de Mirela Bucovicean in campionatele de regularitate, Georgiana Gologan a avut parte de un parcurs interesant in competitiile din mai multe ramuri ale motorsportului. Cu participari in 2017 in competitiile de viteza din Romania, in Campionatul National de Raliuri dedicat Vehiculelor Istorice, dar si in concursuri de regularitate, copilotul a concurat alaturi de echipa Just Classics la multiple evenimente, inclusiv la Rallye Monte – Carlo Historique, acolo unde s-a aflat la start si in 2019, alaturi de Gabriel Stanciu. O prezenta constanta in Rally2 in 2018 alaturi de David Tarta, am povestit cu Georgiana despre prezenta sa la raliul istoric desfasurat in iarna aceasta, despre participarile de anul trecut, cat si despre planurile sale pentru noul sezon.
RallyMax: Salut, Georgiana! Ne bucuram sa povestim din nou. Sa o luam cu inceputul: in 2018 ai participat cateva etape alaturi de David Tarta. Cum a fost aceasta experienta pentru tine si ce parere ai de viitorul pilotului?
Georgiana Gologan: Raspuns: Salut RallyMax! E o placere si pentru mine de fiecare data sa povestesc cu voi.
La inceputul sezonului 2018 am sperat ca decizia retragerii echipei Just Classics va aduce un semnal de alarma constructiv, chiar daca regretul neparticiparii era usor pregnant. Dupa Raliul Brasovului, dorinta de a reveni pe probe devenea tot mai mare, cu sanse tot mai mici de a se concretiza. Cu putin timp inainte de raliul de la Cluj, prin bunavointa unor persoane din jurul nostru, eu si David am acceptat propunerea de a participa impreuna, cu toate ca nu ne cunosteam deloc.
Daca la primele probe intrebam in disperare ?David, ma auzi? Zi! Ma auzi?!?, acum stiu exact ca atunci cand tace ca hipnotizat e conectat total cu mintea la mintea mea si la urmatorul metru de proba. Maturizarea nu a avut si nu va avea rabdare sa il astepte, asa cum face cu toti sportivii de performanta care si-au inceput drumul de mici. Sa va spun exact unde, nu mai stiu, dar cand am citit ca ?Disciplina inseamna sa tii minte ce iti doresti?, m-am gandit exact la David care are disciplina unui cal de curse, dar si nebunia unui manz lasat liber pe camp sa zburde.
Probabil cel mai dificil rol al meu in acest context este sa gasesc mereu echilibrul de a-l tempera totusi putin, dar doar atat cat sa mai impinga putin limita. Sunt sigura ca el stie precis unde vrea sa ajunga si va ajunge!
RallyMax: Echipa Just Classics a participat recent la Rallye Monte-Carlo Historique, acolo unde trei echipaje au reprezentat Romania. Ce inseamna pentru tine sa fii prezenta la un raliu de asemenea importanta?
Georgiana Gologan: Este al doilea an consecutiv pentru mine la Rallye Monte-Carlo Historique si la fel ca si prima data, a fost o onoare, atat participarea in echipa Just Classics alaturi de Gabriel Stanciu, un pilot la inaltimea celor de top, cat si participarea sub steagul Romaniei la un raliu de o asemenea amploare.
Despre ce a insemnat aceasta participare in contextul emotiilor traite de mine, cred ca nu am cuvintele potrivite sa va povestesc. Poate doar sa va spun ca pana anul trecut visul meu maret legat de acest raliu era sa ajung pe ?Col de Turini? intr-o proba de noapte, pe unul din faimoasele ace de par pentru a urmari celebrele echipaje. Emotiile pe care le-am trait din interiorul masinii, intr-o proba de noapte, pe fiecare ac de par au fost ca ale unui copil in fata realitatii care a depasit cu mult asteptarile, pe principiul ?Ai grija ce iti doresti ca ti se poate intampla MAI MULT ?si trebuie sa duci!?
RallyMax: Cum s-a desfasurat competitia pentru tine si Gabi? Care au fost principalele momente?
Georgiana Gologan: Fata de anul trecut, inainte de acest raliu emotiile au fost foarte mari, trecand de limita pana la care pot fi constructive. Poate pentru ca acum stiam ce urmeaza, poate pentru ca ridicasem foarte mult stacheta, anul trecut cu un loc 32 din 315 si nedeclarat ne doream mai mult, poate pentru ca abia a doua oara cand realitatea depaseste asteptarile, incepi sa constientizezi ce ti se intampla.
Raliul l-am inceput cu stangul (sau stanga fata, sa zicem 😀 ) printr-o greseala de incepator pe care mi-am asumat-o si pe care nu o pot pune nici pe seama emotiilor, nici macar pe neatentie?sa-i spunem banal – o greseala, una pe care am platit-o cu demotivarea apasatoare de a incepe, practic, raliul de pe ultimul loc.
Din acel punct lucrurile au mers foarte bine in ciuda dificultatilor. Gabi a depasit asteptarile prin adaptarea rapida la conditiile dificile, chiar si dupa o lunga pauza. Cred ca doar 3 din 15 probe au primit media de viteza normala, in rest toate au avut avertizare de desfasurare in conditii extreme. Amandoi ne doream inca sa demonstram ca suntem la inaltime si am reusit acest lucru, terminand majoritatea probelor in top 10. In realitate, am terminat raliul pe locul 99, dar fara penalizarea de la inceput si ca un vis frumos, locul ocupat la general ar fi fost 13.
Cred ca momentele principale au fost acelea in care terminam o proba pe un loc foarte bun si eu imediat calculam in minte unde ne-am fi aflat in clasamentul general fara greseala de la inceput: ?Gabi, nici nu vreau sa iti zic ca puteam sa fim pe locul 1 acum??. Evident ca asta nu facea decat sa creasca regretul, dar am simtit de fiecare data cat de aproape si totusi foarte departe poti sa fii de o asemenea victorie.
Cred ca de la un anumit punct, diferenta intre a fi campion sau nu o face exact abilitatea de a transforma fiecare emotie in ambitie, determinare si increderea ca poti, iar asta vine negresit si cu multa experienta? mai am mult de invatat!
RallyMax: Ce difera la un raliu precum Monte-Carlo Historique in comparatie cu competitiile cu care fanii sunt obisnuiti in Romania?
Georgiana Gologan: In cateva cuvinte? Este complex? Monte-Carlo Historique este un raliu complex.
Extrem de neiertator, penalizeaza orice abatere de la un cumul de factori precum: o masina foarte bine pregatita, abilitati de pilotaj si copilotaj, asistenta tehnica perfect sincronizata pe punctele de intalnire cu echipajul, incadrarea la limita in timpii de pontaj, alegerea corecta a cauciucurilor, concentrare, strategie, rezistenta fizica si mai ales psihica la etape cu durata de peste 20 de ore. Diferenta fata de raliurile de regularitate din tara este ca acest raliu se desfasoara pe distante de cateva mii de kilometri, fanii pot urmarii un numar impresionant de echipaje si chiar piloti sau copiloti consacrati care au facut candva istorie.
RallyMax: Consideri ca participarea voastra a fost mediatizata suficient in Romania? Cum vezi directia in care se indreapta raliurile de regularitate si competitiile istorice in tara?
Georgiana Gologan: In primul rand cred ca Rallye Monte-Carlo Historique, prin faima, amploarea, traditia si istoria pe care le are, este un raliu care merita o atentie deosebita, fiind mai ales un exemplu pentru noi, cei care ne dorim sa dezvoltam si sa facem motorsportul cat mai atractiv in Romania. Apoi, participarea a trei echipaje romanesti (permiteti-mi sa le amintesc: Gabriel Stanciu/Georgiana Gologan, Mirela Bucovicean/Georgios Ladopoulos si Adrian Bortica/Gunther Graef,) intr-o competitie internationala, poate fi un subiect de interes, mai ales pentru pasionatii motorsportului, dar poate si pentru romani in general.
Sigur ca organiza?iile de automobilism din tara au men?ionat de aceasta participare, au fost multi cei care ne-au fost alaturi si ne-au urmarit, dar poate ca mai multi ar fi fost interesati si de urm?rirea evolutiei noastre in timp real daca acest lucru ar fi fost comunicat in vreun fel si dincolo de urmaritorii nostri de pe retelele de socializare.
RallyMax: Care sunt planurile tale pentru sezonul 2019? Vei continua participarile alaturi de David Tarta sau vei fi implicata in competitiile la care Just Classics va lua startul?
Georgiana Gologan: Prezenta mea activa, astazi in motorsport, se datoreaza echipei Just Classics si oamenilor frumosi care o compun, tocmai de asta voi simti mereu ca fac parte din ea si va ramane, cu siguranta, echipa mea de suflet. Dincolo de motorsport, pasiunea pe care o avem a legat si o prietenie frumoasa intre noi si in foarte multe decizii am norocul de a-i avea alaturi. Sezonul 2019 in CNR ?l voi parcurge alaturi de David, cat despre planurile echipei Just Classics, o sa ii las pe ei sa va spuna mai multe.
Eu cu David plus increderea pe care ne-am oferit-o deja reciproc vom forma in acest sezon un echipaj care, la fel ca si anul trecut, fara sustinerea celor din jur, nu ar putea concura. Asteptam nerabdatori sa va impartasim noutatile si surprizele acestui sezon, dar mai ales asteptam cu nerabdare sa ne vedem pe probe!