Dupa multiple sezoane in care Campionatul National de Raliuri s-a concentrat pe raliuri desfasurate in aceleasi regiuni, in centrul si vestul tarii, dar si in Moldova, partea sudica a tarii revine in prim-plan. 2019 aduce o noutate majora in calendarul campionatului de raliuri, prin introducerea unei noi etape in judetul Arges. Desfasurat in trecut pe macadam si apoi in 2010 pe asfalt, Raliul Argesului revine in intrecerea interna, dupa o pauza de 9 ani.
Raliul Argesului Catena – Powered by Peugeot deschide sezonul 2019 al Campionatului National de Raliuri, urmand a avea loc in perioada 3-4 mai pe probele speciale de asfalt din judetul Arges. La ultima editie a raliului argesean, desfasurat exclusiv pe Transfagarasan si in Pitesti, Gergo Szabo si Levente Csegzy s-au impus la bordul unui Mitsubishi Lancer. O cursa spectaculoasa, cu o lupta stransa, competitia i-a avut pe podium pe Dan Girtofan, care concura alaturi de Mihaita Lazarescu, in timp ce ultima treapta a podiumului a fost ocupata de Bogdan Marisca si Sebastian Itu.
Dupa noua ani, Raliul Argesului Catena – Powered by Peugeot nu doar ca revine in Campionatul National de Raliuri, dar este si etapa de debut a acestui sezon. Sprijinul oferit de autoritatile locale si partenerii nostri se va vedea in surprizele pe care le pregatim atat concurentilor, cat si spectatorilor. Ne bazam pe o participare numeroasa a echipajelor la start, dar si in randul spectatorilor prezenti pe marginea probelor, avand in vedere pasiunea argesenilor pentru motorsport. Ne dorim ca acest eveniment sa fie mai mult decat un raliu, sa fie o adevarata experienta iar Raliul Argesului sa devina un etalon pentru toate etapele de campionat ce vor urma?
a declarat Bogdan Dumitrescu, directorul organizatoric al Raliului Argesului Catena – Powered by Peugeot
La revenirea in calendarul Campionatului National, Raliul Argesului Catena – Powered by Peugeot se va desfasura pe durata a doua zile de concurs, avand incluse sectiuni competitive pe Transfagarasan si in zona localitatii Curtea de Arges, in timp ce parcul de service va fi amplasat in centrul Pitestiului, in zona Primariei. Fanii argeseni, cunoscuti pentru entuziasmul cu care urmaresc in numar mare competitiile auto, vor avea parte de un start festiv pe masura in capitala judetului, dar si de o superspeciala pe care show-ul va fi garantat.
Prima zi a raliului va programa o proba in preajma orasului Curtea de Arges, dar si o superspeciala care va atrage, cu siguranta, fanii de spectacol. Organizata in zona stadionului “Nicolae Dobrin” din Pitesti, proba spectacol va fi formata din mai multe parcurgeri ale aceluiasi traseu de concurs, pe care echipajele vor concura “in urmarire”, intr-un total de peste 6 kilometri cronometrati. Ziua secunda a raliului va purta echipajele pe ambele sensuri ale Transfagarasanului, atat in urcare cat si in coborare, acolo unde virajele se inlantuie pe zeci de kilometri, din zona barajului Vidraru pana la altitudini mari in munti.
Ne doream de multa vreme ca raliurile sa revina in partea sudica a tarii si in judetul Arges, zona care nu a mai avut parte de astfel de competitii din 2010. Probele speciale de pe Transfagarasan au fost foarte apreciate in trecut de catre fani si concurenti, fiind cunoscute pentru faptul ca sunt tehnice si spectaculoase. Nu putem decat sa ne bucuram ca vom concura in fata propriilor fani, mai ales ca Pitestiul va gazdui o superspeciala care va atrage un numar mare de persoane. Din dorinta de a aduce motorsportul din nou in aceasta zona a tarii dupa aproape 10 ani de pauza, DTO Rally Team a decis sa se implice in organizarea Raliului Argesului si sunt sigur ca vom reusi sa ne ridicam la nivelul asteptarilor si sa cream un eveniment care va deveni traditie.
ne-a spus Vali Porcisteanu.
Organizatorii vor oferi mai multe detalii despre Raliul Argesului Catena – Powered by Peugeot 2019 la inceputul lunii aprilie, atunci cand vor fi publicate documentele oficiale ale competitiei, printre care si regulamentul, hartile probelor speciale si itinerariul.