Luna februarie a adus o stire importanta in lumea motorsportului din Romania: campionul national din 2018 anunta ca schimba masina de concurs si ca va lua startul atat in Campionatul National de Raliuri, cat si in cel Mondial. Dupa multiple sezoane alaturi de Citroen, 2019 va gasi echipajul Simone Tempestini & Sergiu Itu la bordul unui Hyundai i20 R5, o masina pe care pilotul Napoca Rally Academy a mai luat startul la Monza Rally Show, o competitie celebra care are loc in fiecare final de an pe Autodromo di Monza, in Italia.
Campania din Campionatul Mondial de Raliuri 2019 a echipajului incepe la finalul lunii martie, in Turul Corsicii, pe celebra insula unde concurentii vor “alerga” pe aproape 350 de kilometri cronometrati. In vederea pregatirii pentru prima etapa din WRC2, Simone si Sergiu vor concura in 16-17 martie la Rally dei Laghi, competitie desfasurata pe asfalt si care totalizeaza putin peste 70 de kilometri cronometrati, grupati in sase probe speciale, desfasurate toate duminica. Cu 97 de echipaje la start, echipajul se va lupta pe probele speciale din jurul localitatii Varese cu inca 7 concurenti care iau startul pe modele R5, fiind singurii participanti cu un Hyundai i20.
Cum participarea in WRC se va face alaturi de echipa tehnica Friulmotor, cu sprijinul Hyundai Customer Racing, echipajul Napoca Rally Academy va concura in acest final de saptamana pe un model i20 R5 furnizat de preparatorul italian. Inaintea startului in Rally dei Laghi, Tempestini si Itu au efectuat miercuri o sesiune de teste pentru a se acomoda cu masina de concurs.
Testele la care am participat miercuri au fost foarte importante pentru noi din doua motive: masina este noua si avem nevoie sa o intelegem, dar cel mai mult pentru ca a trecut ceva timp de cand nu ne-am mai urcat intr-o masina de curse. A fost una dintre primele dati in care m-am urcat in Hyundai i20 R5 si prima data cu Sergiu, din acest motiv nu vreau sa trag inca concluzii, dar cu siguranta m-am simtit foarte bine in masina. Timpul de acomodare la volan a fost foarte scurt, din primele ture am putut sa pilotez si sa am un ritm destul de bun. Sunt foarte multumit de motor, de senzatia de putere si cuplu si desi mai avem de muncit sa intelegem mai bine masina, pot spune ca imi place comportamentul general. Este o baza buna si sunt increzator.
a descris Simone Tempestini experienta de la testele efectuate cu Hyundai-ul i20 R5.
Cu doar doua saptamani inaintea debutului in campania din Campionatul Mondial de Raliuri 2019, participarea in Rally dei Laghi va fi modalitatea perfecta pentru echipaj sa inteleaga comportamentul masinii pe probe speciale diversificate, avand, in plus, adversari cu care sa se compare.
Raliul va fi un test potrivit pentru a invata masina, drumurile din Italia fiind virajate si pe placul meu. Este cadrul ideal sa ne intram in ritm pentru Corsica, obiectivul fiind acela de a ajunge cat mai repede la mersul nostru maxim in i20. Corsica este un raliu foarte important, adversarii de acolo sunt cei mai buni si nu avem de ales decat sa ne grabim cu acomodarea. Comparand cu modelele R5 pe care le-am mai pilotat, in Hyundai ma simt foarte comfortabil, asemanator cu senzatia din Fiesta, ambele fiind prietenoase si usor de condus. Spre deosebire de cele doua, cu ambele modele de Citroen pilotate (DS3 si C3) simteam ca este nevoie de mai multa munca pentru a intelege perfect comportamentul.
ne-a spus Simone Tempestini inaintea startului in Rally dei Laghi.