Un raliu dificil, un podium care va intra in istoria Cupei DACIA, multe iesiri in decor si mii de spectatori – asa poate fi rezumata prima etapa a competitiei monomarca din 2019, Raliul Argesului. Juniorii echipei DTO Cristi Sugar/Vlad Colceriu au marcat prima victorie cu aceasta etapa de debut, fiind urmati pe podium de ceea ce putem numi surpriza mult asteptata a Cupei DACIA: echipajul feminin Cristiana Oprea/Diana Hategan s-au clasat pentru prima data pe pozitia a doua a clasamentului general, cel mai bun rezultat de pana acum. Ele au devenit astfel primul echipaj feminin din istoria de 13 ani a Cupei DACIA care urca pe podiumul general al competitiei monomarca.
Pauza de 6 luni dintre sezoanele competitionale si-a spus cuvantul la Raliul Argesului, unde prima zi de concurs nu a avut multi kilometri de proba, dar a scos din joc mai multe echipaje Cupa DACIA. Principalii pretendenti la titlu, pilotul vicecampion al editiei 2018 Andrei Mitre si copilotul Robert Maior, au iesit in decor chiar pe prima trecere de la shakedown, avariind masina semnificativ. Concurentii Cupei DACIA si-au impins limitele pe PS2, o proba scurta si ingusta, pe care nu s-ar fi putut castiga raliul, insa, asa cum s-a dovedit, s-a putut pierde totul.
Astfel, Dan Albut/Cristian Bala au abandonat chiar in primii kilometri ai raliului dupa ce s-au rasturnat intr-un viraj capcana, urmati fiind de Bogdan Gheorghiu/Andrei Pintilii care s-au rasturnat in acelasi viraj, acestia reusind insa sa continue proba. Echipajul Dragos Popa/Sorin Colceriu au avariat masina la sfarsitul aceleiasi probe, dupa ce au acrosat un cap de pod. Desi acestia au parcurs si superspeciala cu masina avariata, s-au retras din concurs la finalul primei zile. Toate cele 3 echipaje s-au aflat la primul raliu cu Sandero.
In acest context, lupta pentru primul loc s-a dat intre Cristi Sugar/Vlad Colceriu si Daniel Rusciuga/Cristian Varban, care au terminat prima zi in aceasta ordine, separati de mai putin de 3 secunde. Al treilea loc a fost ocupat de debutantii Dan Mandrut/Paul Pirvan, cei care si anul trecut la Sibiu s-au remarcat cu un ritm bun pe asfalt la bordul modelului Logan. Echipajele care au ajuns la finalul primei zile de concurs s-au bucurat de sustinerea a peste 12.000 de spectatori la superspeciala amenajata in jurul Stadionului Nicolae Dobrin din Pitesti, proba care a fost si transmisa in direct de Telekom Sport.
A doua zi, cele 9 echipaje ramase in concurs s-au indreptat catre adevarata provocare a Raliului Argesului: Transfagarasan. Cu 3 probe in urcare si 2 in coborare insumand 81,2 km, aici s-a dat adevarata lupta pentru cele doua podiumuri ale Cupei DACIA. Dupa prima proba a zilei, PS4 Cetatea Poenari (4,4 km), Rusciuga si-a castigat un avans de doar 1 zecime de secunda in fata lui Sugar, care insa a recuperat si si-a construit un avans de 8.4 secunde pe clasica proba-maraton de la ?coada lacului? – PS5 Vidraru 27,68 km. Podiumul final al raliului incepuse deja sa se contureze odata cu surpriza raliului – pilotul Cristiana Oprea, secondata de copilotul Diana Hategan, a parcurs PS6 cu un ritm foarte bun, la mai putin de 1 secunda pe kilometru de Cristi Sugar pe aceasta proba tehnica in urcare si un avans de peste 1 minut fata de ocupantii locului 4. Top 3 s-a pastrat si dupa PS7, o proba rapida dar cu multe denivelari, cand echipajele au ajuns in regruparea de la Conacul Ursului.
Dupa regrupare si service, PS7 l-a ajutat pe Cristi Sugar sa isi mareasca avansul fata de Rusciuga la 24 de secunde, le-a consolidat fetelor locul 3 pastrand avansul de 1 minut si a adus o rocada intre debutanti, unde Horea Balea/Mihai Luncan i-au devansat pe Florian Popescu/Alexandru Gheondea, care pana atunci au avut un ritm exemplar cu modelul Logan.
Power stage-ul PS8 – coborarea catre Vidraru de 27,68 km, a adus ultimele 2 abandonuri, Gheorghiu si Rusciuga, si a stabilit podiumul mult asteptat. Daniel Rusciuga a iesit in decor pe un viraj lung de stanga, ceea ce le-a propulsat pe Cristiana Oprea/Diana Hategan pe treapta a doua a podiumului.
?Inca simt ca traiesc un vis frumos. In prima zi de concurs am sacrificat prima proba deoarece nu a fost tocmai pe placul meu portiunea ingusta, insa nu m-am demotivat pentru ca stiam ca urcarea si coborarea pe langa Vidraru sunt punctul meu forte – o proba lunga, tehnica, in care am avut timp sa imi cresc increderea in masina si in mine si sa construim avansul necesar. S-a dovedit ca imi cunosc deja aptitudinile, pentru ca in regrupare colegii deja ma felicitau pentru ritm. Am rugat-o pe Diana sa verifice doar ea timpii de pe probe, incercand sa reduc presiunea mentala. Am abordat ultimele 2 probe viraj cu viraj, incercand sa pastrez trasele corecte si un ritm constant in ciuda ploii, chiar daca in trecut pierdeam mult timp pe coborari. Tot acest progres semnificativ se datoreaza in mod egal Dianei, care m-a ajutat enorm cu fiecare raliu facut impreuna. Sunt impresionata de numarul mare de fani si de atmosfera de pe probe, iar faptul ca am obtinut primul podium aici, in Arges, este special pentru mine deoarece am copilarit pe dealurile de langa Mioveni, in casa bunicilor. In final, trebuie sa spun ca mi-as dori enorm sa putem continua acest parcurs, insa fara sponsori ne este imposibil sa luam startul la urmatoarele etape.?
ne-a spus pilotul Cristiana Oprea.
Ultima treapta a podiumului general a fost ocupata de debutantii Horea Balea/Mihai Luncan, aflati la primul raliu din cariera. Podiumul debutantilor a fost completat de 2 Loganuri, Florian Popescu/Alexandru Gheondea si Dan Mandrut/Paul Pirvan. Un parcurs curat au avut si Silviu Procopiu/Mihai Stanciu, care au ocupat la final locul 5. Tanarul Artur Luca, fiul pilotului Radu Luca care a alergat romaneste in ultimele sezoane, a terminat si el cu bine primul raliu, alaturi de copilotul Mihai Capet.
?Raliul Argesului a fost pentru noi pe cat de frumos, pe atat de greu. Dupa ce in prima zi am avut probleme cu turbo inca de pe etapa, in a doua zi am porint cu target-ul de a aduna cat mai multi km de proba. Datorita catorva abandonuri am urcat rapid in clasament, astfel targetul nostru s-a schimbat din a aduna km in a creste ritmul pe proba, podiumul fiind deja la orizont. Pe proba lunga, la vale, am avut un ritm bun, dar spre final a inceput ploaia, iar gumele medii s-au dovedit a nu fi neaparat cea mai buna alegere. Am reusit sa terminam cu rezultate peste asteptarile noastre si cu un “to do list” destul de lung. Plecam de la Arges multumiti, a fost un raliu greu, dar frumos si bine organizat.?
a declarat pilotul Horea Balea.
Partenerul principal al Cupei DACIA 2019 este ROMGAZ, cel mai mare producator si principal furnizor de gaze naturale din Romania. Anul acesta compania sarbatoreste 110 ani de energie in Romania, iar parteneriatul cu cea mai longeviva competitie monomarca din tara vine firesc in intampinarea valorilor comune, a respectului pentru traditie si performanta.
Cupa DACIA are ca parteneri in 2019 Dacia Finance – servicii de leasing si YATO – marca de scule si echipamente de lucru mecanice si pneumatice, parteneri tehnici ORECA – furnizor de echipamente motorsport si PILOT – marca de accesorii auto. Partener media este si in acest an Radio Romania Actualitati, care va relata evolutia echipajelor de-a lungul sezonului, iar dupa fiecare raliu pilotii si copilotii care alearga romaneste isi vor impartasi direct din studio experientele din masinile de curse.
Pentru al doilea sezon consecutiv, furnizorul anvelopelor de competitie pentru Cupa DACIA este Hankook prin Bucur Tuning.
Mai multe informatii despre evolutia echipajelor si noutatile competitiei monomarca puteti gasi pe site-ul www.cupadacia.ro, pe pagina facebook Cupa Dacia si pe contul de instagram @cupadacia.
Clasamentul general Cupa DACIA 2019 dupa prima etapa, Raliul Argesului:
- Sugar/V. Colceriu 34p
- Oprea/D. Hategan 24p
- Balea/M. Luncan 22p
- Popescu/A. Gheondea 17p
- Mandrut/P.Pirvan 16p
- Procopiu/ M. Stanciu 14p
- Luca/M. Capet 10p
- Albut/C. Bala 4p
- Rusciuga/C. Varban 4p
- Popa/S. Colceriu 4p
- Gheorghiu/A. Pintilii 4p
- Mitre/R. Maior 0p
*Se acorda 4p bonus pentru participare.
Multumim pentru imagini Liana Toma!