Cu opt raliuri programate in 2019, Campionatul National de Raliuri ?Dunlop? a debutat saptamana trecuta cu Raliul Argesului, o competitie care a revenit in calendarul curselor din Romania dupa 9 ani de absenta. Desfasurata pe Transfagarasan, intre Cetatea Poenari si Conacul Ursului, dar si in zona Curtea de Arges si in Pitesti, cursa a fost una interesanta pentru fani, cu multe schimbari de clasament, cu incidente, dar si cu o vreme schimbatoare care a influentat rezultatele finale.
Csongor Szabo si Rares Fetean au pornit in Raliul Argesului pe Ford-ul Fiesta R2 cu care au obtinut titlul clasei 7 in 2018, sesiunea de teste de dinaintea raliului fiind una de succes pentru echipaj. Din pacate, cei doi nu au parcurs prima proba a raliului, care a fost oprita datorita iesirii in decor a unui alt echipaj. Pe a doua proba a raliului, Szabo si Fetean au avut un ritm bun, precaut, ca mai apoi pe superspeciala sa forteze si sa obtina un timp excelent: al doilea in clasamentul masinilor cu tractiune fata. Sub privirile a aproximativ 12.000 de persoane prezente in zona Stadionului Nicolae Dobrin din Pitesti, echipajul Sonic Motorsport incheia prima zi de concurs pe locul secund in clasa 7 si pe al treilea in categoria masinilor cu 2 roti motrice.
?Am inceput bine raliul, cu un ritm precaut pe proba dificila de azi si fortand pe superspeciala, unde ne-a placut foarte mult traseul amenajat de organizatori, dar si prezenta numerosilor fani. A fost incredibil sa concuram sub privirile unui numar atat de mare de spectatori.?
a spus Csongor la finalul primei zile de concurs a Raliului Argesului.
A doua zi de concurs a purtat echipajele pe Transfagarasan, atat in urcare, cat si in coborare. Csongor si Rares au pornit cu un ritm bun, dar pe speciala cea lunga au pierdut timp pretios din cauza lipsei de kilometri de teste inaintea cursei de debut a sezonului. Cu secunde pretioase pierdute, echipajul a fost detronat de pe podiumul clasamentului masinilor cu tractiune fata, dar isi pastra pozitia secunda in cadrul clasei 7.
Pe coborare, dupa o victorie pe ?Piscul Negru? in categoria masinilor 2RM, Csongor si Rares au avut probleme cu aderenta pe PowerStage-ul in lungime de 27 de kilometri. Cu anvelopele de concurs alese gresit pentru conditiile de ud si umed, echipajul a fost nevoit sa reduca ritmul pentru a evita iesirile in decor, timpul pierdut pe proba lunga fiind atat de mare incat echipajul a incheiat raliul pe locul al treilea in cadrul clasei 7.
?Privind in urma, suntem dezamagiti de ritmul lent pe care l-am avut si de alegerile gresite de anvelope. Stim ca puteam fi mai rapizi, dar lipsa testelor in perioada de pauza dinaintea debutului sezonului si-a spus cuvantul. Plecam de la Raliul Argesului cu un podium care, desi ne multumeste, nu este ceea ce ne-am dorit. Acum trebuie sa ne pregatim serios pentru primul raliu pe macadam, de la Arad, care va avea loc la finalul lunii.?
a spus Csongor Szabo la finalul Raliului Argesului.
Campionatul National de Raliuri ?Dunlop? continua in luna mai cu Raliul Aradului, prima etapa de macadam din 2019, acolo unde Csongor si Rares se simt excelent pe probele cu aderenta scazuta.
?Chiar daca am inceput sezonul cu un rezultat mai slab decat ne doream, trebuie sa privim partea plina a paharului – am incheiat un raliu dificil, unde am gestionat bine momentele grele si am stat departe de incidente. Urmeaza etapa de la Arad, unde cunoastem probele speciale, putem creste ritmul si spera la un rezultat mai bun?
a incheiat Rares, copilotul echipajului Sonic Motorsport.
In 2019, echipajul Csongor Szabo ? Rares Fetean este sustinut de Ferroli Romania,, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Auto – Bogyo, Gother Service si partenerii media RallyMax, We Radio si Observatorul de Covasna.