La debutul sezonului 2019, DTO Rally Team a obtinut locul secund in clasamentul echipelor, dar si o serie de podiumuri importante in categoriile unde echipajele au luat startul. Patru din cele cinci echipaje care au luat startul au ajuns la finalul celor opt probe speciale care s-au desfasurat pe Transfagarasan, langa Curtea de Arges, dar si in Pitesti, sub privirile a aproximativ 12.000 de fani.
Sezonul 2019 al Campionatului National de Raliuri ?Dunlop? a debutat la finalul saptamanii trecute cu o competitie noua: Raliul Argesului a revenit in calendarul raliurilor din Romania dupa 9 ani de absenta, reusind sa surprinda printr-o organizare buna si printr-o prezenta foarte numeroasa a fanilor argeseni.
DTO Rally Team a aliniat la start o formatie puternica, cu cinci echipaje gata sa se lupte pentru victorie in fiecare categorie, la bordul unor masini performante. Vali Porcisteanu si Dan Dobre au luat startul in raliul de casa cu noul Citroen C3 R5 cu dorinta clara de a se lupta pentru victoria in clasamentul general, in timp ce Cristi Dolofan si Mihai Sandu, porniti in cursa pe un Peugeot 208 R5, si-au dorit o clasare cat mai buna cu modelul de clasa RC2. In al doilea sezon consecutiv la bordul unui Mitsubishi Lancer EVO, Bogdan si Delia Nastase au pornit in 2019 cu dorinta de a se impune in cadrul clasei 11, in timp ce Eugen Caragui si Robert Fus au facut trecerea catre o categorie superioara, clasa 7, unde au luat startul cu un Peugeot 208 R2. In final, juniorii echipei, Cristi Sugar si Vlad Colceriu, au pornit sub culorile DTO pe o Dacia Sandero pe cele 8 probe speciale ale Raliului Argesului.
Cu o prima zi scurta, dar dificila, Raliul Argesului avea programate doua treceri pe speciala ?Curtea de Arges?, prima fiind neutralizata din cauza iesirii in decor a unui echipaj, ca mai apoi concurentii sa ia startul pe superspeciala de langa Stadionul ?Nicolae Dobrin? din Pitesti. Fanii au luat cu asalt locurile pentru vizionare de pe proba spectacol, aproximativ 12.000 de persoane fiind prezente pentru a vedea show-ul, conform estimarile jandarmeriei. Sambata, raliul s-a mutat pe Transfagarasan, pe cinci speciale rapide, tehnice, unde lupa avea sa fie mai stransa decat se asteptau fanii.
Pentru Vali Porcisteanu si Dan Dobre, debutul cu modelul francez Citroen C3 R5 a fost unul bun, chiar daca echipajul lider al DTO Rally Team nu a fost atat de rapid pe cat si-ar fi dorit fanii pitesteni. Spectaculosi, rapizi si progresand de la o proba la alta, Vali si Dan au incheiat Raliul Argesului pe locul second in clasamentul general:
?Am inceput bine pe primele doua probe, dar putin cam rezervat pe zona ingusta, nefiind obisnuit cu astfel de drumuri. Apoi, pe superspeciala am facut spectacol, cu multe derapaje, dar cred ca a meritat timpul pierdut pentru a face spectacol pentru miile de spectatori prezenti. N-am mai vazut asa public pana acum, cu multi fani locali si cu multa sustinere pe care am primit-o de la ei. Multumim! In ziua secunda am avut un parcurs bun, dar micile probleme aparute la frane pe PS6 m-au scos din ritm si am decis sa reducem ritmul, mai ales pentru ca pe final s-a schimbat si vremea. Ploaia venita inainte de Power Stage a complicat putin strategia anvelopelor si ne-a dat emotii, mai ales pe ultimii kilometri ai raliului, unde am fost foarte aproape de o iesire in decor. Ma bucur ca am ajuns cu bine la finalul unui raliu relativ scurt, dar tehnic si dificil. Ne obisnuim cu noua masina si sigur in viitor va creste increderea si odata cu ea si viteza. Astept primii kilometri pe macadam, unde sunt increzator ca ma voi simti mult mai bine decat pe asfalt.?
a spus Valentin Porcisteanu la finalul Raliului Argesului 2019.?
Debutand in raliuri cu noul Peugeot 208 R5, Cristi Dolofan si Mihai Sandu au avut un parcurs ascendent, cu timpi tot mai buni de la o proba speciala la alta, demonstrand ca se pot lupta pentru primele locuri in clasamentul general. Echipajul a reusit un loc 4 pe una din cele mai dificile speciale ale raliului, PowerStage-ul ?Vidraru 2?, si a incheiat raliul pe locul al cincelea in clasamentul general.
La comenzile unui Peugeot 208 R2, Eugen Caragui si Robert Fus au luat startul in cadrul clasei 7 si aveau in plan ocuparea unui loc pe podium la finaliul raliului de casa. Cu o crestere de forma care a surprins, cu o alegere excelenta de anvelope si cu o evolutie la limita pe finalul raliului, in conditii de aderenta scazuta, Eugen si Robert au castigat timp in fata adversarilor si au urcat pe a doua treapta a podiumului clasei 7 pe chiar ultima proba a raliului. Echipajul a incheiat si pe locul 5 in clasamentul masinilor cu tractiune fata, intr-o categorie unde lupta cu adversarii valorosi a fost stransa si unde numeroase masini mai puternice au luat startul.
Cel mai tanar echipaj al DTO Rally Team, format din Cristi Sugar si Vlad Colceriu, si-a indeplinit cu brio sarcinile in cadrul Cupei Dacia la raliul de casa al echipei. Cristi si Vlad au avut o strategie perfecta de-a lungul celor 8 probe speciale ale Raliului Argesului, fiind precauti in sectiunile cu capcane, dar rapizi acolo unde traseul de concurs a permis, reusind maximul la debutul sezonului 2019. Sugar si Colceriu au obtinut victoria in Cupa Dacia, demonstrand ca vor fi unii din principalii candidati la titlul cupei monomarca in acest an.
?Am incheiat cu bine Raliul Argesului, asa cum ne-am dorit, insa ne pare rau pentru colegii care au abandonat. Raliul a inceput cu o proba mai dificila, unde a fost esential sa ramanem pe drum, insa fara sa pierdem mult timp, ca mai apoi sa urcam pe 1 la Cupa Dacia dupa superspeciala de la stadion, acolo unde am avut parte de o ?baie? de spectatori. A doua zi a fost una buna pentru noi, chiar daca pe prima proba nu am fost atat de rapizi cum ne-am fi dorit, urmatoarele probe fiind pe placul meu, reusind sa acumulam un avans considerabil. La coborare am ales sa atacam pe prima proba, iar pe cea lunga sa mentinem un ritm precaut, astfel incat sa terminam victoriosi etapa de la Arges.?
a spus Cristi Sugar, juniorul DTO Rally Team.
Din pacate, Bogdan si Delia Nastase nu au ajuns la finalul raliului de debut a sezonului 2019, echipajul fiind nevoit sa se retraga dupa o iesire in decor inaintea penultimei speciale. Echipajul se afla pe podiumul clasei 11, acolo unde a obtinut timpi buni si era competitiv, anuntandu-se ca unul dintre principalii pretendenti la titlul categoriei in acest an.
In sezonul 2019, DTO Rally Team are alaturi o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur si Total Lubricants Romania.