Echipajul sibian format din Sebastian Barbu si Bogdan Iancu s-a luptat pentru un loc pe podium la Raliul Argesului, prima etapa din acest sezon in Campionatul National de Raliuri si prima lor cursa cu modelul Skoda Fabia R5.
Raliul Argesului, prima etapa din acest sezon din Campionatul National de Raliuri, a fost si prima cursa pentru Sebastian Barbu cu modelul Skoda Fabia R5. Avandu-l in dreapta pe copilotul Bogdan Iancu, pilotul sibian a avut o evolutie buna si s-a luptat pentru un loc pe podium pana la finalul primei etape.
Raliul Argesului, programat in perioada 2 ? 4 mai, a avut 8 probe speciale cu o lungime totala ceva mai mare de 100 de kilometri. In prima zi a raliului au fost programate 3 probe, cea mai spectaculoasa fiind super speciala din jurul stadionului din Pitesti.
Sebastian Barbu si Bogdan Iancu au terminat prima proba cu cel de-al treilea timp si urmatoarele doua cu cel de-al patrulea timp, iar la finalul zilei ocupau pozitia a treia in clasamentul general.
?Au fost probe complet noi si am incercat sa ne adaptam rapid la noua masina. Am incercat sa adunam cat mai multe informatii despre comportamentul masinii pe asfalt si, in acelasi timp, sa obtinem timpi cat mai buni pe probe. Am facut o mica greseala pe super speciala, dar cel mai important este ca suntem in lupta pentru un loc pe podium inca de la primul raliu cu aceasta masina?,
a spus Sebastian Barbu, la finalul primei zile din Raliul Argesului.
In ultima zi a raliului au fost programate alte 5 probe speciale, pilotii din Campionatul National ajungand pe Transfagarasan, portiunea din judetul Arges. Cu doua clasari in top 3 pe primele patru probe ale zilei, Sebastian Barbu si Bogdan Iancu erau la mai putin de 4 secunde in spatele echipajului Dan Girtofan si Tudor Marza, echipaj aflat pe pozitia a treia.
Alegerea gresita a pneurilor si o rasucire pe proba in coborare a costat echipajul sibian sansa de a se lupta pentru un loc pe podium pana la finalul raliului.
?Mi-a placut foarte mult sa pilotez modelul Skoda Fabia R5 pe probele din Raliul Argesului, mai ales pe Transfagarasan, iar timpii de pe probe ma motiveaza si mai mult pentru raliurile urmatoare. Am avut un ritm bun pe probele scurte, dar am pierdut timp pe probele lungi din cauza lipsei de kilometri cu noua masina. Pe proba in coborare am ales gresit anvelopele si ne-am rasucit. Asfaltul a fost foarte ud si am decis sa reduc putin ritmul. Sunt putin dezamagit cu acest final, dar tinand cont de rezultatul obtinut cu noua masina vad partea plina a paharului?,
a continuat Sebastian Barbu.
Sebastian Barbu a terminat pe locul 5 ultima speciala a raliului, care are si rol de Power Stage, si pe locul patru in clasamentul general prima cursa a sezonului 2019. Pilotul sibian a adunat 21 de puncte in Raliul Argesului si ocupa pozitia a patra si in clasamentul general.
?A fost un raliu foarte bine organizat din toate punctele de vedere si a fost un sentiment extraordinar sa concuram in fata unui numar foarte mare de spectatori pe probele speciale?,
a spus si Bogdan Iancu, copilotul echipajului sibian.
Dupa Raliul Argesului sezonul va continua cu Raliul Aradului, programat in perioada 24 ? 25 mai. Etapa, inclusa si in European Rally Trophy, are 9 probe speciale pe macadam cu o lungime de aproximativ 135 km.
?Am inceput sezonul cu un rezultat bun si este important sa continuam cel putin in acelasi ritm si pe macadam. ?Vom lua totul pas cu pas si ne vom adapta strategia la ceea ce se intampla pe probele speciale de la Arad?,
a mai adaugat Sebastian Barbu.
Echipajul Sebastian Barbu / Bogdan Iancu este sustinut in sezonul 2019 de urmatorii parteneri: vinurile Gorgandin, Yiippi Mango Lifestyle Energy Drink, Indsoft, Geometrica Architects, Eglo Romania, Sorcani Sibiu, D&D Arad, P1, Hankook Tire prin Bucur Tuning si Kron-Tour Lufthansa City Center.