Lupta pentru dobandirea titlului numarul patru a inceput cu o victorie fara drept de apel in Raliului Argesului (3-4 mai), prima etapa din sezonul 2019 al Campionatului National de Raliuri. Aflati la prima participare in acest raliu, Simone Tempestini si copilotul sau, Sergiu Itu, au stabilit timpul de referinta pe toate cele opt probe speciale, inclusiv pe urcarea pe Transfagarasan de la barajul Vidraru la Piscul Negru.
La bordul unui Hyundai i20 R5, pregatit de Friulmotor, masina la volanul careia concureaza si in Campionatul Mondial de Raliuri in WRC2, cei doi nu au avut o sarcina usoara, avand in vedere tehnicitatea probelor si vremea capricioasa de sambata. Simone si Sergiu au inceput sa concureze, in CNR, in anii in care Raliul Argesului nu a fost organizat, iar in acomodarea cu traseul solicitant a fost foarte importanta munca depusa de echipajul deja sudat.
Q & A
Care a fost cea mai dificila proba speciala si de ce?
Cea mai dificila proba a fost proba Vidraru, cea de 27 de km pe intors, care a fost si power stage. A fost grea din pricina conditiilor meteo. A plouat si traseul era partial ud. Fiind o proba importanta, care aducea punctele suplimentare in clasamentul general al campionatului, era esential pentru noi si pentru restul concurentilor sa reusim o clasare cat mai buna. Avand pneuri slick pe masina nu a fost deloc usor in zonele cu apa.
Cum te-ai simtit in masina, ajuta experienta acumulata aici in pregatirea viitoarelor etape de asfalt la care vei concura in WRC2?
Sigur ne-a ajutat experienta dobandita in WRC2. Simt ca mai am de lucrat la masina, nu este inca setup-ul pe care mi-l doresc. Ma inteleg cu ea, este o masina prietenoasa, usor de pilotat, dar pentru mine si pentru performanta pura, trebuie sa ajustam cateva lucruri.
Urmeaza Raliul Aradului, o prima evolutie pe macadam cu Hyundai i20 R5 inaintea Raliului Portugaliei. Veti face cateva teste inainte?
Abia astept sa vad cum se comporta masina pe macadam. Nu am avut pana acum niciodata posibilitatea sa o pilotez pe aceasta suprafata, care este si preferata mea. De obicei, cu toate masinile pilotate m-am inteles mai bine pe macadam decat pe asfalt, asa ca sunt increzator. Vom folosi Raliul Aradului ca test pentru Raliul Portugaliei si inainte vom avea o sesiune de teste, care este gandita pentru pregatirea urmatoarei etape din WRC2.
Dupa cei 100,58 km de proba speciala pe asfalt, in CNR, urmeaza probele pe macadam de la Raliul Aradului, 24-25 mai.
Rezultatele complete de la Raliul Argesului sunt disponibile accesand http://live.fras.ro/results/raliul-argesului/ss8/cnrd
Programul competitional al echipajului Simone Tempestini/Sergiu Itu este posibil cu sprijinul Napoca Rally Academy si al partenerilor OMV, Vodafone, Banca Transilvania si Delonghi.
Credit foto: RallyCow