Cu un program incarcat in acest an, sezonul 2019 al Campionatului National de Raliuri revine in septembrie dupa o pauza de mai bine de o luna calendaristica. Dupa asfaltul din judetele Harghita si Sibiu, acolo unde in luna iulie au avut loc ultimele doua etape, caravana raliurilor se muta in acest final de saptamana in Moldova pentru Raliul Iasului, o noua competitie care are loc pe macadam, suprafata spectaculoasa care atrage numerosi fani.
Raliul care are comandamentul in capitala moldava programeaza in acest an peste 130 de kilometri cronometrati, intr-un format identic cu cel din 2018, cu 10 probe speciale, printre care si spectaculoasa superspeciala din zona Rapa Galbena din Iasi. Traseul de concurs este unul atat de viteza, cat si tehnic, cunoscut pentru provocarile pe care echipajele le au de infruntat pentru a fi rapide pe macadamul iesean. Pe langa proba-spectacol de vineri din capitala Moldovei, un al doilea moment asteptat cu entuziasm de catre fani este startul festiv de joi seara, care va avea loc pe pietonala din fata Primariei Iasi, ca mai apoi sambata atentia sa fie concentrata pe proba ?Dobrovat?, recunoscuta pentru cele doua saritori artificiale unde masinile de concurs ?zboara? zeci de metri.
DTO Rally Team porneste in formatie completa la Raliul Iasului, cu cinci echipaje care concureaza pe o varietate mare de masini pregatite exemplar. Toti cei 10 piloti si copiloti au dus dorul competitiilor si asteapta cu nerabdare intalnirea cu fanii ieseni si startul pe prima proba speciala de vineri, avand moralul si entuziasmul necesar pentru obtinerea rezultatelor mult dorite. In pauza competitionala, toate cele cinci masini de concurs au primit o revizie completa bine meritata inainte de restart-ul campionatului, in special Citroen-ul C3R5 cu care ia startul Vali Porcisteanu, care beneficiaza acum de un upgrade al transmisiei dezvoltat de catre Citroen Racing.
Dupa Raliul Sibiului, Valentin Porcisteanu si Dan Dobre au urcat, pentru a doua oara in 2019, in fruntea clasamentului general provizoriu, acolo unde vor incerca sa se mentina si dupa competitia din Moldova. Obiectivul celui mai rapid echipaj DTO Rally Team este victoria pe macadamul Raliului Iasului, mai ales deoarece cei doi apreciaza probele speciale din judet:
?Raliul de la Iasi ne-a placut de fiecare data ? amplasarea parcului de service, a startului festiv, probele speciale, atmosfera de aici, totul a fost pe placul nostru. Din pacate, in trecut nu am fost norocosi la Iasi si am avut, de-a lungul anilor, multiple incidente. Obiectivul nostru principal este sa terminam cursa pe un loc fruntas, dar vom avea de muncit pentru asta, raliul fiind lung, probele dificile si lupta stransa. Nu am castigat niciodata aici, poate in acest sezon a venit si momentul nostru?
a spus Vali Porcisteanu dupa incheierea primei zile de recunoasteri a traseului de concurs a Raliului Iasului 2019.
Cunoscut pentru derapajele prin care atrage aplauzele fanilor, Porcisteanu promite spectacol la superspeciala de la Rapa Galbena, dar si pe celelalte 9 probe speciale ale competitiei:
?La Iasi avem parte de una din cele mai frumoase superspeciale din tara, cu o tribuna naturala excelenta, unde fanii veniti in fiecare an in numar mare urmaresc evolutia echipajelor. Noi vom face spectacol pentru toti cei prezenti si vom incerca sa reusim din nou timpi buni atat la proba-spectacol, cat si pe specialele de macadam. O sa luptam pentru fiecare secunda si speram sa avem o lupta stransa pentru titlu pana la ultimul raliu al sezonului?
a incheiat Vali, pilotul care concureaza pe un model Citroen C3 R5.
Cristi Dolofan si Mihai Sandu vor porni in Raliul Iasului 2019 cu al doilea model R5 al echipei DTO Rally Team, un Peugeot 208. Dupa ce anul trecut echipajul a reusit podiumul in cadrul clasei RC2N, asteptarile pentru aceasta editie sunt mari, cei doi tintind un nou rezultat in fruntea clasamentului general:
?Ne propunem sa avem un ritm bun pe probele speciale ale Raliului Iasului, care ne plac, sa obtinem un rezultat in top si sa aducem puncte importante pentru echipa, care se lupta pentru titlu in aceasta a doua jumatate de sezon?
a spus Cristi Dolofan inaintea startului in Raliul Iasului.
Dupa patru victorii consecutive in cadrul clasei 11, Bogdan si Delia Nastase iau startul in Raliul Iasului pentru consolidarea pozitiei de lideri ai categoriei si pentru a face un pas decisiv in adjudecarea titlului. Cu multipli adversari valorosi care au acelasi obiectiv, Bogdan si Delia vor lupta pentru DTO Rally Team si vor face spectacol pe macadamul din judetul Iasi, suprafata favorita a celor doi.
Aflati pe locul secund in clasamentul provizoriu al clasei RC4, Eugen Caragui si Robert Fus isi doresc ca la Iasi sa repete performanta de la cealalta etapa din Moldova, cand au ocupat doua podiumuri, atat in cadrul clasei, cat si a categoriei masinilor cu 2 Roti Motrice. Echipajul a efectuat o sesiune de teste inaintea Raliului Iasului si are increderea necesara pentru a lupta pentru victoria categoriei, dovedind deja in trecut ca este rapid pe macadam.
Cu o victorie in Cupa Dacia la Raliul Sibiului, Cristi Sugar si Vlad Colceriu au revenit in lupta pentru titlul cupei monomarca, juniorii DTO Rally Team avand moralul ridicat inaintea unei noi curse pe suprafata favorita ? macadamul. Cei doi vor lupta pentru aur si la Raliul Iasului, acolo unde Cristi s-a impus in 2018 in cadrul campionatului secund din Romania, Rally2.
In sezonul 2019, DTO Rally Team are alaturi o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe si Total Lubricants Romania.