Seria interviurilor “De vorba cu colectionarii de machete” continua cu unul dintre oamenii care pe langa colectia personala spectaculoasa ne incanta de fiecare data cu replicile masinilor de raliu din Campionatul National de Raliuri si nu numai. Despre povestea lui Claudiu Buga si inceputul colectionarii, dar si despre ideea de a face machete unicate puteti citi in urmatorul interviu.
RallyMax: Salutare Claudiu! Continuand seria articolelor cu colectionarii de machete, avem onoarea sa discutam cu omul din spatele machetelor replica la scara 1:43 din Campionatul National de Raliuri. De unde aceasta pasiune pentru machete?
Claudiu Buga: Salutari RallyMax. In primul rand felicitari pentru initiativa! Totul a inceput in 2008 cand la primul WRC am cumparat primele mele machete la scara 1/24: C4 lui Loeb si Subaru lui Solberg, si m-am apucat sa le modific sa fie ”ale mele”. Apoi m-am apucat sa contruiesc kit-uri la 1/24 de la Tamiya si am ajuns la o colectie de 80 de machete, dar lipsa spatiului si gama de modele m-a facut sa ma profilez pe 1/43, iar prin 2014 m-am apucat sa fac machete unicat.
RallyMax: Cum te-ai gandit sa incepi o ”mica afacere” care presupune crearea unor masini de raliu pentru piloti, copiloti sau oricine doreste sa aiba pe raft macheta pilotului favorit?
Claudiu Buga: Nu am facut o afacere din asta pentru ca nu este ceva din care sa traiesc, o fac din pasiune, este modul meu de a ma deconecta de rutina de zi cu zi pentru cateva ore. Am avut cateva colaborari cu producatori de machete din care am invatat enorm, dar prefer sa ramana un refugiu si nu un serviciu.
RallyMax: Cu cat sunt mai mici aceste piese, cu siguranta ca este o munca destul de grea care presupune multa atentie si rabdare. Care sunt pasii pe care ii urmezi cand incepi un proiect de acest gen si cat timp poate dura?
Claudiu Buga: Da, intradevar, rabdare trebuie enorma dar daca o faci din pasiune este usor. In primul rand incep prin crearea graficii si imprimarea decalurilor, apoi vopsesc masina, aplic decalurile si lacul. Pana se usuca lacul trec la interior si incep sa torn in rasina scaunele, pilotii, roll-bar-ul, etc… vopsire si alte mici detalii, dupa care se monteaza macheta. Apoi trec la partea de diorama unde trebuie turnati pomi, fotografi, spectatori si alte detalii. Sunt machete ce pot dura o saptamana dar si o luna, in functie de complexitate.
RallyMax: Am observat in ultima perioada o crestere a numarului de solicitari din partea celor implicati in lumea raliurilor in ceea ce priveste comanda unei asemenea machete. Care sunt cele mai importante proiecte de acest gen pe care le-ai realizat?
Claudiu Buga: Cele mai lungi proiecte sunt cateva colectii pentru piloti locali din Sardinia, ce includ 40-50 de machete pentru fiecare, machete la care inca lucrez. Din CNR nu pot sa imi aleg un proiect anume, dar am cateva machete de care sunt afectionat cum ar fi Subaru lui Giri si DS3 lui Sebi deoarece sunt primele machete din CNR, DS3-ul lui Simone de la Wales Rally GB deoarece e prima macheta a unui roman din WRC ce mi-a intrat in colectie, dar si colectia DTO deoarece e prima colectie completa a unei echipe din CNR, dar cu singuranta nu va fi ultima.
RallyMax: Pe langa acest hobby al modelismului, cat de des urmaresti competitiile de motorsport si ce competitii sportive urmaresti cu mare atentie?
Claudiu Buga: Urmaresc tot ce inseamna sport unde se arde benzina si cam atat. WRC in primul rand, fiind la o distanta considerabila si neputand fi prezent urmaresc cu mare interes transmisiunile live de la raliurile din CNR si apoi restul F1, Moto GP, WRX etc.
RallyMax: Claudiu, iti multumim pentru ocazia avuta de a-ti prezenta acest hobby si iti dorim multa rabdare, bani si timp disponibil pentru a ne prezenta si modelele care vor urma in viitor.
Claudiu Buga: Multumesc si eu si felicitari pentru initiativa, multumesc si pentru arhiva de foto de pe rallymax.ro care o vizitez destul de des in cautare de fotografii sa ma ajute in elaboarea graficii machetelor si tin degetele incrucisate pentru inceperea campionatului si sa ne bucuram de masini si piloti.