Pe masura ce sportivii petrec mai multe sezoane participand in diferite ramuri ale motorsportului, se inmultesc amintirile si momentele numai bune de povestit. Cu fiecare raliu parcurs, pilotii sau copilotii acumuleaza experiente noi, fie ca vorbim despre rezultate excelente sau dezamagitoare, rasturnari de clasament, situatii la limita si, din pacate, iesiri in decor. Seria de materiale ”Best of” strange la un loc povestile pilotilor despre cele mai bune sau mai neplacute momente din cariera lor.
Cinci piloti ne-au spus in episodul de astazi detalii despre povestea celei mai importante reusite ale lor, fie ca vorbim despre o victorie sau faptul ca au reusit sa incheie o cursa dificila. Dan Girtofan, Sebastian Barbu, Edwin Keleti, Adrian Raspopa si Mihnea Muresan sunt actorii principali din episodul de astazi.
Seria dedicata crash-urilor se gaseste in sectiunea “Specials” de pe RallyMax.
Prima parte a serieri “Best of” dedicata reusitelor – Best of Reusite – partea intai.
Vom continua in zilele viitoare cu urmatorii piloti, dar si cu alte subiecte despre experientele acestora. Stay tuned!
Care a fost cea mai importanta reusita sau victorie a ta?
Dan Girtofan: Cred ca cea mai frumoasa victorie, care a dus la castigarea celui de-al doilea titlului national, a fost victoria din 2007 de la Iasi. O cursa imposibila, in care singura sansa era sa castig, dar eram conditionat si de rezultatele celorlalti. Astfel, dupa prima zi eram pe locul 1, dar seara ne-am trezit cu o penalizare de un minut (pentru intrare in avans); in acel moment Bogdan (n.r. Marisca) era campion. Nu am dezarmat si a doua zi am luat startul fara nicio presiune, fiind constienti ca numai o minune mai poate sa ne faca campioni – minune care s-a intamplat. Bogdan a abandonat pe prima proba a doua zi, iar noi am pornit intr-o cursa de recuperare, lucru pe care l-am reusit cu un ritm dracesc, castigand raliul si titlul national.
Sebastian Barbu: Acestea sunt rezultate cu care ma voi mandri tot timpul:
- Prima reusita importanta pentru mine a fost victoria de la Sibiu Rally din 2013, cu Horatiu Baltador, pe Citroen DS3R3
- A doua cea mai frumoasa reusita si performanta a fost tot in 2013, alaturi de Toni Avram, la Sanremo Rally, tot pe Citroen DS3R3 – cred ca a fost cel mai solicitant raliu la care am participt vreodata
- Cea mai mare reusita a venit anul trecut, cand am castigat la general Sibiu Rally alaturi de Bogdan Iancu, pe Skoda Fabia R5. De asemenea, consider o mare reusita si rezultatul de la finalul anului, locul patru in clasamentul general FIA.
Edwin Keleti: E greu sa mentionez doar una. Oscilez intre primul titlu de campioni obtinut cu Victor Ponta in Cupa Dacia in 2008, primul start intr-o etapa WRC, tot cu Victor in dreapta, dar aflat la comenzile fabulosului Clio R3 Maxi Evo si prima victorie la general alaturi de Boti Csomortani la bordul R5-ului Fiesta.
Adrian Raspopa: Imi aduc aminte de anul 2007, cand concuram cu Renault-ul Clio S1600. Raliul de la Resita a debutat cu superspeciala din parcarea mall-ului din Timisoara, unde, pe o suprafata alunecoasa, am pierdut multe secunde. Apoi, pe probele din jurul Resitei am pus in valoare masina care se preta perfect traseului virajat al raliului si am avut un ritm excelent. Pe atunci, proba pe care se tine etapa de Viteza in Coasta de la Resita se parcurgea in coborare, iar timpul meu obtinut atunci inca este recordul absolut. Am batut, din ce imi aduc aminte, 7 din 9 probe speciale in acel raliu al Resitei, si am incheiat la 11 secunde de Bogdan Marisca, pe locul secund. Am ramas cu ecartul de 11 secunde pierdute pe Superspeciala; poate daca nu pierdeam atat de mult acolo puteam sa inving in raliu. Cred ca acolo am avut cel mai “indracit” ritm de curse din cariera, profitand de suprafata nisipoasa si de faptul ca masina avea undeva la 970 de kilograme, avand un avantaj pe spatiile de franare.
Intre timp, au venit rezultatele foarte bune cu Skoda Fabia R5 in 2019, sau locul 4 la Raliul Bucurestiului, pe macadam, cu S1600. Mai sunt multe rezultate notabile deoarece in toti anii in care am concurat in clasamentul 2RotiMotrice am reusit sa ma clasez in top 10 sau top 8 in clasamentul general, fie ca am fost la volanul unui Clio RS, Clio Williams sau Clio S1600.
Mihnea Muresan: Exista doua momente in care am fost cu adevarat multumit de performanta avuta. Am formulat propozitia astfel, deoarece niciuna din reusite nu imi revine in totalitate mie. O mare parte din merit le revine navigatorilor, echipei tehnice si tuturor celor care ne sustin. Prima mare victorie, pe care inca mi-o amintesc perfect, a fost alaturi de Andrei Hicea, in 2017, la Raliul Sibiului. Dupa un raliu in care am reusit sa ne depasim propriile limite, am devenit in premiera Campioni ai Cupei Dacia si in Clasamentul Juniorilor din postura de debutanti.
A doua victorie pe care mi-o amintesc cu placere este mult mai recenta si a avut loc chiar la ultimul raliu din sezonul 2019. La Raliul Brasovului am reusit alaturi de Alina Pop sa ne clasam pe locul 1 in clasamentul 2FWD si pe locul 5 in clasamentul general FIA. Astfel, dupa o cursa de revenire in a doua parte a sezonului, am reusit sa ne adjudecam titlul in clasamentul masinilor cu 2 roti motrice.