Pe masura ce sportivii petrec mai multe sezoane participand in diferite ramuri ale motorsportului, se inmultesc amintirile si momentele numai bune de povestit. Cu fiecare raliu parcurs, pilotii sau copilotii acumuleaza experiente noi, fie ca vorbim despre rezultate excelente sau dezamagitoare, rasturnari de clasament, situatii la limita si, din pacate, iesiri in decor. Seria de materiale ”Best of” strange la un loc povestile pilotilor despre cele mai bune sau mai neplacute momente din cariera lor.
Care a fost cel mai important raliu sau cea mai importanta competitie la care Dan Girtofan, Sebastian Barbu, Edwin Keleti, Adrian Raspopa sau Mihnea Muresan au luat startul. Pilotii ne-au raspuns cu detalii si povesti despre competitia care le este ‘cel mai mult’ la suflet.
Seriile dedicate crash-urilor si celor mai importante reusite ale pilotilor se gasesc in sectiunea “Specials” de pe RallyMax.
Vom continua in zilele viitoare cu alte povesti despre raliurile importante ale pilotilor din Romania. Stay tuned!
Care este cel mai important raliu sau cea mai importanta competitie la care ai luat startul?
Dan Girtofan: Toate raliurile la care am luat parte incepand cu 1995 au fost importante, dar cea mai deosebita a fost etapa de WRC din 2004 din Marea Britanie, unde am facut echipaj cu Dorin Pulpea pe un Seat Cordoba WRC. Un raliu care nu a iesit chiar cum am vrut, deoarece am abandonat pe prima proba datorita ruperii prezoanelor de la roata stanga spate. A urmat o reparatie improvizata cat sa putem ajunge in parcul service, fiind escortat pana la parc de catre politie. Datorita regulii Super Rally, care a fost introdusa din acel an, am putut sa parcurgem raliul in celelalte zile, de data asta terminand cu bine. Experienta extraordinara, public minunat, probe, atmosfera – faptul ca eram alaturi de cei mai buni piloti ai lumii ne-a facut sa traim fiecare kilometru de proba speciala la intensitate maxima.
Sebastian Barbu: Cele mai importante competitii la care am luat startul sunt clar si fara doar si poate participarile din strainatate. Participarea in Austria la etapa de la Waldviertel pe macadam si un raliu mixt, asflat o zi si macadam a doua zi a insemnat foarte mult in acumularea de experienta. Participarea din Croatia si Italia pe asfalt au fost foarte benefice si pline de experienta benefice in dezvoltatrea noastra.
Edwin Keleti: In mod foarte clar este etapa de WRC Catalunya la care am participat in 2009 si in 2010.
Adrian Raspopa: Mi-as fi dorit sa gasesc bugetul sa ies la competitii in strainatate, insa motorsportul e scump si este dificil sa gasesti finantare pentru un program extern. Probabil etapa de european ERC de la Sibiu a fost cea mai importanta competitie la care am luat startul. Am avut o poveste interesanta si acolo: dupa ce am batut prima proba in categoria 2 Roti Motrice, am facut pana pe a doua speciala, in lungime de 24 de kilometri. Desi am schimbat roata in mai putin de 2 minute, am pierdut 5 minute pe proba deoarece am stat in praful lui Horatiu Savu (care nu ne-a vazut in oglinzi) si am cazut pe locul 13. L-am intrebat pe Catalin Grigoriu, copilotul meu din acea vreme, daca isi asuma o caroserie. Am decis ca e momentul sa merg 110% si am fortat, reusint un loc 7 in clasamentul general absolut pe proba “Gatu Berbecului”, unde am surclasat multe modele S2000, cel mai de top model in acea perioada. Am reusit sa recuperam 4 minute si jumatate din timpul pierdut si am urcat pana pe locul 3 in clasamentul 2RotiMotrice dupa ce ne-am impus pe toate probele. Mai aveam de recuperat cam 30 de secunde, dar am fost nevoiti sa ne multumim cu locul 3 dupa anularea ultimei parcurgeri pe “Gatu Berbecului”.
Am multe amintiri, dar sper ca la anul o sa povestim despre toate momentele frumoase pe care le voi avea cu Skoda Fabia R5.
Mihnea Muresan: Pentru mine, cel mai important raliu este mereu cel de acasa, de la Cluj, unde alergam in fata tuturor cunoscutilor, prietenilor si a familiilor noastre. Le multumesc tuturor ca ne-au sustinut si au facut Transilvania Rally 2019 o etapa de neuitat. In acest an am avut o performanta care ne-a multumit si am fost placut surprins ca prin prisma faptului ca a facut parte din programul Campionatului European TER, am aflat din partea unor prieteni care locuiesc in Franta, cu mult entuziasm, ca am fost prezentat pe un post de televiziune frantuzesc ca ”o tanara speranta” in timpul difuzarii secventelor on board de la Transilvania Rally. M-a bucurat foarte mult sa aud asta din partea unei natiuni atat de pasionate de sportul nostru frumos si care a dat lumii probabil cei mai mari Campioni Mondiali de Raliuri.