Informațiile și zvonurile din perioada iernii menționau o serie de schimbări interesante în Campionatul Național de Raliuri. Mulți piloți își propuneau schimbarea mașinii de concurs sau aveau în plan participări internaționale, scenarii care s-au năruit din cauza situației economice din prezent. Pe această listă își trece numele și Cristiana Oprea, care avea un plan măreț: să achiziționeze un Peugeot 208 R2, cu care să concureze în Campionatul European de Raliuri.
Din păcate, Cristiana va rămâne în 2020 la bordul Daciei Sandero cu care a concurat în ultimele sezoane, urmând a lua startul în Cupa Dacia alături de un nou copilot – Dumitru Gheorghe, iar asistența tehnică va fi asigurată de H Motorsport.
RallyMax: Acum câteva luni spuneai că îți propui trecerea la o clasă diferită în raliuri. Totuși, te vedem la start cu Dacia Sandero. Ce plan aveai și din ce motiv s-a schimbat acesta?
Cristiana Oprea: Aveam în plan să trec la un Peugeot 208 R2. A fost o decizie categorică după participarea în ERC, idee pe care mi-am conturat-o și în urma unor discuții cu sponsori importanți, printre care și unele instituții bancare. Din păcate, toate discuțiile și proiectele construite în detaliu în perioada decembrie – martie, folosind motorsportul ca vector de comunicare, au fost pur și simplu ”aruncate în aer” de pandemie.
Sandero a fost scos la vânzare în toamna anului trecut și încă își așteaptă “noul pilot”, tocmai pentru că nu vreau să rămân blocată în CNR și să țin o sumă atât de mare de bani blocată. Din nou, din cauza pandemiei, nu am găsit cumpărător, dar într-un fel asta e bine, deoarece în lipsa unui buget care să îmi permită achiziționarea R2-ului (undeva la 50.000 de euro), am o mașină cu care pot lua startul la costurile cele mici. Aș fi fost în continuare fericită cu Sandero în prezent dacă acesta ar fi avut omologare FIA.
Acum însă a devenit important doar să fiu prezentă la start și să acumulez kilometri, după această pauză lungă. Obiectivele rămân aceleași, doar se decalează cu un sezon. În 2021 voi face tot ce îmi stă în putință să achiziționez un R2 și să îmi continui planurile pe plan european: ERC sau ERT.
RallyMax: Am observat că vei lua startul în Raliul Argeșului alături de un nou copilot. De ce nu mai concurezi alături de Diana Hațegan și care este povestea trecerii lui Dumitru Gheorghe în dreapta ta?
Cristiana Oprea: Personal, întotdeauna mi-a fost ușor să mă adaptez schimbărilor de program, însă job-ul full time al Dianei și contextul general dificil nu îi permit să fie prezentă. Diana va reveni în dreapta mea când va fi posibil. Deși mi-aș fi dorit să păstrez formula echipajului feminin, în special deoarece am progresat foarte mult alături de Diana în ultimii ani, l-am ales pe Mitică pentru că a fost entuziasmat de obiectivul meu de a mă clasa cât mai sus în Cupa Dacia. După 3 ani în competiția monomarcă, cu siguranță experiența lui ar putea să fie decisivă în obținerea rezultatelor pe care mi le propun.
RallyMax: Care sunt planurile pentru 2020 în Campionatul Național de Raliuri Betano? Ai anumite obiective sau planuri pentru Cupa Dacia?
Cristiana Oprea: În momentul acesta sunt optimistă, dar o iau pas cu pas, mai exact raliu cu raliu. Concret, am buget doar pentru Raliul Argeșului și niciun alt eveniment în plus. Sper să reușesc să strâng banii necesari pentru Harghita și Brașov, în prezent fiind implicată în proiecte mai mici pe blogul emoticar.ro, cât și în discuții cu un partener principal, care m-ar putea susține semnificativ în Cupa Dacia 2020. Dacă lucrurile merg în direcția dorită, îmi propun să mă clasez la final de an în top 3 al cupei monomarcă, dar totul depinde de bani, deoarece consider că am acumulat suficientă experiență încât să-mi demonstrez ritmul pe probe.
RallyMax: Ce se întâmplă cu participarea ta internațională? Vei mai lua startul în ERC, poate la etapa din Roma?
Cristiana Oprea: Rally Roma di Capitale este exclus din program deoarece e prea din scurt. Obiectivul ambițios pentru anul acesta este raliul din Canare, finala ERC, din două motive: indiferent dacă o să am bani de Cupa Dacia sau nu, sper să strâng bugetul necesar pentru o etapă ERC până la final de noiembrie, iar al doilea motiv – știu că am o șansă să îmi cumpăr Peugeot-ul până la final de an. Muncesc să fac schimbarea mizând pe faptul că bugetele de comunicare și implicit pentru proiecte în sport se fac în toamnă. În plus, organizatorii de acolo au oferit avantaje care fac prezența interesantă din punct de vedere financiar.