Având în vedere că peste câteva zile va avea loc mult aşteptatul start în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, am stat de vorbă cu câţiva piloţi din acest campionat, discutând despre principalele noutăţi şi despre planurile în ceea ce priveşte sezonul 2020, al cărui debut va avea loc în acest weekend la Cheile Grădiştei, într-un cadru natural spectaculos şi sperăm cu o vreme bună.
În al treilea episod al seriei, am stat de vorbă cu Paul Țurcanu, Marc Banca şi Alex Mirea. Primul și al doilea episod sunt disponibile în zona de Interviuri.
Paul Țurcanu: Pentru 2020 am ales să fac pasul la grupa mare cu un proiect mai special. Împreună cu Paul Andronic am pus la cale un proiect foarte ambiţios: o maşină şi pentru coastă şi pentru rally. Am ales un Evo 6, o maşină pe care Paul o avea deja acolo reconstruită de la 0. Maşina este 100% nouă. Este un proiect special pentru că are un motor ultra-performant, 2 turbine, 3 soft-uri de motor, 2 rânduri de suspensie, 2 rânduri de frâne…şamd. Cireaşa de pe tort este o cutie secvenţială cu control dual: padele la volan sau levier clasic de secvenţială. Ideea este că maşina se va transforma: la coastă unde va rula fără restrictor, într-o configuraţie mai uşoară cu 100 kg, turbină mai mare care să permită atingerea de potenţial maxim al motorului – în jur de 530 CP, iar la la rally va avea o turbină mai mică, un restrictor şi o suspensie specifică de rally: macadam sau asfalt. A ieşit ceva minunat şi sper să îmi aducă şi mie şi publicului de pe margine satisfacţie maximă.
Pentru 2020 îmi propusesem să merg şi la coastă şi la rally: asfalt şi macadam, nu la toate etapele, dar la majoritatea. Tot ce îmi propun pentru acest an este să învăţ maşina astfel încât anul viitor să pot realiza performanţe serioase! Ca şi asistenţă l-am ales pe Dan Gîrtofan, de la care sper să învăţ multe. Din păcate la prima etapă de coastă sunt nevoit să renunţ din motive de sănătate…sper doar să pot fi prezent la Argeş la rally.
Marc Banca: Salutare vouă şi tuturor fanilor de motorsport. Perioada dificilă prin care am trecut cu toţii dă semne că e pe final, aşa că abia aştept să ne vedem în weekend la Cheile Grădiştei. Pentru mine aşteptarea a fost şi mai grea, având în vedere că anul acesta mi-am propus să îmi realizez un vis pe care îl aveam de mic, acela de a vedea cum sunt cursele de la volan. Planul pentru prima etapă, şi de fapt pentru tot sezonul, este să reuşesc să merg cât de corect şi tare, încerc să fac lucrurile cât se poate de “profesionist”, începând de la pregătirea maşinii, setări, alegerea cauciucurilor etc. Nu am o presiune pentru vreun rezultat anume, nu merg pentru a obţine vreun titlu, aşa încât voi da totul pentru a reuşi să folosesc maximul din potenţialul materialului de concurs. Maşina este un Renault Clio RS, făcut celebru de Dani Oţil, şi în urma testelor de pe Transilvania Motor Ring, pot să vă spun că fiecare metru parcurs cu ea îmi aduce un mare zâmbet pe buze. Vă mulţumesc şi eu şi îmi doresc să ne vedem sănătoşi la finalul sezonului!
Alex Mirea: Salutare RallyMax şi tuturor împătimiților de motorsport! Cred că tuturor ne era dor să ne revedem pe traseele din CNVC . Îmi doream de ceva timp o mașină construită pe o platforma de generație mai nouă, astfel am luat decizia de a construi un BMW M2 F87, considerând că este o bază foarte bună de plecare. Pentru anul acesta upgrade-urile sunt minore, însă planurile de viitor sunt deja schițate . Prima etapă din campionat, cea de mâine de la Cheile Grădiştei, va fi primul contact pentru mine cu noua mașină în regim de concurs. Nu mi-am propus obiective, sunt multe de învățat şi reglat.
Datorită noilor parteneri, am reușit să finalizăm acest proiect dar și să luăm startul în acest an dificil pentru toată lumea. Le mulțumesc pe această cale partenerilor Ramplast, Dynamic Selling Group, Vetlife Dr. Cazan, SmartDriving, Milo Trading 2000, Kinder Village, Superformance, Racing Nick, BT Performance, DO88 şi le garantez ca mă voi ridica la nivelul așteptărilor acestora. Să avem cu toții un an competițional bun!