Cu două podiumuri în primele două etape ale Campionatului Național de Raliuri Betano, Dan Gîrtofan are parte de un început foarte bun de sezon. Deși la începutul anului participarea sa și a copilotului Tudor Mârza era sub semnul întrebării din cauza lipsei bugetului, Giri a anunțat că va fi prezent la toate cursele din calendarul acestui an competițional la bordul Skodei Fabia R5.
RallyMax: Salut, Giri! După un început de sezon pus sub semnul întrebării, am primit vești bune din partea ta – vei concura tot anul în Campionatul Național de Raliuri. Cât de multă flexibilitate și siguranță îți oferă bugetul în acest moment pentru întreg sezonul?
Dan Gîtofan: Salut dragilor! Da, așa este, știți bine că în sportul acesta niciodata nu ajung banii, dar suntem bucuroși că am reușit să atragem parteneri serioși; mă refer la NETBET și RAMPLAST, dar și cei tradiționali care au rămas alături de noi, respectiv CASTROL, DELCAR, MHS Truck&Service, MIPA și PRESTO, AUTOCHELU, AD GO. Toți au ales promovarea prin echipajul și echipa noastră chiar și în situația actuală.
RallyMax: Ai reușit, alături de Tudor, două locuri secunde în etapele desfășurate în acest început de sezon. Sunt aceste rezultate maximul pe care-l puteați obține la Argeș și Brașov-Harghita?
Dan Gîtofan: În condițiile date și cu un buget încropit pe ultima sută de metri, eu cred că nu stăm rău. Până la urmă, vorba aia, toamna se numară bobocii.
RallyMax: Raliul Sibiului revine în calendarul de raliuri pe macadam. Cum vezi această revenire și ce aștepți cel mai mult de la competiția sibiană?
Dan Gîtofan: Odată cu schimbarea organizatorului, aceștia și-au dorit revenirea pe macadam, iar noi ne conformăm și ne dorim ca probele speciale să fie ok și, bineînțeles, să terminăm cât mai sus în clasament.
RallyMax: Anul trecut, fanii au avut parte de o luptă superbă între tine și Sebi Barbu în Raliul Sibiului. Deoarece Sebi va fi, cel mai probabil la start, te aștepți la un duel similar pentru victorie, în care să fie implicați și Simone Tempestini sau Bogdan Marișca?
Dan Gîtofan: Sper, dar având în vedere că Sebi este și organizator, raliul fiind relativ nou, clar are un avantaj. Nouă nu ne rămâne decât să ne pregătim bine și vedem ce o să iasă.
RallyMax: Un duel care s-a desfășurat zeci de sezoane, între tine și Bogdan Marișca, a văzut un nou episod la Raliul Perla Harghitei Tess. Cât de importante crezi ca sunt astfel de lupte, între piloți cu o experiență incredibilă, pentru motorsportul din România?
Dan Gîtofan: Cred că în asta constă frumusețea acestui sport: lupta cu secundele și suspansul până la final.
RallyMax: Fiul tău, Andrei, nu a fost prezent la startul raliurilor în acest început de sezon. Ce se întâmplă cu participările sale – îl vom vedea în curând pe probele speciale?
Dan Gîtofan: Andrei a terminat facultatea anul acesta și mai are un examen important (barou) pentru viitorul lui. Curse are timp să facă după aceea, este tânăr, are talent, așa că nu este o problemă. Mai mult, a fost decizia lui să învețe pentru a-și face un viitor. La curse sper să participe anul acesta la una – două etape.
RallyMax: Ai achiziționat o a doua Skoda Fabia R5, care deja a fost închiriată de către Andrei Cașcaval la Brașov – Harghita. Care este planul cu această mașina pentru 2020?
Dan Gîtofan: Da, este adevărat, am decis că este momentul să ofer și alte servicii în domeniul acesta. Sunt mulți piloți care preferă varianta închirierii deoarece, deși aparent este mai scump, de fapt este mult mai ieftin. Gândiți-vă că o mașină de acest gen este undeva la 200-230 de mii de euro, plus întreținerea, plus mecanicii, plus bugetul de participari. Faceți un calcul și vedeți unde ajungeți. Mai mult, trebuie să cunoști anumite aspecte legate de întreținerea mașinii, setup-uri, etc. Noi avem experiență de ani de zile, iar clientul are parte de un pachet complet. Vorba aia, vine doar cu casca la start, de restul se ocupă echipa PRORALLY TEAM BRAȘOV.
RallyMax: Mulțumim pentru răspunsuri! În final, ce mesaj ai pentru fanii care vă urmăresc și susțin, dar și pentru partenerii voștri?
Dan Gîtofan: Partenerilor le mulțumim că sunt alături de noi, că în aceste vremuri „grele” au avut puterea să investeasca în acest sport frumos! Le promit că vor avea numai de câștigat!!! Fanilor le mulțumesc pentru sustinere; deși nu părea la început, au ce să urmărească și îi așteptăm să ne susțină prin toate mijloacele.
Foto: RallyArt.ro & Adi Ghebaur