La doar trei săptămâni distanță de Raliul Sibiului, DTO Rally Team a luat startul în weekend-ul abia încheiat într-o nouă etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano. Raliul Iașului a programat doar șase probe speciale, dar lungimea și dificultatea acestora au reprezentat provocări mari pentru cele aproape 60 de echipaje care și-au trecut numele pe lista de înscrieri.
Cu o formație redusă în cursa din Moldova, DTO Rally Team s-a aliniat la start cu doar două echipaje: Cristi Dolofan și Petre Tobă au revenit la bordul Peugeot-ului 208 R5, în timp ce Dorin Banciu și Ioana Stan au reprezentat gruparea la clasa 11. Obiectivul celor patru sportivi a fost unul clar: strângerea a cât mai multe puncte pentru a rămâne în lupta strânsă din clasamentul echipelor.
Cu câte două treceri pe fiecare din cele trei probe distincte, „Dobrovăț”, „Cioca-Boca” și „Mădârjac”, Raliul Iașului a avut parte de ghinioane, probleme tehnice, evoluții foarte bune și un podium pentru DTO Rally Team. La finalul competiției, echipa acumulează suficiente puncte pentru a se menține pe podiumul clasamentului și poate continua cursa pentru un loc fruntaș la finalul acestui sezon, în care șase grupări se luptă pentru cununa cu lauri.
După o sesiune de teste care a reprezentat o încălzire bună la revenirea pe macadam, Cristi și Petre au avut parte de un început ghinionist de cursă: încă de pe prima probă specială, o serie de probleme tehnice la caseta de direcție a Peugeot-ului 208 R5 i-au făcut pe cei doi să piardă minute prețioase. În ciuda unei reparații spontane în service, echipajul a fost nevoit să continue cu defecțiunea întreg weekend-ul, într-un ritm mai lent decât și-ar fi dorit.
„Încă de vineri am avut probleme cu caseta de direcție. În parcul de service de după prima probă eram pregătit să abandonez, supărat că nu pot concura în ritmul meu. Începusem să îmi fac planuri să merg să urmăresc colegii rămași în cursă pe săritoarea de la finalul PS2, Dobrovăț. Însă, băieții din echipa tehnică nu m-au lăsat să cedez așa ușor, au reușit o reparație care ne-a permis să continuăm raliul și am parcurs toate probele rămase așa. Nu a fost un raliu perfect, ritmul nostru a fost afectat de funcționarea intermitentă a servo-direcției, dar un raliu terminat este un raliu câștigat”
a spus Cristi la finalul uneia dintre cele mai dificile competiții.
La finalul celor două zile de concurs, Cristi Dolofan și Petre Tobă au încheiat Raliul Argeșului pe locul cinci în cadrul clasei RC2 și pe locul nouă în clasamentul general, aducând puncte prețioase pentru DTO Rally Team.
Dorin Banciu și Ioana Stan au concurat în Raliul Iașului într-o clasă 11 foarte disputată, cu multe echipaje rapide și dornice de victorie pe lista de înscrieri. Cu un ritm constant de la început și până la finalul competiției, echipajul a obținut timpi în fruntea categoriei. Astfel, cei doi au obținut din nou locul al treilea, reușind să își consolideze podiumul în clasamentul general provizoriu al clasei 11 după patru curse parcurse în 2020.
Pentru DTO Rally Team, Campionatul Național de Raliuri Betano continuă în 25-26 septembrie cu a cincea etapă programată în 2020, Transilvania Rally. După două curse pe macadam, echipajele vor reveni pe asfalt, iar gruparea piteșteană va lua startul în formulă completă în poate cea mai lungă competiție a sezonului.
În sezonul 2020, echipajele DTO Rally Team au alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Vilma, Catena, Tellur, Total, Oscar Downstream și HidroGaz.
Credit foto: RallyPhoto Hunters