Campionatul Național de Slalom Paralel și-a desfășurat a treia etapă a sezonului 2020 pe 1 noiembrie pe celebrul circuit din cartierul Ștrand din Sibiu, gazdă a superspecialei Raliului Sibiului. Cu o listă numeroasă de înscriere – 29 de sportivi, cu multe nume noi la start și cu piloți rapizi dornici pentru evoluții rapide, competiția s-a anunțat de la început mai mult decât interesantă.
Pe lângă prezența campionului Swift Cup, Dănuț Budai (Ford Ka), a lui Paul Popa (Suzuki Swift Sport), obișnuiți ai curselor din Groapă, sau a juniorilor Alexandru Cazacu, Matei Ghiban, David Marcu, Ștefan Gârleanu, Andrei Duna sau David Nedelcu, o serie de piloți au reprezentat prezențe surpriză. Gabriel Găină, copilot în CNR, a pilotat un model Swift, în timp ce Cristi Sugar a debutat pe aceeași mașină, după participarea în Cupa Dacia 2020. Copilotul acestuia, Vlad Colceriu, s-a aflat la start pe o mașină similară, Octavian Tîrnovean a revenit pe o Dacia Logan pe circuitul unde a debutat în motorsport, în timp ce Emanuel Resiga și a sa Toyota Celica au făcut spectacol pe macadam.
Cu doar trei manșe desfășurate (când de obicei aveau loc patru), toate trecerile cronometrate au contat în clasamentul open, decis înaintea semifinalelor și finalelor. Costi Tudose, cu o licență one-event și concurând pe un Suzuki Swift Sport, a fost cel mai rapid și a obținut cel mai bun timp în toate cele trei manșe. Din păcate, campionul en-titre Dănuț Budai nu s-a putut implica în luptă deoarece cutia de viteze a Ford-ului Ka a cedat în antrenamentul cronometrat care a precedat manșele de concurs.
Bun cunoscător al circuitului sibian, Paul Popa a reușit timpi excelenți și a obținut locul secund în clasamentul general open, fiind urmat de Jean Tatu Jr., cel care a concurat pe o mașină cu tracțiune integrală: Subaru Impreza. Emanuel Resiga a fost al patrulea, la bordul modelului Celica, cu care a „alergat” în Raliul Moldovei, în timp ce Cristi Sugar a reușit al cincelea loc, la debutul pe modelul Swift Sport.
În cadrul clasei 1, cu doar trei participanți, Alexandru Brescan a fost cel mai rapid, urmat de Mihai Alexandrescu și Alexandru Krepelka. Clasamentul clasei 2 a fost decis abia după desfășurarea semifinalelor și finalelor, unde Paul Popa a reușit o evoluție de excepție. Sibianul a fost cu mai puțin de o secundă mai rapid decât Costi Tudose în finală, reușind să își adjudece maximul de puncte în cadrul categoriei. Într-un alt duel interesant, Gabriel Găină s-a impus în finala mică cu 0,2 secunde în fața lui Cristi Sugar, ocupând ultima treaptă a podiumului clasei 2.
Cu trei participanți, Jean Tatu Jr. a fost cel mai rapid în cadrul clasei 4, unde s-a impus în fața lui Emanuel Resiga și a lui Alexandru Bodi. Cu 12 piloți la start, categoria juniorilor a fost, din nou, cea mai numeroasă, cu dueluri strânse. Andrei Duna a confirmat rezultatul din etapa precedentă și a reușit o nouă victorie, fiind cu aproximativ 4 secunde mai rapid decât Alexandru Cazacu în finala mare a juniorilor. Pe locul al treilea a încheiat Matei Ghiban, în timp ce Mihai Pelmuș a fost al patrulea după evoluția din finala mică.
Clasamentele finale ale etapei sunt disponibile mai jos (clasament open și clasament pe clase):
Duel strâns pentru titlul CNSP 2020
Astfel, după trei etape desfășurate în 2020, lupta pentru titlul național în Slalom Paralel este foarte strânsă: Paul Popa are un avans de doar 1,34 puncte în fața lui Dănuț Budai, după ce în această etapă au fost acrodate puncte parțiale. Christian leu, absent în weekend, este al treilea, în timp ce juniorii Alexandru Cazacu și Matei Ghiban încheie top-ul 5 în clasamentul general open.
Cu o victorie și alte două locuri secunde în acest sezon, Alexandru Cazacu este liderul categoriei juniorilor, cu un avans confortabil în fața lui Matei Ghiban, în timp ce David Marcu încheie podiumul tinerilor piloți. Alexandru Brescan este liderul clasei 1 dupa cele trei etape, urmat de Mihai Alexandrescu și Ciprian Ana, în timp ce Paul Popa are avantajul a două victorii în cadrul clasei 2, fiind în fața lui Dănuț Budai și a lui Alexandru Bodi. Ciprian Luca este primul în cadrul clasei 3, în timp ce Jean Tatu Jr. se îndreaptă către titlul clasei 4, fiind urmat de Christian Leu și Alexandru Bodi (care a concurat cu mașini diferite).
Mulțumim pentru imagini Wayfare Photography!