Etapa europeană din Ungaria programează un program foarte similar cu cel din 2019, cu 191 de kilometri cronometrați. Competiția debutează vineri cu superspeciala Rabocsiring, urmând ca sâmbătă și duminică să fie parcurse 8, respectiv 7 probe speciale pe asfalt și macadam la nord de Nyiregyhaza. Drumurile sunt caracterizate de zone înguste, alunecoase, cu porțiuni cu mult noroi, frunze, dar și cu secțiuni foarte rapide sau prin zonele cu viță de vie de lângă Tokaj.
După duelul pentru victorie de anul trecut, lupta la vârful clasamentului va fi mai strânsă în 2020. Cu nume importante pe lista de înscrieri, precum Andreas Mikkelsen (Skoda Fabia Rally2), Oliver Solberg (Skoda Fabia Rally2), Alexey Lukyanuk (Citroen C3R5), Craig Breen (Hyundai i20 R5), Emil Lindholm (Skoda Fabia Rally2), Gregoire Munster (Hyundai i20 R5), Callum Devine (Hyundai i20 R5), Yoann Bonato (Citroen C3R5) sau localnicii Norbert Herczig (Polo GTI R5), Frigyes Turan (Polo GTI R5), Rally Hungary se anunță o cursă spectaculoasă.
Chiar dacă Simone Tempestini și Sergiu Itu nu vor mai reprezenta România în lupta din vârful clasamentului și din categoria ERC1Junior, țara noastră beneficiază de o prezență numeroasă în Rally Hungary. Lotul național de juniori debutează, cu sprijinul Ministerului Tineretului și Sportului, în cursa pe care Federația Română de Automobilism Sportiv o ia drept un test înaintea unui program mai complex în 2021.
Trei echipaje concurează în Rally Hungary în cadrul Lotului Național de Juniori
Raul Badiu și Gabriel Lazăr vor porni pe un Peugeot 208 R2 în ERC3, unde lupta va fi strânsă, cu alte opt echipaje pe lista de înscrieri. În paralel, Norbert și Francesca Maior revin în Ungaria după campania în Peugeot Cup din 2019, doar că de această dată se vor afla la start pe un Peugeot 208 Rally4, cel mai nou model al constructorului francez. Juniorii Napoca Rally Academy se vor lupta în ERC3, dar și în ERC3Junior. În final, Mihnea Mureșan și Alina Bianca Pop debutează pe modelul Abarth 124 Rally RGT în cupa dedicată modelelor cu tracțiune spate. Chiar dacă raliul și materialul de concurs sunt încă o necunoscută pentru cei doi, experiența plăcută de la testele dinaintea cursei dau încredere celor doi pentru un parcurs bun.
Un echipaj din România ia startul în raliul dedicat mașinilor istorice
În paralel cu etapa europeană, în acest weekend are loc și a treia ediție a Hyiregyhaza Rally – Historic, competiție care se desfășoară pe aceleași drumuri din nord-estul Ungariei. Cu probe speciale programate vineri și sâmbătă, cursa va avea la start un echipaj din România, o surpriză extrem de plăcută pentru fanii obișnuiți cu prezența modelelor din Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice.
Deși inițial la start erau patru echipaje din România, condițiile dificile de călătorie și restricțiile impuse de autorități i-au determinat pe Lorincz Borbely, Gabriel Stanciu și Dorin Alexandrescu să absenteze de la etapa maghiară, în ciuda faptului că erau pe lista de înscrieri. Astfel, la start se vor afla doar Andrei Agapian și Andrei Moțescu, la bordul unui VW Golf, cei doi urmând a se duela cu alte 15 echipaje din Ungaria sau Cehia.