A patra etapă europeană de raliuri, Rally Hungary și-a desfășurat a doua ediție pe drumurile de asfalt și macadam din nord est-ul Ungariei. Cu condiții schimbătoare de aderență, probe speciale dificile care taxează orice greșeală, dar și cu o listă impresionantă de înscrieri, competiția a oferit un spectacol complet fanilor numeroși de pe margine.
După parcurgerea superspecialei de vineri seară, lupta pentru victorie începe pe drumurile rapide din Ungaria cu doi actori principali: Andreas Mikkelsen și Alexey Lukyanuk. Norvegianul este foarte rapid și exact, cu o evoluție care dă dovadă de experiență, reușind să construiască probă cu probă un avans tot mai consistent. Totul se schimbă la mijlocul zilei, când o greșeală de pontaj a copilotului lui Lukyanuk aduce o penalizare de 5 minute pentru echipajul rus, iar Craig Breen urcă pe doi, la aproximativ 18 secunde de lider. Duelul juniorilor dintre Gregoire Munster și Oliver Solberg se îndreaptă în favoarea primului, după ce Oliver are parte de o pană pe ultima probă de sâmbătă și pierde timp prețios.
Ultima zi a Rally Hungary s-a concentrat pe două direcții: evoluția „la ceas” a liderului Mikkelsen, care și-a adjudecat victoria la revenirea într-o cursă în 2020, și pe ritmul extraordinar al lui Lukyanuk, care a dat maximul pentru a strânge cât mai multe puncte în lupta cu Oliver Solberg. Gregoire Munster a avut un parcurs constant, ferit de probleme sau pene, reușind locul secund și victoria în ERC1Junior, în timp ce Efren Llarena a ocupat ultima treaptă a podiumului. În ciuda vitezei de pe probe și a cursei de recuperare de duminică, Oliver Solberg s-a mulțumit cu locul 4, la doar 4,5 secunde de podium, după pana de sâmbătă după-masă.
Cursă cu suișuri și coborâșuri pentru echipajele române
Reprezentat de trei echipaje, lotul național de juniori al României a avut parte de o dificilă în Ungaria, cu evoluții bune și timpi excelenți, cu momente în care românii s-au aflat la conducerea categoriilor, dar și cu rezultate bune la final.
Raul Badiu și Gabriel Lazăr au pornit pe un Peugeot 208 R2, un material de concurs ușor inferior mașinilor Rally4 de generație nouă. În ciuda acestui lucru, evoluția constantă și experiența în condiții dificile, dar și victoria pe o specială, le-a adus celor doi un excelent loc trei în ERC3. În această categorie dedicată mașinilor cu tracțiune față, Raul și Gabi au avut pe final de raliu un duel interesant cu Ola Nore Jr., tranșat cu ajutorul ritmului foarte bun de duminică.
După un start excelent cu noul Peugeot 208 Rally4, Norbert și Francesca Maior reușeau să impresioneze cu timpi în vârful categoriei ERC3 și ERC3Junior. Cu un ritm poate peste așteptări la trecerea pe o mașină nouă, juniorii se luptau pentru podium când o problemă tehnică i-a forțat la abandon. Din păcate, ruperea unei planetare a spus stop evoluției celor doi, care ar fi putut să aducă un alt rezultat excelent pentru România. Reveniți în ultima zi, frații Maior au avut un parcurs rapid, cu o altă serie de timpi excelenți, în vârful clasamentului juniorilor, terminând Rally Hungary pe locul 5 în ERC3Junior, ultima poziție dintre echipajele care au ajuns la final.
„Putem spune că a fost un weekend bun pentru noi. Într-adevăr, nu ne-a bucurat deloc problema din prima zi, care ne-a făcut să ne oprim. Dar am avut ocazia să concurăm cu noua mașină, Peugeot Rally4, iar acest lucru a reprezentat o mare oportunitate pentru noi. Ne-am simțit bine din primii kilometri și am încercat să creștem treptat ritmul. A fost, din punctul nostru de vedere, un început bun, iar acest lucru ne dă încredere și sper să mai avem ocazia cât de curând să fim la volan într-o asemenea competiție. Vreau să le mulțumesc din suflet tuturor celor care au făcut posibilă prima participare a noastră în campionatul european: Federația Română de Automobilism Sportiv, Napoca Rally Academy și partenerilor de lângă noi. A fost o experiență extraordinară pe care sperăm să o repetăm cât de curând.”
a declarat pentru RallyMax pilotul Norbert Maior
Pentru Mihnea Mureșan și Alina Bianca Pop, experiența din Ungaria a însemnat un proces continuu de învățare și adaptare. La debutul pe Fiat-ul Abarth 124 RGT, cei doi au crescut ritmul constant de la o probă la alta în prima zi de concurs, reușind să preia conducerea Abarth Rally Cup după 5 probe speciale. Din păcate, evoluția a fost oprită de o ușoară ieșire în decor, când comportamentul mașinii l-a surprins pe Mihnea. După lovirea unui gard de lemn și a unei bucăți de beton, Abarth-ul s-a răsturnat cu daune minime, dar echipajul nu a mai putut continua din cauza ruperii unei roți.
Încă de la început, atât Alina, cât și eu eram siguri că Rally Hungary va fi o provocare așa cum nu am mai întâlnit până acum. Am reușit încă de pe primele probe să ne adaptăm ritmul condițiilor dificile, să ne îmbunătățim treptat evoluția și să fim tot mai eficienți și rapizi cu Abarth-ul, fără să ne asumăm riscuri mari. Chiar și în aceste condiții, din cauza unei reacții imprevizibile a mașinii pe o zona de accelerare, reușind totuși să o îndrept în ultimul moment, deja ne aflam mult prea pe interior pentru următorul viraj. Astfel am lovit gardul cu fundație de beton de pe interior, care a smuls roata dreaptă față și a provocat o răsturnare destul de spectaculoasă. Din fericire, niciunul dintre noi nu a pățit nimic, însă ne pare rau că nu am reușit să aducem un rezultat bun pentru România, terminând cursa pe locul 1 în Abarth Rally Cup, acolo unde ne aflam în momentul incidentului. Sunt însa încrezător că experiența dobândită și susținerea extraordinară pe care o primim din partea FRAS, ACR și a Ministerului Tineretului si Sportului ne vor ajuta să revenim în curand și mai puternici în Competițiile Internaționale.
a spus Mihnea Mureșan la finalul Rally Hungary.
Credit foto: Flavius Croitoriu/RallyArt