În 2020 Radu Benea a făcut trecerea de la Peugeot-ul 208 R2 la un superb Mitsubishi Lancer, mașină achiziționată din Marea Britanie special pentru Campionatul Național de Viteză în Coastă. Cu etape în care a fost foarte rapid, dar și cu probleme tehnice în alte curse, Radu a avut parte de un sezon cu plusuri și cu minusuri, unul în care a strâns experiență importantă la bordul mașinii. Cu o singură prezență în Campionatul Național de Raliuri, l-am întrebat pe pilotul timișorean detalii despre anul competițional care s-a încheiat.
RallyMax: Salutare, Radu! Îţi mulţumim pentru că ai acceptat încă o dată invitaţia noastră şi ne face mare plăcere ca, la final de an, să stăm de vorbă cu tine pentru a afla cum au decurs lucrurile pe plan sportiv într-un an atât de diferit. Pentru început povesteşte-ne cât de greu a fost să te adaptezi la noua maşină din CNVC.
Radu Benea: Salutare RallyMax, salutări cititorilor și mulțumesc pentru oportunitate. Despre noua mașina sunt atât de multe de spus, dar voi încerca să mă limitez la câteva aspecte:
- Este una dintre cele mai puternice și mai rapide mașini din campionatul național, de multe ori am reușit timpi similari cu cei ai monoposturilor.
- Sunt convins că nu am ajuns la potențialul real al mașinii, iar 2021 va fi un challenge și pentru mine în acest sens.
- M-am simțit perfect în mașină încă de la prima cursă și mi-aș fi dorit să termin mai multe etape în acest an.
RallyMax: Sezonul 2019 a însemnat pentru tine un an foarte bun pe toate planurile, în special cel automobilistic, obţinând numeroase trofee în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă şi reuşind evoluţii extrem de apreciate în Campionatul Naţional de Raliuri. Din păcate, anul acesta a fost destul de opus, având parte de multe probleme tehnice.
Radu Benea: Am avut un an sportiv similar cu realiatea în care trăim…😉.. au fost și câteva probleme tehnice, dar au fost și situații în care am greșit eu… Îmi asum cu zambetul pe buze acest an și sunt convins că se poate mult mai bine. Totuși am reușit la câteva etape rezultate de care sunt mulțumit.
RallyMax: Atunci când maşina a funcţionat în parametri, ai reuşit timpi extraordinari, fiind o supriză plăcută chiar şi pentru tine de multe ori. Care a fost etapa în care te-ai simţit cel mai bine şi de ce?
Radu Benea: Când vorbim despre Mitsubishi în configurația de coastă, vorbim de niste mașini ..cu toane..😁.. dar când totul e ok, te surprind și pe tine. Sincer, eu sunt foarte mulțumit de mașină. La astfel de mașini, echipa tehnică are un rol esențial și cu această ocazie îi mulțumesc lui Bogdan Cuzma și întregii echipe CB Rally Vest.
Reșița și Poiana au fost și vor rămâne etapele mele preferate!
RallyMax: În 2020 aveai în plan participarea şi la câteva etape din Campionatul Naţional de Raliuri Betano, însă din cauza situaţiei epidemiologice care ne înconjoară, ai fost prezent doar la Transilvania Rally, pe un modelul Swift Sport. Comparativ cu 2019, când ai evoluat în Cupa Dacia la acelaşi raliu, cum ţi s-a părut anul acesta şi ce concluzie ai tras după acest raliu cu multe întâmplări?
Radu Benea: Da, mi-am dorit și câteva prezențe în CNRB în acest an, dar din cauza pandemiei și a faptului că au fost anulate unele etape, am reușit doar o singură prezență, Transilvania Rally. Pot spune că a fost o etapă total diferită ca și traseu față de 2019, dar a fost o etapă foarte tehnică și de viteză. Întradevăr, rezultatul nu a fost comparabil cu cel din anul trecut, dar am crescut ritmul de la o probă la alta și per total, împreună cu Andrei Hicea (cel mai bun copilot…😊), ne-am simțit din ce în ce mai bine de la o probă la alta. Totuși sunt convins că lipsa de kilometri de pe proble speciale din 2020 și-a spus cuvântul.
RallyMax: În acest sezon dificil, s-a reuşit totuşi organizarea şi desfăşurarea majorităţii etapelor din CNVC. Ce părere ai despre cum s-au desfăşurat lucrurile în 2020 şi dacă este vreo etapă care ţi-a lipsit în mod special sau de ce nu, una care te-a impresionat?
Radu Benea: Față de alte discipline, și în condiții dificile FRAS a reușit să găsească parteneri solvabili și implicați pentru organizarea majorității etapelor în mai toate disciplinele din cadrul federației. Ca sportivi, le mulțumim tuturor pentru eforturile depuse. Dacă totuși ar fi un regret personal, ar fi faptul că nu am putut concura la Râșnov și Rânca. Din păcate, unele piese nu au ajuns la timp… Next time.. 😊
RallyMax: Poate că este prea devreme să vorbim de planurile pentru 2021, dar suntem siguri că nu vei sta acasă şi suntem curioşi să aflăm părerea ta despre calendarele provizorii afişate de către FRAS. Poate ne spui unde vom avea ocazia să te vedem? Îţi mulţumim pentru răspunsuri şi aşteptăm să ne revedem pe traseele de concurs din România!
Radu Benea: 2021 va fi un alt an cu multe necunoscute, dar sunt convins că vom putea evolua în condiții cel putin similare cu cele din 2020. Îmi doresc să fiu prezent întreg sezonul de CNVC 2021, dar și la câteva etape din CNRB.
Daca mai apar alte oportunități … cu drag le voi da curs..😊.
Profit de oportunitate să transmit tuturor “Sărbători Fericite” și mult succes RallyMax în tot ce faceți!