Noul an aduce multe noutăți în lumea motorsportului din România: pe lângă modificările de calendar propuse de FRAS, au loc diverse schimbări de mașini de concurs, de componență a echipajelor sau de planuri. Un echipaj care a pregătit o noutate majoră pentru 2021 este format din hunedorenii Dănuț și Lucian Budai, care schimbă Suzuki-ul Swift Sport pe un model mult mai perfomant.
Dănuț a debutat în Campionatul Național de Raliuri la bordul Ford-ului Ka, model cu care pilotul hunedorean încă participă la Slalom Paralel. Începând cu 2017, alături de tatăl său, pilotul a trecut la comenzile unui Suzuki Swift Sport cu care cei doi au concurat în Cupa Suzuki, schimbată ulterior în Swift Cup. După un titlu de vicecampioni în cupa monomarcă, sezonul 2020 a adus două reușite importante pentru Dănuț și Lucian: titlul Swift Cup și cel al juniorilor, pe lângă podiumul în categoria mașinilor cu tracțiune.
Pentru 2021, echipajul tată-fiu Budai schimbă materialul de concurs: cei doi au achiziționat Citroen-ul DS3 R3T cu care Adrian Teslovan și Vajk-Imre Cseh au concurat în ultimele sezoane. Hunedorenii vor face trecerea de la clasa RC5 la RC4, acolo unde este încadrat modelul R3 începând cu acest an competițional, urmând a se lupta cu alte echipaje care concurează cu mașini R3 sau R2, dar și în categoria mașinilor cu tracțiune.
Trebuia să facem o schimbare, iar din punctul meu de vedere aceasta a fost cea mai bună alegere, cel puțin pe moment. Am luat în calcul și variante R2/Rally4 noi, dar nu aveam buget de așa ceva. Am considerat că un model Citroen DS3 R3T este mai capabil decât un model R2 mai vechi, fiind astfel varianta câștigătoare pentru noi.
a spus Dănuț Budai pentru RallyMax
Schimbarea mașinii de concurs forțează echipajul să caute în continuare susținere pentru participarea în acest sezon. Cu un buget încă incomplet pentru cele șapte participări minime din acest an, Dănuț și Lucian țintesc către un 2021 în care să ia startul la minimul de etape necesare.
Momentan ne propunem undeva la 7 etape pe care sper să le putem face. Chiar dacă în prezent nu avem buget de cele șapte etape, încercăm să strângem bani, căutăm variante, dar nu stăm roz cu bugetul. Ne propunem să participăm la Harghita, Cluj, Argeș, Iași, probabil Bacău și Sibiu, dar și o etapă de coeficient 0,6. Încă nu e bătut în cuie acest program, dar mai vedem pe măsură ce completăm bugetul.
Cu o competiție care se anunță serioasă în 2021, într-o clasă populată de modele R3 și R2, obiectivul echipajului Budai va fi strict să crească ritmul de la o etapă la alta și să fie competitivi la bordul Citroen-ului DS3. Dănuț a dat întotdeauna dovadă de maturitate pe probele speciale, având un progres constant la bordul Suzuki-ului Swift, lucru pe care și-l propune și în acest sezon:
Îmi doresc să merg cât mai tare și să avem o sesiune de teste înainte de primul raliu. Vreau să îmi fac setări proprii și așa să putem progresa, să fie o evoluție corectă, cum a fost și până acum, fără suișuri și coborâșuri.
ne-a spus pilotul hunedorean.
Vom reveni în curând cu informații despre surpriza pregătită de Adrian Teslovan și Vajk-Imre Cseh pentru 2021.