Având multiple sezoane la bordul Daciei Sandero cu care a luat startul în Cupa Dacia, Cristiana Oprea a făcut publică una dintre primele noutăți ale sezonului 2021. Pilotul a achiziționat un Peugeot 208 R2 din Polonia cu care va concura în etape internaționale în acest an. Anunțat ca un plan încă de la începutul anului 2020, schimbarea materialului de concurs vine în contextul în care Cristiana dorește continuarea participărilor în Campionatul European de Raliuri, dar și în European Rally Trophy (ERT).
Anul trecut povesteam cum pandemia mi-a dat peste cap toate planurile și discuțiile cu potențialii parteneri care mi-ar fi putut susține financiar trecerea la o mașină de clasă superioară. Acum tocmai mi-am îndeplinit visul care m-a motivat zi de zi în ultimii 2 ani: am reușit să îmi cumpăr o mașină cu omologare FIA, cu care voi continua participările la nivel european. Este vorba de un Peugeot 208 R2 (folosit de echipajul Damian Lata/Michal Majewski) – mașina e în stare foarte bună, având un total de 28 de starturi fără niciun abandon tehnic, dintre care doar vreo 4 sau 5 raliuri de macadam.
a spus Cristiana pentru RallyMax
Dacia Sandero cu care a evoluat începând din 2017 a fost vândută unui alt pilot din România, care o va folosi în cadrul școlii de pilotaj pe care o conduce, cât și pentru piloții aflați la început de drum în motorsportul autohton.
Sean D’Or, Dacia Sandero cu care am alergat în Cupa DACIA, și-a găsit și el un nou proprietar și a plecat cu Vali Porcișteanu, unde sunt sigură că va ajuta și alți debutanți pasionați să facă primii pași în “liga mare”.
Într-o perioadă în care majoritatea echipajelor se luptă cu bugetele reduse, Cristiana Oprea a reușit să pună la punct un program îndrăzneț pentru 2021, având în plan aproximativ 4-5 etape în ERC și ERT. Peugeot-ul 208 R2 a sosit în România și va fi pus la punct de către echipa tehnică #Motorsport, urmând ca pregătirea să continue cu sesiuni de teste.
Bugetul pentru sezonul 2021 mi l-am construit parțial din vânzarea vechii mașini, parțial din proiectele și campaniile pe care le-am construit pe blogul meu în 2020, iar restul mulțumită partenerilor Michelin și Textar. Lor li s-a alăturat un sponsor principal pe care îl voi dezvălui cât de curând, a cărui implicare a fost vitală în decizia de a achiziționa o nouă mașină. Alternativa ar fi fost să închiriez o mașină de clasă Rally4, având însă același obiectiv: participarea în campionatele FIA ERT și ERC, preconizând în acest moment 4-5 starturi și poate câteva evenimente de Super Rally sau viteză în coastă.
a povestit Cristiana despre programul ei pentru 2021
Cu multe informații încă neclare, competițiile în care Cristiana va lua startul în acest sezon vor fi stabilite ulterior alături de noul partener, a cărui implicare face posibilă participările internaționale propuse. În plus, în dreapta pilotului va lua locul un nou copilot, al cărui nume va fi comunicat ulterior.
Mai multe detalii despre când, unde și alături de cine voi lua startul anul acesta vă voi da în luna martie. Cert este că 2021 reprezintă pentru mine cu adevărat un nou capitol, cu schimbări pe toate planurile: pregătesc un nou site care va înlocui emoticar.ro, laolaltă cu un rebranding care reprezintă mai bine demersurile mele ca pilot și ca promotor al femeilor din motorsport. Am început antrenamente fizice specifice cu echipa Optimize Body Center, urmează și o serie de teste pentru a învăța noua mașină – practic, e un program nou, mult mai intens, la nivel profesionist, prin care fac tot posibilul să îmi îmbunătățesc constant performanțele la volan și să îmi completez povestea cu rezultate sportive semnificative.
a încheiat pilotul bucureștean.
Mulțumiri pentru fotografii Clau Morar, The Car Guys