Programul redus din 2020 al Campionatului Mondial de Raliuri a dat peste cap calculele echipelor și ale piloților, cu multe schimbări anunțate pentru sezonul care stă să înceapă. Dacă Hyundai Motorsport și Toyota Gazoo Racing au anunțat deja care vor fi piloții pe care se vor baza în 2021, M-Sport Ford a dezvăluit abia astăzi care este componența echipei.
Gus Greensmith devine pilotul principal al M-Sport, urmând a avea un program complet în acest sezon. În paralel, Teemu Suninen și Adrien Fourmaux vor împărți o a doua Fiesta pe parcursul celor 11 etape programate în prezent. Esapekka Lappi a anunțat că nu va concura în 2021, urmând a se concentra pe alte planuri personale, o eventuală revenire în 2022 fiind posibilă.
Cu un nou copilot care va fi anunțat curând, Suninen va concura doar la anumite etape, numărul lor urmând a fi stabilit în viitorul apropiat. Pe lângă participarea cu un model de top Rally1, Adrien Fourmaux va concura și în WRC2, unde continuă campania începută alături de M-Sport pe modelul Rally2 dezvoltat de echipa britanică.
Hyundai Motorsport se va baza pe patru piloți în 2021: Ott Tanak, Thierry Neuville, Dani Sordo și Craig Breen, în timp ce cel mai titrat pilot din raliurile mondiale, Sebastien Loeb, nu va mai alerga sub culorile echipei coreene. Dacă Tanak și Neuville vor concura la toate cursele din acest sezon, Sordo și Breen vor împărți a treia mașină, în timp ce Pierre-Louis Loubet va fi prezent la unele etape într-o mașină „privată” Hyundai i20 WRC.
Toyota Gazoo Racing a prezentat un line-up de așteptat după rezultatele din 2020: echipa se va baza, în continuare, pe campionul Sebastien Ogier, pe Elfyn Evans și pe Kalle Rovanpera. Cei trei vor fi însoțiți de Takamoto Katsuta, japonezul care are parte de un sezon complet la bordul unui model Yaris WRC, chiar dacă nu va puncta pentru constructor.
Competiția în WRC2 se anunță strânsă
În WRC2 lucrurile stau cel puțin la fel de interesante: Oliver Solberg primește încrederea echipei Hyundai și va concura pe un model i20 R5/Rally2 în WRC2, avându-l coechipier pe Ole Christian Veiby. Contractul pe doi ani al tânărului Solberg ne dă încredere că pilotul va progresa în următoarele sezoane spre scena principală a raliurilor mondiale. Toksport WRT propune un program îndrăzneț pentru 2021, cu Andreas Mikkelsen și Marco Bulacia la bordul a două Skoda Fabia Rally2.
Calendarul WRC 2021 conține 11 etape
Chiar dacă programul inițial propunea 12 curse în 2021, sezonul din Campionatul Mondial de Raliuri a început cu o primă anulare: Raliul Suediei nu va mai avea loc în acest an. Astfel, WRC-ul ar trebui să debuteze cu Rally Monte-Carlo în 21-24 ianuarie, competiție aflată și ea sub semnul întrebării, mai multe detalii urmând a fi furnizate mâine.
WRC2021 se va mai desfășura în Croația, Portualia, Sardinia, Kenya, Estonia, Finlanda, Marea Britanie, Chile, Spania și Japonia.