De două ori campion național absolut al României, Dan Gîrtofan a transmis pasiunea pentru motorsport și fiului său, Andrei. Dacă pentru Dan ultimele sezoane au însemnat o luptă constantă pentru titlu în Campionatul Național de Raliuri și trei clasări în top trei în ultimii patru ani, Andrei se poate mândri cu un titlu la clasa RC2N în 2019.
Știind că Andrei revine în campionatul intern după o pauză de un an și că zvonurile indică faptul că juniorul va lua startul pe un model R5 de-a lungul sezonului, am luat pulsul pregătirilor familiei Gîrtofan înaintea România Winter Rally. Deși plănuiau să ia startul în acest weekend pe probele primei etape din CNR, mutarea competiției în perioada 20-21 februarie amână startul brașovenilor.
Dan va continua alături de Tudor Mârza pe modelul Skoda Fabia Rally2, având ca obiectiv lupta pentru victorie la toate etapele din CNR. În plus, pilotul brașovean își dorește să ia startul la etapele ERT, competiție unde a mai concurat în trecut. În 2018, Dan și Tudor au obținut titlul Balkan Rally Trophy și au participat în finala ERT, desfășurată pe probele speciale de asfalt din Portugalia.
Pentru Andrei și copilotul său, Doru Vraja, sezonul 2021 se anunță mai mult decât interesant: cei doi revin la bordul modelului Subaru Impreza și se vor lupta pentru încă un titlu în clasa RC2N. În plus, juniorul își propune starturi în European Rally Trophy și Campionatul European de Raliuri, unde este posibil să îl vedem pilotând un model R5.
RallyMax: Care este planul vostru pentru 2021? Veți lua startul la toate etapele? Ce vă propuneți din punct de vedere al rezultatelor?
Dan Gîrtofan: Clar planul este să participam cel puțin la etapele care punctează la finalul sezonului. Mașina și echipajul rămân aceleași.
Andrei Gîrtofan: Îmi doresc să revin în forță și să fac cât mai mulți kilometri de probă specială. Mașina va fi același Subaru Impreza N15 cu care am obținut titlul de campion în 2019 la clasa RC2N, iar Doru Vraja mă va seconda și în acest an. Dacă bugetul va permite, probabil că voi lua startul și la volanul Skodei Fabia R5 la unele etape externe.
RallyMax: Cum vedeți noul format al Campionatului Național de Raliuri, cu 11 etape în 2021? Care va fi strategia abordată în acest sezon lung?
Dan Gîrtofan: Da, se anunță un sezon extrem de lung, în care sperăm să fim prezenți la cât mai multe etape. Strategia? Cât mai multe puncte la etapele la care vom lua startul!
Andrei Gîrtofan: Voi face tot posibilul să obțin titlul la clasa RC2N și rezultate cât mai bune în clasamentul general.
RallyMax: Știm că v-ați propus în fiecare an participări europene, nu doar în CNR. Care este programul european (ERT) pe care îl aveți în plan în acest sezon?
Dan Gîrtofan: Probabil că voi lua startul la etapele ERT.
Andrei Gîrtofan: Campionatul intern este prioritar, dar îmi doresc să particip și în ERT și ERC, având în vedere că fac parte din lotul național de juniori al României. În funcție de buget, este posibilă participarea și cu un model R5. Mulțumesc FRAS pentru încrederea acordată, în special domnului Danny Ungur, antrenorul și ințiatorul acestui program.
RallyMax: Credeți că Winter Rally va mai avea loc, în condițiile amânării? Care este obiectivul personal în competiție, dacă zăpada va fi suficientă pentru buna desfășurare în 20-21 februarie?
Dan Gîrtofan: La fiecare etapă obiectivul este victoria, dar depinde foarte mult de condițiile meteo. Sperăm să fie zăpadă și probele să se mențina în stare bună.
Andrei Gîrtofan: Nu știm ce prognoză va fi. Dacă va fi zăpadă, sigur vom participa, așa cum era planificat pentru acest weekend. După o pauză de un an, sper să îmi găsesc ritmul și să facem o cursă bună. Dacă vom fi rapizi de la început, cu siguranță și rezultatul va fi pe masură.