Cu o primă ediție organizată în 2013, Swift Cup este o competiție de referință a motorsportului din România, care se pregătește de al nouălea sezon din Campionatul Național de Raliuri. Fiind un loc ideal pentru performanță, unde echipajele se duelează pe un material de concurs egal, rapid și competitiv, dar totodată la costuri reduse, cupa monomarcă a avut parte de un progres considerabil de-a lungul anilor.
În 2021, Swift Cup aduce o serie de noutăți importante pentru concurenți. O primă schimbare este includerea în calendar a doar 8 din cele 11 raliuri programate de către Federația Română de Automobilism Sportiv:
- Raliul Brașovului – 26-27 martie (asfalt)
- Raliul Harghitei – 7-8 mai (asfalt)
- Raliul Clujului – 28-29 mai (asfalt)
- Raliul Argeșului – 11-12 iunie (asfalt)
- Raliul Bacăului – 2-3 iulie (macadam)
- Raliul Sibiului – 30-31 iulie (macadam)
- Raliul Iașului – 3-4 septembrie (macadam)
- Raliul Munteniei – 24-25 septembrie (macadam)
Un nou partener pentru Swift Cup
A doua noutate o reprezintă cooptarea unui nou partener, Visma Software România, care se alătură eforturilor organizatorului Bucur Tuning. Visma Software România este unul dintre liderii europeni în materie de software, concentrându-se pe soluții ingenioase pentru sectorul public și privat. Prezentă în țările nordice, Benelux și în Europa Centrală și de Est, Visma Software va susține desfășurarea Swift Cup la a noua ediție, marcând începutul unui parteneriat puternic și de lungă durată.
O veste importantă pentru echipajele participante este dată de premiile oferite de partenerul Visma Software România la finalul sezonului competițional. Câștigătorii Swift Cup 2021 vor fi recompensați cu 2500 de euro, ocupanții locului secund vor primi 1500 de euro, în timp ce locului trei îi vor reveni 1000 de euro. În plus, partenerul Ferodo Racing, prin Motorsport Europe, va oferi fiecărui câștigător de la cele opt etape câte un set de plăcuțe de frână Ferodo DS3000.
O altă noutate este reprezentată de acceptarea la start a două modele de Suzuki Swift Sport. Astfel, mașinile Swift Sport MY 2006-2011 se vor alătura modelelor Swift Sport 2011-2017 în duelul de pe probele speciale, crescând numărul de echipaje aflate la start. Sistemul de punctaj rămâne identic cu cel din 2020, cu 30 de puncte acordate învingătorului fiecărei curse. În plus, fiecare participant va beneficia de 10 puncte suplimentare pentru prezența la una dintre primele șapte etape din calendar, în timp ce startul în ultima cursă a sezonului aduce echipajelor 25 de puncte bonus.
Nouă echipaje înscrise în Swift Cup până în prezent
Competiția se anunță mai mult decât interesantă în 2021, cu un număr foarte mare de echipaje care și-au arătat interesul pentru Swift Cup. Până în prezent, nouă mașini Suzuki Swift se vor alinia la start, multe echipaje având ca obiectiv titlul cupei monomarcă. Campioni și vicecampioni din sezoanele trecute sau echipaje care și-au adjudecat diverse alte titluri vor concura în unul dintre cele mai disputate sezoane din istoria cupei:
- Bogdan Talașman și Andrei Mitrașcă, vicecampionii din 2020 și ocupanți ai podiumului în 2019, țintesc titlul cupei în acest sezon, bazându-se pe experiența anilor anteriori;
- Radu Necula și Adrian Temeș, campionii cupei monomarcă în 2017 și ocupanți ai locului secund în 2016 și 2018, revin pe probele speciale la bordul modelului Suzuki Swift Sport după o absență de două sezoane;
- Cristi Sugár și Aurelian Hanea, nou său copilot, își propun victoria în Swift Cup, un titlu pentru care mulți se vor lupta în 2021. Cristi vine cu multă ambiție, în calitate de campion și vicecampion al Cupei Dacia din 2019, respectiv 2020;
- Paul Popa și Teodor Gabriel Găină, un echipaj nou format care atacă, de asemenea, titlul cupei monomarcă. În 2020, tânărul sibian a fost cel mai rapid debutant și a ocupat podiumul în clasamentul juniorilor;
- David Tarța și Andrei Brezoszki, un echipaj băimărean, al cărui pilot și-a demonstrat viteza și care țintește titlul cupei. La aproape 19 ani, David este cel mai tânăr pilot din Swift Cup, având la activ două sezoane la bordul modelului Suzuki;
- Bogdan Gheorghiu și Andrei Gheorghiu, unul dintre cele mai rapide echipaje din cupa monomarcă. După trecerea pe modelul Swift Sport în 2020, Bogdan continuă participările alături de fiul său și va ataca cel puțin podiumul la fiecare cursă din acest sezon;
- Artur Luca și Iulian Gheorghe, care fac trecerea către o mașină de concurs mai performantă. De două sezoane în raliurile din România, pilotul are potențialul de a se lupta pentru podium în Swift Sport;
- Cristi Cotan și Dan Simota, un echipaj nou format care va debuta în Swift Cup. Pilotul revine la volanul mașinilor de concurs după o serie de curse rapide în sezoanele trecute, urmând a-l avea în dreapta pe Dan, un copilot debutant;
- Claudiu Albuț și Radu Ursu, un echipaj care face pasul din Rally2, unde a reușit două titluri de vicecampion național, către principala scenă a raliurilor. Cei doi vor concura la bordul singurului Swift Sport de generație 2006-2011 înscris în cupa monomarcă.
În 2021, Swift Cup este susținută de partenerul principal Visma Software România, lider european în furnizarea de soluții software. Partenerii tehnici ai cupei sunt: Hankook Competition, Bucur Tuning, www.sparco-shop.ro, Protlum Suspension și Ferodo Racing prin Motorsport Europe. Partener media: RallyMax.ro.