Ziua secundă a Tess Rally Brașov – powered by ProX a programat trei probe speciale în lungime de aproape 63 de kilometri cronometrați, pe celebrele „Babarunca” dus-întors și „Poiana” la vale. După prima zi de concurs, Mads Østberg se afla la conducerea cursei, cu un avans de 7 secunde, urmat pe locul secund de campionul național en-titre Simone Tempestini și de Bogdan Marișca pe ultima treaptă a podiumului.
Ziua de sâmbătă a continuat loteria anvelopelor, PS6 „Babarunca” desfășurându-se în condiții diverse: asfalt uscat pe primii kilometri, asfalt umed și ud pe zona de mijloc, cu șuvoaie de apă, în timp ce finalul spre Muntele Roșu a avut parte de zăpadă pe marginea drumului. Simone Tempestini s-a impus cu un avans de 3,8 secunde și reducea diferența până la liderul Østberg, însă norvegianul urma să abandoneze din cauza unor probleme la motor. Astfel, pilotul Napoca Rally Academy parcurge ultimele două probe cu o viteză sub ritmul arătat anterior, sărbătorind prin spectacol aproape de sosirea probei „Muntele Roșu”.
Pe final, Bogdan Marișca se impune pe PS7, în timp ce Sebastian Barbu este cel mai rapid pe PowerStage. Dar adevăratul învingător a fost Simone Tempestini, care s-a luptat timp de șase probe cu Mads Østberg, într-un duel de zile mari. Campionul en-titre obține prima victorie din 2021, fiind urmat pe podium, la peste 1 minut și 30 de secunde, de Bogdan Marișca, cel care a schimbat modelul Fiesta R5 pe un R5 MK2 de generație mai nouă. Revenit după o pauză, cu o singură prezență în 2020, Sebastian Barbu a arătat un ritm excelent și a încheiat cursa la doar 7,2 secunde de Marișca.
Adrian Răspopa s-a clasat al patrulea, în timp ce favoritul local, Dan Gîrtofan, a fost abia al cincelea, după timpul pierdut în prima zi, când a avut probleme la timonerie. Top-ul 10 a fost completat de Istvan Soos, Bogdan Cuzma, Andrei Gîrtofan, Bogdan Năstase și Adrian Teslovan.
În cadrul clasei RC2N brașoveanul Andrei Gîrtofan a controlat ostilitățile, fiind cel mai rapid pe 6 din cele 8 speciale și reușind o victorie importantă, după ce s-a impus în cadrul clasei și la Covasna. Giri jr a fost urmat pe podium de Adrian Teslovan, la prima cursă cu o mașină integrală, și de Răzvan Trișnevschi, care pare că a spart ghinioanele de anul trecut. Cristi Timisică a avut parte de unele probele tehnice care l-au încetinit tot weekend-ul, dar a reușit victoria pe Power Stage, în timp ce Rareș Tomiță, revenit în CNR, încheie abia pe cinci, după ce a pierdut minute prețioase blocat în zăpadă pe PS6.
Clasa 11 a fost dominată de Istvan Soos, brașoveanul care a încheiat pe locul 6 în clasamentul general open. Cu un ritm foarte bun, Bogdan Năstase a ocupat locul al doilea la finalul Tess Rally Brașov 2021, în timp ce Jean Tatu a completat podiumul, revenit după o lungă pauză. Clasa 12 a fost adjudecată de Ionuț Simon, care a avut un parcurs rapid și constant tot weekendul. Ionuț Zăbabă încheie pe locul secund, urmat de Samuil Mircea pe ultima treaptă a podiumului.
Norbert Maior s-a impus în 2FWD
În clasamentul mașinilor cu tracțiune, Norbert Maior, la bordul unui Citroen DS3 R3T, a avut un adevărat recital pe probele speciale. După ce a dominat prima zi de concurs, tânărul pilot a fost nevoit să abandoneze vineri seara cu probleme la transmisia mașinii. Revenit sâmbătă pe probe, Maior a avut un singur obiectiv: să se impună, în ciuda penalizării de 5 minute primite pentru că s-a retras. La final, Norbert a terminat cu 1 minut și 48 de secunde în fața lui Mihai Manole și peste 2 minute în fața lui Csongor Szabo, care a pierdut aproximativ 1 minut cu probleme tehnice vineri. Clasa RC4 a avut parte de un clasament identic, Alexandru Gheorghe ocupând locul al patrulea în ambele ierarhii.
Clasa RC5 a avut parte de un duel strâns pentru victorie: după ce în prima zi Bogdan Talașman s-a menținut în fața lui Radu Necula cu un avans de câteva secunde, PS6 „Babarunca” a redus diferența dintre cei doi la mai puțin de o secundă. Cu o răsucire pe „Muntele Roșu”, Talașman pierde secunde prețioase și lasă locul liber lui Radu Necula, care obține a doua victorie la RC5 și Swift Cup în 2021. Podiumul clasei și al cupei monomarcă a fost completat de Cristi Cotan, revenit după o lungă pauză, pilotul având parte de un pilotaj eficient și rapid.
Deși a pornit mai lent vineri, Dragoș Popa a crescut ritmul pe probele speciale și a reușit să se impună în Cupa Dacia, profitând de abandonul primului lider, Horea Balea. Roland Csato devine tot mai rapid și îl depășește pe brașoveanul Victor Supuran chiar pe Power Stage, pentru a stabili un podium interesant, cu Csato al doilea și Supuran pe trei. Cristi Sugar s-a impus în clasamentul juniorilor, urmat de Paul Popa și Roland Csato, în timp ce Antal Biro a fost cel mai rapid debutant, urmat de Claudiu Albuț și Costin Popescu.
Dorin Alexandrescu câștigă la Vehicule Istorice, George Marinescu în Rally2
În Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice doar trei piloți au ajuns la finalul cursei din weekend, Dorin Alexandrescu fiind cel mai rapid după cele opt probe speciale. Acesta a fost urmat pe podium de Mirela Bucovicean și Aurel Balea, cel care a debutat cu noua sa mașină, o Dacia 1310. În Rally2, George Marinescu se impune după schimbarea materialului de concurs (Peugeot 106 ex-Maior), profitând de abandonul tehnic al lui Emanuel Resiga. Pilotul este cu 14 secunde mai rapid decât Peter Havrilla la finalul celor 4 speciale, în timp ce Bogdan Gligor a încheiat pe locul al treilea în clasamentul general al competiției.