Sezonul 2021 al Campionatului Naţional de Raliuri Betano a debutat cu împlinirea unui vis mai vechi pentru Răzvan Trişnevschi, cel care avea să-şi facă debutul la celebra cursă desfăşurată pe zăpada din jurul localităţii Comandău, Winter Rally Covasna. Cursa covăsneană a fost introdusă în premieră, în acest sezon, în calendarul CNRB, fiind una dintre cele 11 etape programate în acest an.
Pentru „Criză”, aşa cum îi spun cei apropiaţi, avea să fie un week-end în care pilotul bucureştean urma să facă cunoştinţă cu mai multe necunoscute, acesta fiind pentru prima dată la start în această competiţie, în ciuda unor dorinţe mai vechi de participare.
„De când se organizează acest raliu, mi-am dorit să fiu la start în fiecare an, dar lipsa unui buget nu mi-a permis achiziţionarea acestor anvelope speciale de zăpadă. Au fost şi alţi factori, într-un an s-a anulat din lipsa zăpezii iar acum 2 ani soţia s-a îmbolnăvit grav şi nu am reuşit să luăm startul.” a spus Răzvan Trişnevschi.
Răzvan a plecat în acest raliu alături de Manuela, soţia care-l însoţeşte la majoritatea curselor, ea fiind şi navigatorul de rezervă, atunci când Traian Codruţ Arsenescu nu este disponibil.
„Mă bucur că am mers cu soţia la acest raliu, altfel nu ştiu dacă mai apucam Braşovul.”
Chiar dacă nu au reuşit să facă teste înaintea etapei pentru a se putea obişnui cu aceste anvelope cu cuie, speciale pentru astfel de raliuri, cei doi au reuşit să crească ritmul constant, exceptând prima probă specială, şi să se claseze mereu în Top-ul 10 la general.
„N-am apucat să facem nici măcar 1 km de test pe zăpadă, doar ce am urcat din Covasna în Comandău şi am zis WOW! Prima probă am folosit-o ca teren de teste, după care ne-am acomodat tot mai mult cu specificul cursei şi am prins tot mai multă încredere. Nu ne permitem riscuri la bugetul pe care-l avem dar cât am putut şi am ştiut noi, am încercat să facem spectacol.” a încheiat Răzvan povestea raliului de la Covasna.
Pentru Răzvan şi „Fulgerică” (Mitsubishi-ul EVO 9 înscris la clasa RC2N), secondaţi de această dată pe scaunul din dreapta de simpaticul Traian Codruţ Arsenescu avea să urmeze startul în Tess Rally Braşov – powered by Pro-X. Celebra cursă de la poalele Tâmpei a revenit anul acesta în calendar în perioada obişnuită împătimiţilor de raliuri şi oferindu-le concurenţilor noi provocări, prin parcurgerea a două probe speciale noi în jurul Făgăraşului.
„Am plecat spre Braşov puţin cam demoralizat după ce am făcut o mică inspecţie tehnică asupra motorului, rezultatele ne fiind prea bune. Mi-a plăcut mult prima probă de la Făgăraş, a doua puţin cam prea rapidă pentru curajul nostru. Bineînţeles, la Braşov, vremea ştie să fie mereu pe „gustul” concurenţilor, făcând ca alegerea anvelopelor să fie de multe ori o adevărată loterie.”
Cei doi au reuşit în final o nouă clasare pe podiumul clasei RC2N, fiind mulţumiţi de rezultatul obţinut, în special din cauza lipsei de anvelope potrivite pentru această competiţiei, parcurgând aproape tot raliul cu doar 4 anvelope.
„Am avut disponibile pentru acest raliu doar 8 anvelope, chiar dacă, până la urmă, am folosit 4 dintre ele mai bine de 80% din raliu. Chiar dacă nu suntem cei mai mari fani ai asfaltului, am reuşit să obţinem un nou podium la clasă. Mă bucur că am avut parte de multe echipaje la start, asta ajută mult în creşterea spectacolului pe probele speciale. Am încercat să facem spectacol şi să ne distrăm la primele două etape ale sezonului, sperăm să continuăm în acelaşi ton şi la Harghita!” a încheiat Răzvan Trişnevschi.
Pentru echipajul #63 urmează acum pregătirile pentru următoarea etapă din acest sezon, Raliul Perla Harghitei.