- Roland Csato a castigat etapa a patra a Cupei DACIA, care a avut loc pe 11-12 iunie la Raliul Argesului
- Diferenta intre locul 1 si 2 a fost de doar o secunda si 7 zecimi, iar lupta pentru Cupa s-a dat pina pe ultimii metri ai probelor speciale
- Urmatoarea etapa a Cupei Dacia este programata pe 3-4 iulie la Bacău atunci când începe și sezonul probelor pe macadam
Duelurile la Cupa Dacia din Raliul Argeșului s-au purtat pe 8 probe speciale, programate în doua zile, vineri 11 iunie și sâmbătă 12 iunie. Vremea a fost extrem de capricioasă și a dat multe bătăi de cap echipajelor în ceea ce privește alegerea pneurilor și păstrarea aderenței pe suprafața de rulare. Spectacolul a fost însă unul total, un adevărat thriller de povestit nepoților.
Câștigătorul s-a stabilit “ la fotografie“, doar o secunda și sapte zecimi fiind diferența între locul 1 si locul 2.
Vineri lupta s-a dat pe două probe total diferite parcurse de câte doua ori. PS 1 si PS 3 Godeni a creat ceva probleme pentru că este extrem de îngustă, cu porțiuni virajate dar și segmente extrem de rapide si tehnice. In timp ce PS 2 si PS 4 Mateiaș, o fosta etapa de VTM a fost proba unde s-au creeat ecarturile importante și pilotii mai rapizi au reusit să obțină timpi buni.
In prima zi am asistat la duelul echipajelor #75 Dragos Popa/ Vlad Colceriu si #82 Roland Csato/ Sandor Csikos pentru prima pozitie, dupa cele doua treceri tinerii harghiteni (82) având un avans de 8 secunde.
In ziua a II-a a Raliului programata pe cel mai frumos traseu din lume – Transfăgărășan, potrivit Top Gear, Dragoș Popa a forțat pentru a încerca să recupereze diferența de timp față de Roland Csato. Asfaltul ud și deseori imperfect și denivelat i-a creat probleme si la un viraj a iesit in decor și a avariat serios mașina. Din fericire echipajul care era liderul Clasamentului General provizoriu nu a avut de suferit, dar nu a mai putut continua cursa și a abandonat, acesta fiind singurul abandon al unei masini înscrise la Cupa Dacia.
Surpriza zilei de sâmbătă a venit de la debutanții Constantin Tudose și Eduard Rogozan care au avut o evoluție entuziasmantă pe cele 4 speciale. După ce cu o zi în urmă au fost fost la un pas de abandon din cauza unor probleme la catalizator, în ziua a doua, în care au concurat la SuperRally, au oferit o veritabila lecție concurentilor de la Cupa Dacia. Au castigat 3 din cele 4 speciale, iar pe cea de-a patra au pierdut-o la numai 2 zecimi de secundă.
Dupa abandonul lui Dragoș Popa , în lupta pentru podiumul Clasamentului General al Cupei au ramas alte trei echipaje extrem de combative.
- 82 CSATO ROLAND/CSIKOS SANDOR
- 97 SUPURAN VICTOR/ COSMA VLAD
- 45 DANILA IOAN TEODOR/GHEORGHE DUMITRU
Cu secunde bune castigate in prima zi pe PS 2 si PS 4 Mateias, Roland Csato a reusit în cele din urmă să-si conserve avantajul și să oprească cronometrajul oficial mai repede cu o secunda si sapte zecimi decât principalii urmaritori Victor Supuran și Vlad Cosma.
Câștigatorul Raliului Argeșului Roland Csato a recunoscut că secunda care l-a facut să triumfe este cea mai importantă din viața lui.
“Ma bucur foarte mult că am reușit să căștig la Raliul Argeșului . Acum suntem lideri la Cupa Dacia . Sper să putem menține același ritm și la celelalte raliuri care urmează , dar ceea ce pot spune acum este că această secundă cu care am câștigat este cea mai importanta din viața mea . Cert este că timpii buni obținuți in prima zi pe PS 2 și PS 4 m-au ajutat foarte mult să câștig în cele din urmă“ ,
a declarat Roland Csato , înaintea festivității de premiere.
Promotorul Cupei Dacia, pilotul George Grigorescu a remarcat disputa pasionantă pentru Cupă și a explicat ce înseamnă in automobilismul actual o secunda si 7 zecimi.
“Am avut parte de o luptă frumoasă și la Raliul Maramureșului, dar aici la Argeș a fost cu puțin mai mult suspans încă din prima zi. Vorbind de diferența de o secundă și sapte zecimi intre locul unu și locul doi trebuie spus că e una extrem de mică dacă ar fi sa folosim referințe metrice. La 50 km/oră mașina parcurge 13-14 metri, dacă împărțim la 4 avem mai puțin de doi metri, asta după o probă de 28 de km , care este după părerea mea cea mai tehnică din campionat“.
a concluzionat George Grigorescu
Promotorul Cupei Dacia George Grigorescu a fost din nou la volanul masinii de deschidere a Raliului Argesului, în dreapta fiind Patricia Grigorescu, fiica sa. Copilotul a marcat si un moment istoric in cursă, utilizând dictarea din anii 1995-2000 a lui Radu Dimitriu, cel cu care Grigorescu castiga titlul national.
La startul Cupei Dacia, calea cea mai facila de acces in motorsportul romanesc s-au aliniat 8 echipaje din care 7 au terminat cursa. E important de mentionat acest lucru pentru ca Raliul Argesului a fost unul extrem de dur . Din totalul de 56 de echipaje inscrise la start 22 au abandonat .
Clasamentul final Cupa Dacia la Raliul Argesului
- Roland Csato /Sandor Csikos 1:21:33,0
- Victor Supuran/Vlad Cosma 1:21:34,7
- Teodor Danila/Dumitru Gheorghe 1:25:41,6
- Dan Albut/Aurelian Malutan 1:27:14,2
- Adrian Dragan/ Valentin Bradatanu 1:28:28,7
- Daniel Gugu/Mihai Stanciu 1:32:41,8
- Constantin Tudose/Eduard Rogozan 1:35:03,0
Urmatoarea etapa din Cupa Dacia este programată la Bacău pe 3-4 iulie, atunci cand începe și sezonul de macadam.
Cupa DACIA 2021 are ca parteneri Dacia Finance – servicii de leasing, Viarom – construcții drumuri, Mival Class și Happy Credit. Parteneri tehnici sunt GT2i – marcă de produse echipamente protecție sport auto. Pentru al patrulea sezon consecutiv, furnizorul anvelopelor de competiție pentru Cupa DACIA este Hankook prin Bucur Tuning. Partener media este PRIMA TV care după fiecare raliu le oferă ocazia piloților și copiloților care aleargă românește să își împărtășească experiențele din mașina de curse, în cadrul programului Focus la Prima Oră.
Pentru Raliul Argesului partenerul local al Cupei Dacia a fost Daperom Group Auto.
Mai multe informații despre evoluția echipajelor și noutățile competiției monomarcă puteți găsi pe site-ul www.cupadacia.ro, pe pagina facebook Cupa Dacia și pe contul de instagram @cupadacia.
Foto SIMCAT