Alexandru Filip și-a continuat weekendul trecut campania internațională din 2021 în cadrul Tour European Rally, seria care programează șase curse în acest an competițional. Românul a pornit în cursa din Italia alături de Gabriel Lazăr, echipajul fiind la a doua competiție internațională din acest sezon, după participarea din Rallye du Chablais în luna mai.
Rally Città di Arezzo – Valtiberina a programat opt probe speciale pe durata a două zile de concurs și un total de 84 de kilometri cronometrați. Dacă în prima zi de concurs echipajul a parcurs trei probe și un total de 40 de kilometri, ziua secundă a purtat pe cei doi pe alte cinci speciale în lungime de aproape 44 de kilometri.
Am așteptat cu nerăbdare prima etapă de macadam pentru că nu am mai concurat de mult pe această suprafață. În plus, o parte din traseu a fost folosit în etape din WRC, dar și în Strade Bianche, celebra cursă de ciclism de o zi, sau în cursa de ciclism pentru amatori, L’Eroica. Ținând cont că și ciclismul se numără printre pasiunile mele am așteptat cu nerăbdare această etapă”,
a spus Alex Filip, înaintea startului în Rally Città di Arezzo, Crete Senesi e Valtiberina
Sâmbătă au fost programate trei treceri pe speciala Alpe di Poti, una dintre cele mai dificile din această etapă. Pe prima probă, Alex Filip și Gabi Lazăr au primit un timp forfetar după ce speciala a fost întreruptă din cauza unei mașini care a blocat traseul. La a doua trecere lucrurile au stat mult mai bine, iar a treia trecere a fost anulată din cauza lipsei de vizibilitate.
„A fost un început cu multe incidente, dar din fericire noi am fost feriți de probleme. M-am simțit foarte bine la volanul mașinii pregătite excelent de echipa Gima Autosport Italia și atunci când am reușit să parcurgem proba am fost mulțumit cu timpul obținut. Suntem pe prima poziție în Trofeul TER2WD, dar duminică urmează încă 5 probe speciale extrem de dificile așa că trebuie să fim foarte atenți în continuare”,
a spus Alex Filip, în parcul de service după prima zi a raliului.
Nici ultima zi a raliului nu a fost una ușoară pentru Alex Filip și Gabi Lazăr. Temperatura în aer a ajuns la peste 35 de grade Celsius, iar în mașină a depășit 50 de grade Celsius. În plus, pe prima proba de duminică cei doi au luat startul în spatele unui echipaj mai lent și au parcurs peste jumătate din distanță în praful ridicat de el. În urma acestei situații, conducerea cursei a decis ca Alex Filip să ia startul la două minute. Scăpați de această problemă, Alex Filip și Gabi Lazăr au crescut ritmul și în final au terminat pe prima poziție în Trofeul TER2WD.
„A fost o zi lungă în care hidratarea și condiția fizică au jucat un rol important. Mi-au plăcut mult probele de aici și ritmul a fost unul foarte bun. M-am sincronizat perfect cu Gabi Lazăr și mă bucur că am obținut aici maximum de puncte. Este un rezultat important care poate să facă diferența în lupta pentru titlul TER2WD și cu siguranță este o victorie importantă și pentru echipa Gima Autosport Italia pe teren propriu”,
a spus Alex Filip, de două ori câștigător al Trofeului TER2WD, la finalul etapei din Toscana
Deși au fost singurii participanți în cadrul TER 2WD, categorie a mașinilor cu tracțiune unde se încadrează Renault-ul Clio R3T, Alex și Gabi au avut un parcurs rapid pe probele din centrul Italiei. Cu un ritm bun, echipajul a stabilit timpi mai buni decât unii participanți cu mașini superioare și a încheiat cursa pe locul 30 în clasamentul general și pe 12 în Tour European Rally.
După locul secund obținut în Rallye du Chablais în TER 2WD, Filip și Lazăr au trecut la conducerea categoriei în ierarhia provizorie a sezonului 2021, cu alte patru curse programate. Următoarea etapă din Tour European Rally la care Alex Filip va lua startul este Rallye Antibes Cote d’Azur, cursă programată în perioada 6-9 octombrie.
„Sper ca în Franța să adunăm punctele necesare pentru câștigarea celui de-al treilea titlu TER2WD. Până atunci însă vom participa și la o serie de alte competiții, următoarea fiind raliul de regularitate Transylvania Classic unde vom lua startul la categoria mașinilor electrice”,
a mai adăugat Alex Filip