Cu mai puțin de o lună până la startul următoarei etape din Campionatul Național de Raliuri, ne îndreptăm atenția către Moldova și cel mai mare oraș al regiunii. În perioada 3-5 septembrie municipiul Iași găzduiește una dintre cele mai celebre competiții auto din zonă: Raliul Iașului.
Cum documentele oficiale ale cursei vor fi publice abia vineri, am povestit cu Dan Codreanu, manager-ul Raliului Iașului, despre pregătirile pe care organizatorii le fac pentru evenimentul desfășurat pe macadam în luna septembrie. Am fost curioși de ce perioada desfășurării cursei s-a mutat sâmbătă și duminică, de ce organizatorii au decis să schimbe sensul probelor și ce așteptări are echipa ieșeană de la fanii locali.
RallyMax: Salut, Dan! Cum decurg pregătirile pentru Raliul Iașului în ultimele săptămâni? Ce ar mai fi de pus la punct înaintea sosirii echipajelor în capitala Moldovei?
Dan Codreanu: Salutări, domnilor! Mulțumesc pentru interesul acordat, ca în fiecare an, competiției de la Iași! Suntem ok cu pregătirile în privința logisticii necesare, acum concetrându-ne pe reabilitarea suprafeței de rulare a probelor, care nu arată prea bine din cauza ploilor în cantități mari și a exploatărilor forestiere care au fost mai multe parcă spre deosebire de toți anii precedenți. Avem promisiuni din partea Romsilva că vom avea calitatea drumurilor așa cum v-am obișnuit în toate edițiile trecute.
RallyMax: Din ce motive s-a ales formatul sâmbătă-duminică pentru ediția din acest an?
Dan Codreanu: Orașul Iași este la fel ca toate orașele importante ale țării, devenind foarte aglomerat din punct de vedere al traficului. Blocarea a două artere importante, linia de tramvai de la Palatul Culturii începând cu ziua de miercuri (în cazul desfășurării vineri și sâmbătă) și amenajării superspecialei de la Râpa Galbenă – B-dul Independenței în timpul săptămânii au devenit o misiune aproape imposibilă, stârnind nemulțumiri din partea locuitorilor municipiului. Duminică se vor termina festivitățile de premiere încât toți concurenții și echipele lor vor ajunge acasă la o oră convenabilă.
RallyMax: Ați pregătit o schimbare importantă – probele vor avea loc în sens invers. Ce argumente ați avut pentru această modificare? Există în plan adăugarea de probe noi în viitor?
Dan Codreanu: Am dorit să mai schimbăm din rutina ultimilor ani inversând sensul probelor, practic fiind probe noi pentru unii participanți. Din păcate, proba Tăcuta, pe care voiam să o reintroducem după mulți ani, este în reabilitare generală. Complexitatea lucrărilor de pe ea (poduri noi din beton) nu ne-au dat certitudinea că vor fi gata și nu am vrut să riscăm introducerea probei, iar apoi să facem schimbări de ultim moment în cazul în care nu era gata… Dar cu siguranță va fi în roadbook-ul de anul viitor.
RallyMax: Cum crezi că vor reacționa ieșenii la cele două momente care revin în 2021: superspeciala și startul festiv?
Dan Codreanu: Ne așteptăm la o participare mai mare a publicului, acesta fiind dornic de evenimente după această perioadă de pauză din cauza crizei sanitare. Revenirea superspecialei după lipsa acesteia anul trecut și poziționarea ei în program sâmbătă seara este un motiv de prezență mai numeroasă. Am pregatit, așa cum am făcut și în anii anteriori, un spectacol de neuitat pentru public la superspecială, cât și la săritorile de la Dobrovăț și Piciorul Lupului, unde puncte de alimentație publică vor fi amenajate de partenerul nostru, Atelierul de Mici.
Tot ei vor aștepta publicul și la locația din fața Palatului Culturii, cu o terasă unde vor fi servite mâncăruri tradiționale moldovenești pe toată durata parcului service al raliului.
RallyMax: Și-au anunțat prezența echipaje din străinătate la Raliul Iașului? Se dorește, în continuare, accederea într-un calendar internațional?
Dan Codreanu: Da, avem câteva echipaje din străinătate car și-au anunțat intenția de participare, dar deocamdată nu pot da nume. Bineînțeles că ne dorim accederea în ERC, dar mai sunt lucruri de rezolvat din punct de vedere financiar, însă cu sprijinul FRAS și al autorităților locale suntem siguri că dorința noastră va deveni realitate. La Iași avem un macadam de calitate foarte bună, iar raliurile pe această suprafață sunt din ce în ce mai rare în Europa.
RallyMax: Cât de dificilă consideri că este organizarea unui eveniment sportiv în prezent, în perioada în care încă vorbim des despre Covid?
Dan Codreanu: Sunt mai multe formalități de îndeplinit din punct de vedere birocratic, dar ne vom descurca așa cum am făcut din 2014, anul în care am preluat competiția alături de o echipă minunată: Claudiu Butucel – director de organizare, Daniel Avatajiței – director de marketing și Lucian Lucescu – director de comunicare, împreună cu mulți alții ce sunt în echipa de organizare: Mihai Talpău și Bogdan Fronea (șefi de securizare probe), Emma Talpău, Miruna Jigolea, Călin Codreanu, Alina Conduruta, etc. – cei ce sunt sufletul comandamentului raliului.
Tin să mulțumesc partenerilor fără de care nu am fi reușit organizarea etapei de la Iași: Primăria Municipiului Iași, Consiliul Local Iași, PRO X, ATI Motors Holding Iasi – dealer FORD, Hotel Internațional – gazda evenimentului, Nestle Professional România, Canel, GIP Security, Cârciuma Veche, XS Café, Kolos, Crama Hermeziu, Resonance, Kasta Morelli, Bună Ziua Iași, Radio Hit.