După o primă zi cu trei probe, printre care și Șanta de noapte, Raliul Sibiului și-a desfășurat a doua zi de concurs pe cinci probe speciale și un total de 84 de kilometri cronometrați. Duritatea traseului de concurs și-a spus cuvântul, fiind înregistrate multiple abandonuri tehnice sau incidente care au schimbat complet rezultatele și clasamentele.
Aflat în postura de lider după ritmul foarte bun de vineri, Simone Tempestini a continuat excelent și pe cele cinci probe de sâmbătă. Pilotul Napoca Rally Academy a avut o pană pe finalul probei „Rășinari” și una pe final de „Șanta”, însă asta nu l-a oprit să își adjudece toate specialele și să își mărească avansul în fruntea ierarhiei generale. Astfel, Tempestini și Itu se impun în Raliul Sibiului 2021, fiind la a doua performanță de acest gen după victoria din sezonul trecut, la revenirea cursei pe macadam. Acest rezultat vine și după problemele tehnice de vineri, când cutia de viteze a Skodei Fabia a rămas înțepenită și cei doi clujeni au parcurs a doua trecere pe „Cheile Cibinului” în treapta a treia, iar mai apoi în a doua de viteză.
Cu viteză și constanță, Sebastian Barbu și Bogdan Iancu au încheiat cursa de casă pe locul secund după un parcurs foarte bun pe cele opt probe. Sibienii au reușit de fiecare dată locul secund pe specialele de sâmbătă pentru a-și asigura un nou podium, al patrulea din tot atâtea curse la care cei doi au luat startul în 2021. Astfel, Barbu și Iancu se mențin în cursa pentru podiumul general al sezonului, unul foarte disputat după șapte etape.
Schimbări surprinzătoare pentru ultima treaptă a podiumului
Pentru ultima treaptă a podiumului a avut loc un duel intens, cu multe schimbări de ierarhie mai mult sau mai puțin surprinzătoare. Vineri seară, după primele trei probe, Adrian Răspopa ocupa locul al treilea, însă o pană pe a doua trecere pe „Rășinari” îl face pe băcăuan să cadă multiple locuri în clasament. În ierarhia provizorie, deși avea șanse să preia locul al treilea, Dan Gîrtofan face o pană pe „Rășinari” și primește o penalizare de 5 minute pentru oprirea între sosire și stop pe „Șanta”, șansele brașoveanului la podium fiind distruse. Cu Răspopa și Năstase excluși pentru ratarea unui control orar la intrarea în service-ul final, Adrian Teslovan încheie Raliul Sibiului pe ultima treaptă a podiumului, un rezultat superb pentru harghiteanul care a avut un ritm foarte bun de-a lungul cursei.
Norbert Maior a reușit un excelent loc patru în clasmentul general, același rezultat precum în sezonul trecut. În ciuda unei pene pe „Șanta” juniorul Napoca Rally Academy a avut un ritm foarte bun și a revenit la forma care l-a consacrat la începutul sezonului, înaintea unor rezultate mai puțin fericite. Bogdan Cuzma a crescut ritmul pe macadam, la doar a doua cursă pe această suprafață cu Skoda Fabia Rally2, reușind un excelent loc cinci, în timp ce Andrei Gîrtofan a ocupat locul șase în clasamentul general la finalul Raliului Sibiului. Cătălin Grigoriu, Răzvan Trișnevschi, Marius Sîncrăianu și Dan Gîrtofan completează top-ul 10 al clasamentului în cursa sibiană.
Teslovan se impune la RC2N și Tatu la clasa 11
În clasa RC2N, Adrian Teslovan a reușit o victorie foarte importantă în economia campionatului, după ce toată cursa s-a luptat cu sibianul Rareș Tomiță pentru victorie. Cu Tomiță nevoit să se retragă cu probleme tehnice, Teslovan a încheiat cursa cu un avans confortabil în fața lui Andrei Gîrtofan, brașoveanul care nu a oferit ritmul pe care fanii îl așteptau pe cele opt probe sibiene. Constant și ferit de probleme majore, Răzvan Trișnevschi a încheiat pe locul trei în cadrul clasei, în timp ce Emil Vincze a fost al patrulea, iar Andrei Cașcaval s-a retras cu probleme tehnice.
În cadrul clasei 11, Bogdan Năstase a dominat ostilitățile de la începutul până la finalul Raliului Sibiului, însă excluderea de la final pentru ratarea unui control orar a schimbat complet clasamentul final. Jean Tatu se impune în Raliul Sibiului în clasa 11, profitând și de probleme tehnice ale lui Călin Bucur, care în prima zi de concurs a avut o planetară smulsă pe etapă (și pusă înapoi de sibian înainte de PS1), dar și o planetară ruptă pe ultima buclă a raliului. Constant, Răzvan Nechifor încheie pe locul secund al clasei 11, urmat de Bucur pe ultima treaptă a podiumului, cel care ar fi putut să se impună dacă nu erau problemele tehnice de pe final de cursă. Samuil Mircea a fost singurul pilot care a încheiat în cadrul clasei 12.
Norbert Maior câștigător la 2FWD
Norbert Maior a dominat categoria mașinilor cu tracțiune, unde a avut un avans de aproape patru minute în fața primilor urmăritori. Juniorul Napoca Rally Academy a avut parte și de o pană, însă asta nu l-a oprit să ofere o demonstrație de forță pe probele sibiene. La doar primul sezon în CNR, Marius Sîncrăianu a aratat un ritm excelent pe probele sibiene, viteză și determinare, reușind un loc secund în cadrul categoriei și clasei RC4. La prima prezență în România, maghiarul Adam Bardoczy a purtat Peugeot-ul 208 R2 pe locul al treilea în clasamentul 2FWD, în fața lui Mihai Manole și a lui Csongor Szabo. Aflat în lupta pentru primele locuri, Dănuț Budai a fost nevoit să abandoneze, cu două pene pe PS6 și o singură rezervă.
Clasa RC5 a fost dominată de Radu Necula, pilotul Swift Sport având o evoluție de zile mari la Sibiu. Cu un ritm excelent vineri, pilotul s-a instalat la conducerea clasei și a cupei monomarcă, ca mai apoi să gestioneze avansul cu un ritm mai confortabil. Necula s-a impus în cadrul clasei, urmat de David Tarța și Victor Supuran pe podium. Ierarhia a fost schimbată sâmbătă dimineață, când Bogdan Talașman și Paul Popa au fost nevoiți să se retragă cu probleme tehnice, ambii fiind implicați în lupta pentru victorie în Raliul Sibiului.
Radu Necula și-a adjudecat și Swift Cup, unde a fost urmat pe podium de David Tarța și Cristi Sugar, în timp ce Victor Supuran a fost categoric cel mai rapid în Cupa Dacia, profitând de problemele tehnice la frâne ale lui Roland Csato în prima zi de concurs. Dan Albuț a încheiat podiumul cupei monomarcă, în timp ce Tarța, Supuran și Sugar au ocupat primele trei locuri în clasamentul juniorilor. La debutanți, Andrei Gheorghiu s-a impus, urmat de Alin Nistor, aflat la prima cursă din carieră. În categoria SSV, Antal Biro s-a impus, urmat de Adrian Baciu pe locul secund.
Sebastian Scîrlet invingător în Rally2
În Rally2, situația a fost una dificilă pentru cele 14 echipaje aflate la start, cu multiple abandonuri tehnice din cauza traseului dur de concurs. Emanuel Resiga și Peter Havrilla, ambii pretendenți la titlu, au fost nevoiți să se retragă cu probleme tehnice pe cea mai lungă probă a raliului, „Rășinari”. Sebastian Scîrlet s-a impus în Rally2 după un ritm foarte bun, fiind urmat în clasamentul general de Alexandru Cornea și George Marcu. Învingător în clasa A1, Scîrlet a fost câștigător al clasei A1, unde Alexandru Cornea și Adrian Tehei l-au urmat pe podium, în timp ce Mihai Popa a fost singurul care a terminat cursa în cadrul clasei A2. George Marcu s-a impus la clasa A3, urmat de Lucian Țugulea și Tudor Pătruțoiu.
Foto: Adi Ghebaur