Programat inițial în luna mai, Raliul Clujului a fost amânat pentru finalul lunii septembrie, sub organizarea CS Savu Racing în 2021. Cu 107 kilometri cronometrați și un total de șase probe speciale, competiția are parte de un format similar cu anii trecuți, însă cu schimbări importante. Probele „Făget”, „Tarnița” și „Dângău” se află în programul cursei, în timp ce parcul de service se mută la Vivo Center.
Raliul Clujului va avea parte de câteva absențe notabile în 2021, cu Simone Tempestini cel mai important nume care nu se află pe lista de înscrieri publicată astăzi, pilotul având, după calculele preliminare, titlul de campion național asigurat. În plus, Cristi Dolofan, Eugen Cărăgui, ambii cu modele R5, nu vor lua startul la Cluj, în timp ce Andrei Gîrtofan, Răzvan Trișnevschi, Csongor Szabo, Vlad Răducanu, Paul Popa sau Adrian Grigore vor fi absenți pe probele din acest weekend.
Probabil principalul favorit la victorie este localnicul Bogdan Marișca (Ford Fiesta R5), cu o experiență foarte mare pe drumurile rapide de asfalt de lângă Cluj-Napoca. Pilotul Napoca Rally Academy se va lupta cu Sebastian Barbu (Skoda Fabia R5) și Dan Gîrtofan (Skoda Fabia Rally2) pentru victorie, în timp ce duelul pentru ultima treaptă a podiumului va fi unul foarte intesant. Bogdan Cuzma (Skoda Fabia R5) are șansa să continue ritmul ascendent din 2021 și să ocupe locul al treilea, însă va avea de luptat cu doi piloți care debutează pe modele R5/Rally2. Bogdan Năstase va concura pe Citroen-ul C3 Rally2 lui Cristi Dolofan, absent la Cluj, în timp ce Ioan Mihuț debutează pe un model Ford Fiesta R5 în cursa sa de casă.
Clasa RC2N are la start doar patru piloți, principalul favorit fiind Adrian Teslovan, cel mai constant și rapid în această categorie în 2021. Andrei Cașcaval, Emil Vincze și maghiarul Gyorgy Markovincs (MBW M3 E36) se vor duela pentru podium într-o luptă care se anunță interesantă pentru fani. Clasa 11 va avea la start șase mașini spectaculoase, lista favoriților fiind deshisă de Călin Bucur, care revine la comenzile unui Mitsubishi Lancer după mai multe curse cu modelul Subaru Impreza. Răzvan Nechifor își continuă campania completă din 2021, urmând a se lupta cu Jean Tatu, Marcel Cioltan, Bogdan Moldovan și Tibor Sziklai, venit din Ungaria la invitația organizatorului CS Savu Racing.
Lista completă de înscrieri este disponibilă AICI.
Luptă interesantă în categoria mașinilor cu tracțiune
Categoria mașinilor cu tracțiune are parte de mai puține mașini la start decât la etapele precedente, însă duelurile strânse și piloții valoroși vor fi la datorie pe probele Raliului Clujului. Norbert Maior va concura altături de un nou copilot, Alexandra Gogonețu, în timp ce Francesca Maior va sta în dreapta lui Remus Cotuț, revenit în CNR la comenzile unui Peugeot 208 R2. Deși Maior este favorit, schimbarea de copilot are potențialul să egalizeze șansele între cei mai rapizi piloți din duelul categoriei, acolo unde Cotuț, Mihai Manole, Dănuț Budai, Marius Sîncrăianu și Radu Benea pleacă în postura de favoriți pentru victorie sau un loc pe podium.
În paralel, Ovidiu Costea revine la bordul Peugeot-ului 208 R2, Cristiana Oprea ia startul în a doua sa cursă în România în 2021, în timp ce Jean Tatu Jr. își face mult așteptatul debut cu noua mașină în Campionatul Național de Raliuri, urmând a concura pe un Peugeot 208 Rally4 alături de experimentatul Gabriel Lazăr. În clasa RC5, un număr de 14 mașini se vor afla la start, printre care majoritatea modele de cupă monomarcă: Swift Cup sau Cupa Dacia. Singurul pilot care va concura cu o mașină diferită este Mihai Dumitrescu, care pornește pe superbul Renault Clio Rally5 cu o primă șansă la victorie.
Swift Cup are la start în Raliul Clujului un număr de 5 piloți, cu Radu Necula favorit în drumul său spre titlul cupei monomarcă. Pilotul stabilit în orașul de pe Someș se va duela cu principalii săi rivali: Bogdan Talașman, Cristi Sugar și David Tarța, în timp ce Paul Popa va fi absent la ultima etapă a cupei, cu șanse infime la un loc pe podium. O prezență surpriză este cea a lui Radu Lambrino, comentatorul transmisiilor LIVE oferite de FRAS urmând a pilota un Suzuki Swift Sport în cadrul unei prezențe one-event.
La Cupa Dacia, duelul tinerilor continuă, cu Roland Csato și Victor Supuran favoriți la victorie. Cei doi juniori vor avea de luptat cu Dragoș Popa, dar și cu Horea Balea, clujeanul care revine la comenzile modelului Sandero după câteva etape de absență. Dan Albuț și Daniel Gugu pornesc la modelul unor mașini Sandero, în timp ce Antal Biro concurează pe un Suzuki Swift. La bordul unui Ford Fiesta, Mihnea Hanea pornește în cursa de casă cu dorința unui rezultat bun în fața propriilor fan. Clasa 12 va avea la start trei mașini în cadrul unui duel de urmărit: Sergiu Dinulescu pornește pe un Renault Twingo RS, Ciprian Lupu pe Citroen-ul C2, Andrei Fărăgău va concura pe un Renault Clio Sport, în timp ce maghiarul Marozsan Gergo pornesște pe un Citroen C2R2 Max.
Noutăți și schimbări:
- Norbert Maior are parte de un nou copilot în această cursă – Alexandra Gogonetu
- Francesca Maior îl va seconda pe Remus Cotuț la bordul unui Peugeot 208 R2
- Bogdan și Delia Năstase debutează pe un model Rally2 – Citroen C3
- Ioan Mihuț și Laurențiu Mandu debutează pe un model R5 – Ford Fiesta
- Călin Bucur schimbă mașina de concurs, trecând la comenzile unui Mitsubishi Lancer EVO
- Cristiana Oprea revine și o va avea în dreapta pe Emilia Olteanu într-un echipaj feminin
- Bogdan Moldovan revine după câteva etape de absență, concurând în cursa de casă pe Mitsubishi-ul Lancer EVO III Kombi al lui Tomi Abraham și avându-l în dreapta pe Rareș Fetean
- Cristi Sugar schimbă din nou copilotul, concurând alături de Andrei Brezoszki
- Dragoș Popa va „alerga” alături de Florin Tincescu
- Sergiu Rogozan, copilotul lui Bogdan Moldovan, va concura în postura de pilot în Rally2, avându-l în dreapta pe Dan Nicoschi
Cinci echipaje în CNR Vehicule Istorice și 17 în Rally2
Cinci piloți concurează în Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, cu Lorincz Borbely (BMW 1602), Dorin Alexandrescu (VW Golf) și Levente Kovacs (Ford Escort MK2) pleacă în postura de favoriți la victorie pe asfaltul din județul Cluj. În plus, Marius Băltățeanu (Toyota Celica) și Aurel Balea (Dacia 1310) vor atrage aplauzele fanilor pentru prezențele spectaculoase.
În Rally2, 17 mașini pornesc în Raliul Clujului într-un duel care se anunță poate mai intens decât la oricare din etapele anterioare. O serie numeroasă de piloți rapizi se vor duela pentru victorie, cu Emanuel Resiga, Peter Havrilla, Florin Petrișor, Iosif Ferenți, Daniel Grămadă, Bogdan Alexandru sau Sergiu Rogozan printre favoriții la succes sau măcar la un loc pe podium.
Șapte nume pornesc în cadrul clasei A1: Iosif Ferenți, Andrei pop, Daniel Grămadă, Sorin Lungu, Flaviu Stanciu, Alexandru Cornea și Paul Retegan, în timp ce Clasa A2 are la start șapte piloți: Florin Petrișor, Emanuel Resiga, Peter Havrilla, Bogdan Gligor (revenit cu un VW Golf IV după incendiul de la Sibiu), George Hobjilă, Cătălin Ienăsel, Alexandru Bogdan și Sergiu Rogozan. La clasa A3 se vor afla la start doar doi piloți: Tudor Pătruțoiu și Geoge Marcu.
Lista completă de înscrieri este disponibilă AICI.