Cu multiple participări în campionate variate începând cu 2016, Costi Tudose și-a început cariera în motorsport în RallyCross și la Slalom Paralel, deși obiectivul său era concentrat total către Campionatul Național de Raliuri. Printre primele performanțele ale lui Costi se numără titlul de campion național în categoria juniorilor la Slalom Paralel, cât și locul secund în clasamentul general în același sezon. Pilotul din Pitești a reușit să debuteze inițial în Rally2, ca mai apoi 2021 să reprezinte pasul către un nivel profesionist în Cupa Dacia, când a concurat pe un model Sandero.
Costi Tudose pregătește un sezon 2022 mai mult decât interesant, având parte de două schimbări majore. Pilotul va face trecerea de pe Dacia Sandero de cupă monomarcă pe o mașină de top de clasa RC5, în timp ce locul lui Edy Rogozan va fi ocupat de către un nou navigator. Costi a binevoit a povesti cu RallyMax despre noutățile pe care le-a pregătit pentru acest an competițional în care își dorește să se concentreze pe performanță.
Tudose a luat contact de la o vârsă fragedă cu motorsportul, chiar la competiția de casă, Raliul Argeșului, care i-a atras pasiunea pentru curse. După absolvirea școlii de pilotaj „Vali Porcișteanu”, Costi a debutat în Rally Cross și Slalom Paralel, două competiții „școală” pentru sportivii din România.
Primul contact cu raliul a fost pe la vârsta de 6 ani, accidental, la Shakedown-ul Raliului Argeșului 2007, unde sentimenul de euforie trăit a rămas clar întiparit în minte. La începutul adolescenței am găsit în mediul online celebrele filmulețe onboard marca “Vali Porcișteanu” ce mi-au dat sentimentul că înțeleg ce se întamplă într-o mașină de raliu. Confirmarea a venit în cele din urmă chiar de la Vali, la absolvirea școlii de pilotaj a acestuia. Debutul meu a avut loc prin 2016, în Campionatul Național de RallyCross, pe care îl consider cel mai bun antrenor de mindset în motorsport, continuat concomitent cu Campionatul Național de Slalom Paralel – cunoscut drept cea mai bună „școală” de macadam din România. Am avut participări și la Viteză în Coastă, SuperRally și Time Attack, dar am simțit tot timpul că ceea ce îmi doresc este raliul.
a spus Costi pentru RallyMax
După participări la bordul unui model Honda Civic și cu Dacia Logan în anii trecuți, Tudose a reușit să ia startul în 2021 pe Dacia Sandero la un număr de 4 etape, alături de bunul său prieten, Edy Rogozan. Cei doi au demonstrat că sunt foarte rapizi în cupa monomarcă, stabilind timpi în vârful ierarhiei Cupei Dacia pe multe probe și reușind un excelent loc secund în Raliul Perla Harghitei.
Anul 2021 a reprezentat pasul firesc în motorsport pentru mine, trecerea în competiția auto regină. Mi-am dorit să iau startul într-o cupă monomarcă pentru a avea o opinie clară asupra ritmului meu de concurs. Am ajuns la start în ultimul moment, mulțumită unei oprtunități de a fi prezent în Cupa Dacia, unde am avut parte de un câștig mare de experiență, atât din momentele de reușită, cât și din cele neprevăzute. Cu un început timid la prima etapa de la Brașov, urmat de rezultatele unui ritm bun la Harghita și Argeș, a urmat dezamăgirea a trei abandonuri tehnice. Anul trecut a determinat apariția motivației de a fi la start în 2022 într-o formulă cât se poate de performantă.
Probabil este ușor de intuit faptul că într-o cupă monomarcă nivelul competiției poate ajunge la maximum. Nu am avut un obiectiv clar pentru Cupa Dacia, mi-am dorit doar să fiu la start și să îmi îmbunătățesc timpii de la o probă la alta. Afirm, cu bucurie, că anul trecut am avut parte de adversari rapizi atât la cupă, cat și în clasamentul debutanților, lucru ce mi-a îmbunătățit evoluția și m-a făcut mai competitiv.
a continuat Costi Tudose
Costi Tudose va concura pe un Renault Clio Rally5 alături de Teo Gabriel Găină
Noutățile multiple ale sezonului 2022 pregătit de Costi Tudose încep cu materialul de concurs: piteșteanul va lua startul la șase etape din Campionatul Național de Raliuri Betano pe un Renault Clio Rally5, mașină pe care a mai concurat la Viteză în Coastă în 2021. Teo Gabriel Găină va ocupa locul copilotului în acest an competițional, urmând a-l ajuta pe sportiv cu îmbunătățirea dictării.
Pentru 2022 am căutat o formulă de start cât mai performantă. Sunt conștient că încă sunt multe lucruri de îmbunătățit, în special dictarea, de care se va ocupa Teo Gabi Găină. Țin să-i mulțumesc astfel pentru că a hotărât sa mă sprijine și cred că experiența lui, împreună cu chimia prieteniei, ne vor ajuta să fim cât se poate de rapizi. Am cântărit de foarte mult timp opțiunile dintre mașinile de curse construite cu cunostințe și implicare personală versus cele făcute de o uzină de competiție – clar varianta din urmă fiind câștigătoare. Am ales astfel Clio Rally5 deoarece este o mașină construită profesionist, foarte rapidă, de ultimă generație, cu costuri de utilizare minime și cu o prezență foarte estetică, cred eu. 🙂
Cu o mașină rapidă și performantă, Tudose plănuiește să se implice în lupta pentru clasa RC5, cât și în categoria juniorilor. Viteza pe care tânărul pilot a arătat-o în 2021 îl aduce în discuție ca unul dintre pretendeții cel puțin la podiumul celor două clasamente, acolo unde Clio-ul Rally5 ar trebui să ofere viteza necesară pentru rezultate bune.
Pentru 2022 planificăm cel puțin șase etape, preponderent pe asfalt. Nu îmi face plăcere să fac speculații cu privire la poziționarea în clasamente, probabil că vom fi prezenți în lupta pentru câștigarea clasei RC5, iar clasamentul juniorilor va fi influențat și de modelele mai performante de la RC4. Obiectivul meu este să nu fac greșeli, să fiu aproape de nivelul maxim al performanțelor modelului Clio și să mă bucur pe cât posibil de aceste participări.
a menționat pilotul
Mult succes Costi & Teo Gabi în 2022!
În încheiere vreau să mulțumesc familiei, cea care a făcut posibil ca toate aceste lucruri să se întample și care mi-a oferit toate tipurile de suport de care aveam nevoie. Multe mulțumiri familiei motorsportului, de prezența căreia am avut parte, dar și vouă, RallyMax, pentru această intervenție. Le transmit tuturor toate cele bune și îmi doresc să ne vedem cu toții, sănătoși, în jurul liniei de start.
a încheiat Costi Tudose pentru RallyMax