Bogdan Talașman este unul dintre cei mai cunoscuți piloți care au concurat în ultimele sezoane în cupele monomarcă din România, cu multiple sezoane în care s-a luptat pentru titluri în Cupa Dacia sau Swift Cup. După debutul din 2014 în Campionatul Național de Raliuri, Talașman și copilotul său, Andrei Mitrașcă, s-au încununat campioni ai Cupei Dacia în 2015, la bordul modelului Logan. Ultimii ani au fost caracterizați de participări cu Suzuki-ul Swift Sport, reușind victorii de etapă în Swift Cup sau clasa RC5, dar și podiumuri anuale în fiecare dintre ultimele trei sezoane.
Am petrecut trei ani în cadrul cupei Suzuki, având parte de adversari foarte puternici și determinați, care ne-au obligat să mergem mereu repede. Lucru care a dus, evident, la un progres constant, care sper să se vadă în viitor. După 10 ani de mers cu mașini cu tracțiune față, am considerat că este nevoie de o schimbare, alegând o mașină care înseamnă clar o evoluție și totodată un challenge pentru mine.
a spus Bogdan Talașman pentru RallyMax
Pentru 2022, Bogdan Talașman a pregătit două noutăți majore: pilotul va schimba atât materialul de concurs, cât și copilotul. După trei sezoane cu Suzuki-ul Swift Sport, Bogdan va face trecerea către o mașină cu tracțiune integrală: Mitsubishi-ul Lancer EVO X cu care Adrian Teslovan a concurat în 2021. Astfel, Talașman se va duela în cadrul clasei RC2N cu mașina campioană a sezonului trecut, o categorie disputată, unde în fiecare an numeroși piloți rapizi se aliniază la start.
Îmi propun ca anul acesta să mă bucur de fiecare kilometru pe care îl fac, fără să pun vreun fel de presiune pe mine. Sunt convins că astfel rezultatele vor veni de la sine. După cum v-am obișnuit, programul nostru este complet, obiectivul fiind să fim prezenți la toate cele 9 etape.
În plus, pilotul din Buftea va avea un nou navigator în dreapta sa: Laurențiu Mandu ia locul lui Andrei Mitrașcă după șase ani de colaborare între cel din urmă și Talașman.
Laurențiu îmi este prieten, coleg și, de anul acesta și coechipier în mașina de concurs. Sunt convins că experiența pe care o aducem amândoi în echipă ne va aduce rezultate foarte bune. Am încheiat o colaborare de 6 ani cu Andrei, căruia vreau să-i mulțumesc pentru că a fost alături de mine și să-i urez mult succes în tot ceea ce-și propune în sezonul acesta.
ne-a detaliat Bogdan despre schimbarea de copilot din 2022
Cu experiență a zeci de raliuri în Campionatul Național de Raliuri, Laurențiu Mandu a concurat în ultimele sezoane alături de Vlad Răducanu pe un Peugeot 208 R2, dar și alături de Ioan Mihuț pe un model R5. Noul copilot al echipajului #20 s-a declarat entuziasmat de noua provocare pentru 2022:
Bogdan este un om pe care îl cunosc de mulți ani, un prieten și un coleg la Academia Titi Aur. Drept urmare, înca de când mi-a propus să concurăm împreună, era clar că ne vom înțelege bine în afara mașinii, amândoi fiind niște indivizi care nu au tot timpul „țiglele pe casă”. Acesta este un avantaj și în mașină, aș spune. Am mers să ne calibrăm dictarea, să ne cunoaștem mai bine și din punct de vedere sportiv, și am descoperit că și aici ne înțelegem. Tot ce trebuie acum să facem este să înțelegem cât mai repede și mai bine mașina, iar Bogdan să parcurgă cât mai mulți kilometri la volanul ei, lucru extrem de important. Nu a fost neaparăt ușor să închei o colaborare de 4 ani cu Vlad Răducanu – căruia îi doresc multă baftă în continuare, indiferent de competițiile în care va concura. Însă, trecând peste relația personală, care contează foarte mult, alte motive care m-au făcut să accept oferta lui Bogdan au fost programul coerent, profesionist și pe termen lung, susținut ca la carte de către Dosco Petroservices România și ceilalți parteneri, mașina cu care vom concura anul acesta și faptul că a demonstrat până acum că este un pilot rapid și constant. Drept urmare sunt convins că în sezonul acesta ne vom distra copios! 😃
a spus Laurențiu Mandu, copilotul echipajului
Mitsubishi-ul Lancer EVO X cu care echipajul Talașman & Mandu va concura în 2022 trece prin ultimii pași în pregătirea pentru sezonul 2022, iar Bogdan a binevoit să ne trimită două imagini cu design-ul pe care mașina de concurs îl va avea. DOSCO Petroservices va continua să fie partenerul principal al pilotului, iar alți doi susținători se vor alătura proiectului: INUTEQ și BILDEN.
În final as vrea să mulțumesc partenerilor noștri de la Dosco Petroservices, alături de care vom continua aventura în Campionatul Național de Raliuri și fără de care nu ar fi fost posibilă participarea noastră cu această mașină. De asemenea, în acest sezon îi vom avea ca parteneri pe INUTEQ – importator direct al produselor destinate menținerii temperaturii corporale normale în condiții de căldură excesivă și BILDEN, compania care are ca profil distribuția de materiale de constructii și bricolaj.
a încheiat Bogdan Talașman