Cu cinci probe speciale programate în prima zi de concurs, Raliul Argeșului a debutat în această dimineață în forță, cu cea mai lungă specială, „Vidraru”, în lungime de 27 de kilometri. Competiția a purtat cele peste 70 de echipaje pe Transfăgărășan, dar și în Pitești, unde concurenții au fost responsabili cu spectacolul în fața publicului numeros.
Raliul a debutat cu o primă surpriză: Simone Tempestini a fost obligat la abandon din cauza unor probleme tehnice la transmisia modelului Porsche, lăsând loc liber lui Sebastian Barbu să se impună cu peste 13 secunde în fața bulgarului Martin Surilov pe PS1. Andrei Gîrtofan a stabilit al treiela timp pe proba care a deschis competiția, ca mai apoi pe PS2 „Transfăgărășan” clasamentul să fie identic, dar cu ecarturi mult mai mici.
Coborârea din zona Piscul Negru a adus prima victorie de probă în România a lui Martin Surilov, care a fost cu 2,5 secunde mai rapid decât Sebastian Barbu pe PS3. Jean Tatu Sr. a avut un parcurs excelent pe coborârea de 10 kilometri, stabilind al treilea timp. Din păcate, sibianul a avut parte de o ieșire în decor pe PS4, proba fiind oprită pentru a permite intervenția ambulanței. Jean Tatu și Eugen Rotaru au fost transportați la spital pentru verificări suplimentare, însă ambii sunt în afara oricărui pericol după incidentul de pe proba „Lacul Vidraru”.
Prima zi de concurs a Raliului Argeșului s-a încheiat cu superspeciala din Pitești, unde fanii s-au aflat din nou în număr foarte mare pentru a-și susține favoriții. Sebastian Barbu a reușit o nouă victorie de probă, fiind urmat de Gîrtofan Jr. și Dolofan. Surilov a greșit traseul și a pierdut peste 50 de secunde pe cei 7,8 kilometri cronometrați de lângă Stadion, cedând un loc pilotului Pro Rally Team Brașov.
La mijlocul evenimentului, Sebastian Barbu se află la conducerea Raliului Argeșului 2022 cu un avans de aproape 1 minut și 10 secunde. Andrei Gîrtofan a fost rapid pe toate probele și se află pe locul al doilea, în timp ce bulgarul Martin Surilov a pierdut timp prețios pe superspecială și se află doar pe trei, la aproape 1 minut și 17 secunde de lider, duelul pentru locul secund urmând a se da pe probele de duminică.
Mihai Manole se află pe locul al patrulea în clasamentul general, unde este urmat de Bogdan Cuzma, ambii cu un ritm foarte bun pe probele dificile de astăzi. Norbert Maior, Cristi Dolofan, Vali Porcișteanu, Adrian Teslovan și Bogdan Năstase încheie topul 10.
Norbert Maior lider în 2FWD
Cu victorii pe toate probele de astăzi în categoria mașinilor cu tracțiune, Norbert Maior se află la conducerea 2FWD cu un avans de 55,9 secunde, fiind urmat în clasament de Vlad Cosma. Clujeanul are un duel strâns cu localnicul Costi Tudose, care a fost mai rapid decât Cosma pe PS3 și PS5, diferența dintre cei doi fiind de sub 7 secunde. Jean Tatu, Mihai Dumitrescu, Dănuț Budai, Dorin Costea, Bogdan Gheorghiu, David Tarța și Paul Popa completează topul 10 în clasamentul 2FWD.
Revenit pe probe în cursa de casă, Vali Porcișteanu conduce clasa RC2N la finalul primei zile de concurs, cu un avans de aproape 1 minut în fața lui Bogdan Talașman, în timp ce Cristi Timisică e pe trei, la doar 7 secunde de locul secund. În clasa NAT11, Bogdan Năstase este singurul rămas în cursă după ce toți ceilalți trei piloți au fost nevoiți să se retragă cu probleme tehnice (Dragoș Popa, Dorin Banciu, Bogdan Moldovan). În clasa RC5 conduce Costi Tudose, urmat de Mihai Dumitrescu și Catherine Rădulescu pe podium, în timp ce David Tarța este liderul clasei RC5N, unde Paul Popa și Victor Supuran completează topul 3.
În Swift Cup, duelul pentru victorie este unul intens: Paul Popa a fost cel mai rapid pe probele de pe Transfăgărășan, însă o problemă la cutia de viteze l-au forțat să piardă conducerea. Astfel, David Tarța este primul în cupă, cu un avans de 1 secundă, în timp ce Andrei Gheorghiu se află pe locul al treilea. Victor Supuran a dominat Cupa Dacia pe probele de sâmbătă, fiind cu aproape 1 minut mai rapid decât Ioan Dănilă și peste 2 minute mai rapid decât Dragoș Ghigolea.
Dorin Alexandrescu este lider în Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, fiind urmat de Levente Kovacs – cei doi sunt singurii rămași în cursă după ziua de azi. Cătălin Ienășel conduce în Rally2, unde Attila Jakab și Mihai Popa îl urmează pe podiumul general al campionatului.
Pe lista abandonurilor și-au trecut numele multe echipaje, aproape toate fiind nevoite să se oprească din motive tehnice: Simone Tempestini, Cristi Sugar, Bogdan Moldovan, Dorin Banciu, Răzvan Trișnevschi, Dragoș Popa, Cătălin Ghigea, în timp ce Jean Tatu a avut parte de o ieșire în decor.