După Maramureș, Harghita și Argeș, caravana raliurilor din România își mută acțiunea în perioada 17-18 iunie pe probele de asfalt din Bucovina, acolo unde este programată a doua ediție a Raliului Bucovinei de la revnirea competiției în calendarul CNR. Cursa se desfășoară pe 11 probe speciale și peste 120 de kilometri cronometrați, cu comandamentul în Câmpulung Moldovenesc, orașul care a fost gazda competiției și la finalul lui 2021.
Un număr de 59 echipaje și-au trecut numele pe lista de înscrieri a Raliului Bucovinei 2022, dintre care 38 în CNR, 7 în Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice și doar 14 în Rally2. Doar o echipă este înscrisă în Raliul Bucovinei: Omega Rally Team, cu patru echipaje.
Lista completă de înscrieri este disponibilă AICI.
În lupta pentru victorie vor fi implicați Simone Tempestini, Sebastian Barbu și Andrei Gîrtofan, cei care au reușit victorii sau podiumuri constante în 2022. Notabilă este revenirea lui Dan Gîrtofan, care va evolua la bordul unei Skoda Fabia Rally2 alături de Andrei Toderaș. Tot cu modele R5/Rally2 vor alerga în duelul pentru un podium Marc Manole, Adrian Teslovan sau Bogdan Cuzma, cursa din Bucovina având cel mai mic număr de mașini de top aflate la start în sezonul 2022.
Cinci piloți se aliniază la start în cadrul clasei RC2N, cu Valentin Porcișteanu favorit, piteșteanul continuând cu încă o etapă de asfalt după revenirea de la Argeș. Bogdan Talașman, Ioan Mihuț și Răzvan Nechifor se vor duela pentru victorie, în timp ce Emil Vincze speră la un podium. În cadrul clasei 11, doi piloți se vor alinia la start: Paul Ciubotariu și Bogdan Moldovan.
Una dintre cele mai interesante lupte va fi dată de categoria mașinilor cu tracțiune, unde un număr mare de piloți vor porni pe modele R2: Vlad Cosma, Cristi Sugar, Jean Tatu Jr., Csongor Szabo, Rareș Tomiță, Claudiu Albuț, Bogdan Gheorghiu și o premieră: Mihnea Hanea. Tânărul clujean debutează astfel pe un 208 R2 în cadrul cupei monomarcă cu același nume.
Doar două mașini Clio Rally5 se alinază la start, cum Challenge-ul dedicat acestor modele nu își va desfășura o etapă în Bucovina: Mihai Dumitrescu și Catherine Rădulescu. În Swift Cup, duelul principal va fi dat de Paul Popa și David Tarța, în timp ce Paul Retegan țintește un nou podium după rezultatul foarte bun de la debutul sezonului. În Cupa Dacia, numărul participanților este destul de ridicat, cu 5 piloți pe lista de înscrieri: Victor Supuran, Sebastian Scîrlet, Ioan Dănilă, Silvan Cimpoeșu și Răzvan Ungureanu. Patru piloți se vor lupta pentru podium în cadrul clasei 12, prezența deja obișnuiților Emanuel Resiga, Ciprian Lupu, Samuil Mircea fiind completată de Lucian Sauciuc, cel care revine la bordul modelului Logan.
În Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, un număr de șapte piloți vor asigura spectacolul pentru fani, la bordul unor mașini superbe: Dorin Alexandrescu (VW Golf MK1), Levente Kovacs (Ford Escort), Andrei Pop (Ford Escort MK2), Cătălin Ghigea (Alfa Romeo GTV Turbodelta), Daniel Turzai (Honda CRX), Botond Balazs (Lada VFTS) și Aurel Balea (Dacia 1310).
14 piloți pornesc în Rally2, cu pretendenții la titlu aflați la start: Cătălin Ienășel, Jakab Attila și Eduard Georgescu, în timp ce Peter Havrilla se poate împlica în lupta pentru victorie în Bucovina. Duelurile vor fi din nou interesante în acest campionat care a oferit de-a lungul anilor suprize și spectacol.
Noutățile din Raliul Bucovinei:
- Dan Gîrtofan revine la start pe Skoda Fabia Rally2, alături de un nou copilot: Andrei Toderaș
- Răzvan Nechifor are parte de un nou copilot: Dorin Pulpea
- Bogdan Gheorghiu va concura alături de Andrei Brezoszki
- Absențe notabile: Norbert Maior, DTO Rally Team (Cristi Dolofan, Eugen Cărăgui, Bogdan Năstase), Costi Tudose