Un nou sezon de raliuri a început la începutul lunii mai, Campionatul Național de Raliuri programând în 2023 opt etape pe asfalt și macadam. La startul primei etape, Raliul Harghitei, un număr de cinci echipaje s-au aliniat la start în Swift Cup. Dintre acestea, un singur echipaj a mai concurat în Campionatul Național de Raliuri în trecut: Mircea Crișan și Florin Valenaș, însă cei doi s-au aflat la prima prezență pe modelul Swift Sport. Toate celelalte patru echipaje erau fie la prima cursă din carieră, fie la debutul în principala ligă a raliurilor din România, după ce au evoluat în trecut în campionatul secundar Rally2.
Swift Cup a avut în Raliul Harghitei următoarele echipaje la start: Mircea Crișan & Florin Valenaș, Alexandru Cazacu & George Marcu, Eduard Crintoiu & Andrei Pădure, Sorin Lungu & Mihai Talpău și Cristian Stoica & Adriana Stoica.
Evenimentul pe asfalt de lângă Odorheiu Secuiesc a debutat cu trei probe speciale programate în prima zi de concurs: „Bucin”, cea mai lungă a evenimentului (28,7 kilometri), „Liban” (11,8 kilometri) și superspeciala din centrul Odorheiului Secuiesc. Alex Cazacu și George Marcu au pornit în forță și s-au impus pe prima specială cu un avans de 10 secunde în fața echipajului Eduard Crintoiu & Andrei Pădure, în timp ce Sorin Lungu și Mihai Talpău obțineau al treilea timp. Pe a doua probă, clasamentul a fost identic, însă ecarturile erau mai mici, cu doar 6,6 secunde despărțind echipajele din top 3. Ultima probă a zilei le revine lui Crintoiu & Pădure, în timp ce Lungu & Talpău stabilesc al doilea timp, în fața liderului provizoriu Cazacu & Marcu.
Ziua secundă duelul pentru victorie se încinge, cu diferențe foarte mici de timp stabilite de echipaje pe a patra probă a raliului. Cu fiecare specială, Alexandru Cazacu și George Marcu își consolidează avansul, urmați de fiecare dată de Eduard Crintoiu și Andrei Pădure. Din păcate, prima buclă de sâmbătă aduce și două abandonuri: Cristian Stoica și Adriana Stoica se opresc în urma unei ieșiri în decor, echipajul fiind în afara oricărui pericol. Totodată, ocupanții podiumului Sorin Lungu și Mihai Talpău se retrag cu probleme tehnice, Mircea Crișan și Florin Valneaș fiind cei care profită pentru a avansa până pe podiumul clasamentului Swift Cup.
Patru din următoarele șase probe pot fi descrise într-un mod identic: Cazacu & Marcu au stabilit timpul de referință, urmați de fiecare dată de Crintoiu & Pădure și Crișan & Valenaș. Acest model a fost întrerupt de Eduard Crintoiu și Andrei Pădure, care au reușit să fie cei mai rapizi pe două treceri pe „Lueta”, cea mai dificilă probă a Raliului Harghitei, obținând astfel și maximul de puncte pe Power Stage.
La finalul Raliului Harghitei 2023, Alexandru Cazacu și George Marcu obțin victoria în Swift Cup cu un avans de 27,8 secunde în fața echipajului Eduard Crintoiu & Andrei Pădure. La o distanță considerabilă s-au clasat Mircea Crișan & Florin Valenaș, la prima cursă pe modelul Swift Sport. În cadrul clasei RC5N, două echipaje din cupa monomarcă au urcat pe podium, în timp ce clasamentul debutanților a fost dominat de modelele Swift Sport, cu Cazacu/Marcu învingători, urmați de Crintoiu/Pădure.
„Pentru noi sezonul 2023 face debutul atât în Campionatul Național de Raliuri, cât și în cadrul Swift CUP. Dorim să luăm startul la toate etapele în acest sezon, obiectivul principal fiind să terminăm fiecare etapă și să crestem ritmul la fiecare cursă. Faptul că la Raliul Harghitei am câștigat Cupa Swift și în clasamentul Debutanților ne dă mai mare încredere în noi.”
a declarat Alexandru Cazacu, învingătorul în cursa de debut a sezonului 2023.
Ocupantul locului secund s-a declarat foarte mulțumit de evoluția avută:
„Și pentru noi a fost debutul în raliul mare și deși nu suntem foarte obișnuiți cu probele de asfalt, a fost o experiență foarte frumoasă. Suntem foarte mulțumiți de prestația avută și bucuroși că am învins în 3 din cele 12 probe speciale, iar punctele suplimentare obținute pe Power Stage au fost un bonus perfect. Să ne vedem cu bine la Argeș!”
a spus Eduard Crintoiu.
„Primii kilometri ai acestui an competițional au însemnat și primii kilometri cu noul material de concurs. A fost o primă etapă de acomodare, în care nu ne-am asumat niciun risc. Am bifat obiectivul principal de a termina raliul și de a parcurge cât mai mulți kilometri în care să ne împrietenim cu noua mașină. A fost frumos, ne-a plăcut chiar dacă ritmul nostru nu a fost pe măsură. Sperăm să fie mai bine la Argeș! Felicităm toate echipajele!”
a spus ocupantul locului 3, Mircea Crișan.
„După o pauză de un an în care am fost doar spectatori, a venit și rândul nostru să apărem pe o listă de start. Am ales Swift Cup, primul nostru raliu fiind de acomodare cu mașina și ca echipaj. Din păcate, în a doua zi materialul de concurs a cedat: sistemul de răcire a motorului nu a mai vrut să funcționeze și am fost nevoiți să abandonăm. Dar, ca de fiecare dată la Harghita, proba Lueta și-a cerut tributul. Vom reveni mai motivați și mai pregătiți la Raliul Argeșului. Să ne revedem cu bine!”
a spus Sorin Lungu la finalul primei sale etape în Swift Cup.
„Raliul Harghitei a fost o experiență nouă pentru noi, fiind prima etapă de raliu din viața noastră. Ne-am bucurat să aflăm că există comunitatea Swift CUP și să descoperim la Harghita oameni pasionați, motivați și plini de viață. Am trăit din plin fiecare moment și l-am apreciat, dar din păcate, în urma unui mic accident, am fost nevoiți să abandonăm în a doua zi. Ne-am dorit mult să participăm și le mulțumim tuturor celor care au făcut posibil acest lucru. Ne revedem cu forțe proaspete la Argeș. Numai bine tuturor!”
a declarat Cristian Stoica, aflat la debutul absolut în raliuri.
În 2023, Swift Cup este susținută de partenerii Bucur Rally & Tuning, Sparco Shop România, Protlum, Sparco, Hankook Competition, cu sprijinul Federației Române de Automobilism Sportiv.
Parteneri media: RallyMax.ro și ABimages.