Așa cum se arăta și în comunicatele precedente, Sebastian Scîrlet va avea copilot nou pentru etapele din Pitești și Baia Mare, dat fiind programul deja ocupat al lui Andrei Mitrașcă. Astfel, pentru prima dintre aceste două etape, campionul Cupei Dacia din 2022 va fi secondat de experimentatul Sebastian Itu.
După victoria harghiteană, moralul lui Sebastian Scîrlet este unul ridicat, însă perspectivele și intențiile sale rămân realiste. Asta pentru că, cum cu o floare nu se face primăvară, așa nici cu o victorie de etapă nu câștigăm un campionat, așadar miza acestui sezon rămâne neschimbată ca și înaintea etapei de debut a Campionatului Național de Raliuri Betano. Pentru 2023, Sebastian a ales să se dedice exclusiv dezvoltării sale pe plan sportiv, motiv pentru care, printre deciziile începutului de an s-au numărat și schimbarea nu doar a materialului de concurs ci și a copilotului. Iar dacă alături de Andrei Mitrașcă a obținut deja un rezultat remarcabil în prima etapă a sezonului, pentru Raliul Argeșului – acolo unde Andrei va absenta „motivat” – pilotul moineștean a decis să continue pe calea învățării și dezvoltării sale.
„Da, la Raliul Argeșului voi fi secondat de un nou copilot. Vreau să lămuresc încă de la început că înțelegerea mea cu Andrei Mitrașcă nu a căzut iar de la Raliul Sibiului ne veți revedea împreună în mașina de concurs. Evident, acest lucru nu vine pe ‚nepusă masă’, întrucât Andrei m-a anunțat încă de la începutul anului că la Argeș și Maramureș nu mă va putea onora cu prezența deoarece calendarul lui era deja ocupat.” – a spus pilotul moineștean, adăugând că: „Am ținut morțiș însă ca pentru aceste următoare două etape, locul vacant din dreapta să revină unor copiloți cu bogată experiență, căci sezonul acesta este mai mult despre învățare și aprofundare, și abia după despre victorii sau titluri.”
Clujean get-beget, Sebastian Itu a debutat în automobilismul sportiv profesionist la vârsta de 25 de ani, ocupând locul de copilot în dreapta unui alt clujean – Horațiu Savu – la Raliul Mănăstirilor. În decursul celor 30 de ani de carieră sportivă – care se împlinesc chiar în acest sezon – Sebastian a bifat peste 200 de prezențe la start cu piloți precum Sebastian Gioarsă, Florin Crișan, Daniel Ungur și mulți alții – însă de departe, partenerul și prietenul său de lungă durată a fost și rămâne Bogdan Marișca. Alături de acesta din urmă, copilotul clujean se poate mândri cu un titlu de campion național absolut – obținut în 2005, dar și cu cele peste 25 de victorii de etapă, nemaivorbind de cele peste 50 de reușite la diferite clase. Printre realizările celor doi se mai numără și titlul Cupei Mitsubishi din 2007, dar și 4 titluri de vicecampioni absoluți – iar cel mai recent – titlul de campioni pe asfalt în sezonul 2021.
„Dacă facem un simplu calcul matematic reiese faptul că în anul în care eu mă nășteam – 2004, Sebastian Itu se afla la al 10-lea sezon ca navigator în Campionatul Național de Raliuri. Așadar, ce-aș mai putea spune eu despre Sebastian, având în vedere că doar rostind numele ‚Itu’ te gândești deja la campioni, nenumărate victorii și recorduri ale automobilismului sportiv. Evident, acest lucru se datorează și faptului că așchia nu a sărit departe de trunchi iar fiul său – Sergiu – s-a ‚molipsit’ cum nu se putea mai bine, călcându-i pe urme lui Sebastian și devenind un copilot de o experiență remarcabilă. Sunt onorat și țin să-i mulțumesc încă o dată pentru faptul că a acceptat să îmi transmită o parte din ambiția, perseverența – dar mai ales cunoștințele și experiența sa sportivă, pe durata Raliului Argeșului.”
– a mai spus tânărul Scîrlet
Raliul Argeșului își va desfășura în acest an cea de-a 26-a ediție, organizatorii piteșteni pregătind un program compus din 2 zile de concurs – precedate de două zile de recunoașteri și un Start Festiv în Piața Primăriei din Pitești. De altfel, dintre cele 9 probe speciale ce vor însuma puțin peste 115 km cronometrați, etapa piteșteană se remarcă printr-o premieră – cel puțin pentru acest sezon – cu două probe Super Speciale.
Foto – Momentum Images