2022 a fost primul sezon în care Cristi Sugár și Vlad Colceriu au concurat pe modelul Peugeot 208, obținând titlul cupei monomarcă 208 R2 Cup, dar și podiumul în categoria mașinilor cu tracțiune. Pentru a consolida experiența acumulată, Cristi și Vlad au continuat și în 2023 în aceeași formulă, repetând performanțele: campioni ai cupei monomarcă și podium FWD, alături de un titlu mult râvnit, în categoria juniorilor.
Exceptând Raliul Moldovei, când problemele tehnice i-au costat aproximativ 15 minute, Sugár și Colceriu s-au impus în categoria juniorilor în toate etapele la care au luat startul în 2023. În plus, ritmul excelent de pe probe a fost recompensat cu un loc 10 în clasamentul general CNR.
RallyMax: După două sezoane la bordul unui Peugeot 208 R2 și cu două titluri în cupa monomarcă, cum ai descrie progresul tău în acești doi ani? Cum a fost sezonul 2023 din punct de vedere competițional?
Cristi Sugár: Peugeotul 208 R2 va rămâne în suflet pentru mine, mi-a plăcut foarte mult mașina și mereu am spus că sper să-mi placă și urmașul său la fel de mult. Din punct de vedere competițional, progresul cred că a fost vizibil și simt că am devenit constanți, împreună cu Vlad. A fost un sezon foarte bun în care planul de acasă pot să spun că s-a potrivit și cu cel din târg. Îmi doresc ca această evoluție să continue și în 2024 și să devenim și mai rapizi!
O nouă provocare pentru Sugár și Colceriu: Clio Trophy
Pentru 2024, Cristi Sugár pregătește o noutate majoră: timișoreanul va lua startul, alături de copilotul său, Vlad Colceriu, într-o cupă monomarcă din Belgia. Echipajul va concura în Clio Trophy Belgia, un trofeu desfășurat integral pe asfalt, unde toți participanții concurează pe modele Renault Clio Rally5.
Clio Trophy debutează cu prima etapă, Rallye de Wallonie, programată în același weekend cu Raliul Harghitei, urmând ca următoarele etape să aibă loc în 18 mai (Sezoens Rally), 6-7 septembrie (A&D Omloop Van Vlaanderen), 28 septembrie (East Belgian Rally) și 30 noiembrie – 1 decembrie (SPA Rally). Premiile oferite de organizatori sunt consistente, echipajul învingător la fiecare cursă încasând 2200€, locul secund 1500€, locul al treilea 1000€, în timp ce locurile patru și cinci, vor primi 700€, respectiv 500€. În plus, concurenții înscriși în Clio Trophy Belgia se vor lupta de-a lungul sezonului pentru marele premiu: participarea cu un Renault Clio Rally3 la Monte Carlo Rallye 2025, dar și pentru o sumă extra de 3000€.
RallyMax: Care sunt motivele pentru care ai luat decizia participării în Clio Trophy Belgium? De ce nu altă cupă monomarcă sau de ce nu ERC Junior, așa cum se zvonea în perioada dintre sezoane?
Cristi Sugár: Am căutat destul de mult, au fost multe variante, am tânjit până în ultima clipă că va fi Junior ERC, însă bugetul nu ne permite să facem un sezon complet și am hotărât că e mai inteligent să luăm decizia aceasta decât să participăm la 3 raliuri tot sezonul. Ne-am dorit foarte tare să mergem în Junior ERC și încă ne dorim, mai avem o șansă la anul conform vârstei, însă planul era să acumulăm experiență pe probele din ERC.
RallyMax: Cum consideri că va decurge adaptarea de la un model R2 la Clio Rally5? Probabil mulți s-ar aștepta ca trecerea să fie către un Rally4.
Cristi Sugár: Inclusiv noi ne număram printre ei 🙂 Eu cred că este o mașină similară, mai puțin ținuta de drum, care mă aștept să fie ușor inferioară R2-ului, dar încă nu am avut prima sesiune de teste, așadar rămâne să vedem, însă nu vad nimic care să ne împiedice în a ne împrieteni. Sunt multe exemple în care un pas în spate poate însemna doi inainte, suntem fericiți că suntem la start și profund recunoscători partenerilor noștri principali Tech Edge și Litens România!
RallyMax: Ce vă propuneți în Clio Trophy Belgia și care vor fi pașii următori pentru echipajul Sugar/Colceriu?
Cristi Sugár: Niciodată nu am mers la curse pentru locul 2, dar trebuie să avem o abordare inteligentă, nu e niciodată ușor să te duelezi cu localnici, mai ales când toți sunt localnici! E greu să iți dai seama de nivel, prima impresie va fi după prima probă specială, dar acesta e motivul pentru care am ales alt campionat: vrem să parcurgem probe noi, dictări noi, reguli noi, vrem să evoluăm! Pasul următor rămâne în continuare Junior ERC pentru noi.
RallyMax: Aveți, totuși, planuri sau gânduri pentru a concura în competițiile din România?
Cristi Sugár: Nu am exclus campionatul intern, totul depinde de buget. Mi-aș dori să fac câteva etape de macadam pentru că în Belgia e exclusiv asfalt, însă rămâne de văzut cum evoluează lucrurile în timpul anului sau dacă urmărește cineva promovarea exclusiv națională. Alegerea a fost facută strict din punct de vedere sportiv.
Cristi Sugár și Vlad Colceriu sunt susținuți în 2024 de către partenerii Tech Edge, Litens România, Air Force Suspension și AB Systems.