Sezonul 2016 reprezinta al treilea an consecutiv in care echipajul Alex Filip – Bogdan Iancu participa in Campionatul European de Raliuri. In acest an, cei doi au luat startul la etapele din Grecia si Polonia, unde au obtinut un loc 3 si un loc 4 in clasamentul ERC 3, urmand ca in acest sezon sa fie prezenti la Sibiu Rally Challenge si la Raliul Ciprului, ultima etapa din ERC. Despre cum au decurs lucrurile in acest sezon pentru Alex, dar si despre planurile sale pentru urmatorul an, puteti afla detalii in interviul de mai jos.
RallyMax: Salutare Alex! Ne bucuram sa discutam din nou cu tine, mai ales dupa un rezultat bun obtinut la etapa din Polonia, etapa care face parte din Campionatul European de Raliuri, unde participi pentru al treilea an consecutiv. Cum a decurs aceasta etapa pentru voi?
Alex Filip: Este o etapa care mi-a placut foarte mult, atat din punct de vedere traseu, dar si regiune, oameni, curatenie, civilizatie si oraganizare. Drumurile sunt total diferite fata de cele cu care suntem noi obisnuiti, practic spatiul de toleranta stanga-dreapta era de max. 50cm, lucru care ne-a solicitat, dar ne-a si ?calit? in acelasi timp.
RallyMax: In 2016 ai fost prezent la doua etape cu noua masina, Renault Clio R3T. Cum te simti pe probele speciale cu o masina cu doua roti motrice, dar si cu turbo? Ce e diferit, din punctul tau de vedere, fata de cea cu motor aspirat considerand puterea dezvoltata, cuplul si ?feeling-ul? la volan?
Alex Filip: Am tot facut comparatia asta si cu riscul de a ma repeta ? Clio R3 a primit ultimul upgrade in 2009, iar noul Clio a fost lansat pentru clienti in 2015. Este ca si cum am compara un smartphone din 2009 cu unul din 2015… Imi place foarte mult senzatia, face viteza incredibil de repede si pot spune ca noul R3T este un mini-R5. Singurul lucru cu care trebuie sa ma obisnuiesc este acela ca motorul nu mai face ture si nici sunetul inconfundabil de ?aspirata?. Sunt foarte incantat de colaborarea cu TurboTehnics Cluj-Napoca pentru ca masina este atent intretinuta si nu am avut nicio problema tehnica. Doar mici detalii de setup, dar pe care le vom rezolva pe masura ce numarul kilometrilor se va inmulti.
RallyMax: Care sunt planurile pentru echipajul Alex Filip ? Bogdan Iancu pentru sfarstitul sezonului 2016, dar si in ceea ce priveste 2017?
Alex Filip: Vom continua acest sezon cu participarea la Sibiu Rally Challenge la volanul unui Renault 5 Alpine, masina care este stramosul Clio-ului. Practic o sa dau timpul inapoi si voi merge cu Renault Clio RS al anilor 80. Apoi, in programul nostru se afla Cyprus Rally din octombrie. Pentru 2017 imi doresc sa continuam experienta Europeana, iar Polonia va sigur in programul nostru. Trebuie sa-mi iau revansa, precum am reusit cu Cehia.
RallyMax: Ai luat hotararea de a nu mai participa in CNR-D, alegand Campionatul European de Raliuri. Cum vezi situatia actuala din CNR-D? Ai avut in gand o revenire la vreo anumita etapa din Romania?
Alex Filip: Nu vreau sa vorbesc din afara pentru ca nu ar fi fair. Cata vreme duceam greul alaturi de colegii mei si plateam licenta FRAS, ma simteam indreptatit sa fiu vehement, dar asa nu am niciun drept. Vad doar ca lucrurile nu merg in directia corecta pentru ca sunt din ce in ce mai putini participanti la start. Iar la un spectacol cu putini actori, nici spectatorii nu mai vin. Mi-ar fi placut sa particip la Tulcea pentru ca are iz european, dar si la Brasov sau Cluj, acolo unde exista fani care inca respira motorsport. Din pacate nu am reusit, aceste curse fiind suprapuse cu altele la care am dorit sa particip.
RallyMax: Comparand cu situatia din Romania, cum ai descrie raliurile incluse in Campionatul European de Raliuri din toate punctele de vedere, pornind de la probe speciale, organizare, spectatori, mediatizare, etc?
Alex Filip: Nu cred ca sufera nicio comparatie. In primul rand, ERC este un Campionat agreat de FIA, iar regulile sunt clare, dar mai ales se respecta si se aplica indiferent de concurent. Oraganizarea si amploarea evenimentului este la o alta scara, iar ca exemplu ne putem aminti doar ERC Sibiu. Acolo simti ca totul este croit pentru competitori, nu sa-i incurce sau sa-i puna in situatia de a cheltui inutil. Exista oameni dedicati si nu cred ca am intampinat vreo problema tipica Federatiei din Romania. Ce ma doare cel mai mult este ca vad cum, cu exceptia Greciei, Campionatele Nationale din tarile in care am fost sunt cu mult inaintea Romaniei. Iar acum 10 ani situatiile erau comparabile.
RallyMax: Stim cu totii ca Alex Filip pe langa cariera de pilot, face fata cu brio si la concursurile de ciclism, inot sau alergare. Cum reusesti sa faci fata la aceste provocari si ce consideri ca are nevoie un pilot/copilot pentru a fi, cu adevarat, un sportiv?
Alex Filip: Cred ca orice poate face asta. Diferenta este facuta doar de dorinta, vointa si organizare a timpului. Pentru mine, o ora de antrenament pe zi in fiecare zi a devenit un mod de viata. Este ca si cum mananc sau respir. Asta ma face sa ma simt mai puternic si mai increzator in fortele mele. Iar la nivel teoretic, sunt mai sanatos. Facand o comparatie cu anii 2010 cand la interviul de final de proba speciala gafaiam fantastic, acum am un ton normal, chiar si dupa 25km.
RallyMax: Multumim pentru implicare si va dorim mult succes in viitor!
Alex Filip: Multumesc si eu, salutari cititorilor RallyMax.ro
Credit Foto: Alex Filip