Cu un prim podium in cadrul clasei 2 la Cotnari Rally Iasi, Sorin Badea isi incheie sezonul 2016, dupa doar 3 etape la care a luat startul. Sibianul care a luat startul alaturi de Botond Csomortani pe un Ford Fiesta R5 Evo pregatit de Bernini Rally si-a indeplinit dorinta pentru 2016, reusind sa aiba un parcurs de care sa fie multumit, in ciuda participarii reduse din cauza bugetului limitat.
RallyMax: Salutare Sorin! Ne bucuram ca ai acceptat invitatia noastra de a raspunde la cateva intrebari. Pentru inceput, suntem curiosi sa aflam cum ai caracteriza sezonul 2016 pentru echipajul #20?
Sorin Badea: Va salut si eu, am acceptat cu placere aceasta discutie cu RallyMax si prin intermediul vostru cu suporterii si pasionatii de raliuri din Romania. Sezonul 2016 a fost de fapt un mini sezon pentru echipajul #20, in conditiile unui buget extrem de restrictiv pe care l-am avut la dispozitie am reusit sa luam startul la doar 3 etape din Campionatul National de Raliuri: 2 pe asfalt (Brasov si Cluj) si una pe macadam (Iasi). Cu toate acestea, sunt foarte satisfacut de evolutiile si de performantele echipajului nostru, de cooperarea cu noul meu copilot Botond Csomortani si cu experimentata echipa Bernini Rally care mi-a pus la dispozitie de fiecare data o masina Ford Fiesta R5 Evo foarte bine pregatita si adaptata cerintelor mele sportive.
RallyMax: Ai evoluat la Iasi pentru ultima data in acest sezon, dupa cum ai anuntat chiar inaintea startului in cursa, nu veti fi prezenti la ultima etapa. Ati avut o evolutie extrem de constanta si spectaculoasa la Iasi. Ati reusit sa va indepliniti obiectivul propus inaintea startului?
Sorin Badea: La Iasi am avut 2 obiective sportive majore si un obiectiv esential pentru orice pilot; din punct de vedere sportiv ne-am propus o clasare in top 5 in Clasamentul General si un punctaj cat mai consistent pentru a sprijini echipa noastra Sibiu Racing Team in efortul de a deveni Campioana Nationala in confruntarea cu celelalte 2 echipe din Campionat. Ne-am indeplinit ambele obiective, mai mult am reusit si o clasare pe locul III pe podiumul Clasei 2. Celalalt obiectiv a fost sa oferim spectacol pentru suporterii aflati pe Probele Speciale de la Iasi si le producem bucuria de a ne revedea evoluand de fiecare data, am incercat un pilotaj spectaculos dar si eficient in acelasi timp, ceea ce credeti-ma, nu e intotdeuna posibil, mai mult am riscat foarte mult integritatea masinii de concurs la saritorile artificiale tocmai pentru a satisface asteptarile spectatorilor si fanilor nostri.
RallyMax: Ce parere ai despre schimbarile aduse de noua conducere a FRAS la inceputul sezonului 2016? Crezi ca acestea au adus un plus pentru raliurile din Romania?
Sorin Badea: Am mai spus asta, voi fi consecvent in a repeta ca noua conducere FRAS are inca deficiente majore in a intelege ceea ce asteapta publicul si sponsorii care sustin sportivii de la acest sport elitist si scump; consecinta vizibila fiind numarul relativ redus de spectatori prezenti la competitiile noastre si numarului foarte mic de echipaje prezente la startul raliurilor. In ceea ce priveste modificarile impuse in regulamentul 2016 sunt multe dintre ele care scapa logicii sportive si dorintelor sportivilor afiliati, din pacate multe dintre demersurile si deciziile Consiliului Federal sunt inca lovite de diletantism si lipsa de viziune, in multe cazuri deciziile lor fiind chiar contraproductive, pierderea Sibiu Rally Challenge din programul competitional FRAS si a Rally Show-ului de la Constanta fiind relevante in acest sens. S-a observat totusi un progres in arbitraj si in organizarea competitiilor, dar sunt sigur si aici e loc de mult progres inca.
RallyMax: Formula Sorin Badea-Botond Csomortani-Ford Fiesta R5 Evo a fost una care a adus un plus de spectacol pe probele speciale din 2016. Veti continua si in 2017 in aceeasi formula?
Sorin Badea: In primul rand va multumesc pentru apreciere, daca am resuit sa aducem un plus de spectacol pe probele speciale inseamna ca tandemul Miki-Boti functioneaza bine, ca progresam rapid ca urmare nu exista nici un motiv sa schimbam ceva in componenta echipajului pentru viitor.
Il respect si-l apreciez foarte mult pe Boti si sper ca si el sa-si doreasca sa continue sa lucreze cu mine in 2017. Lucrez deja la un proiect important pentru anul competitional viitor, nu exista certitudini, exista insa o mare dorinta si pasiune de a face un sezon memorabil in 2017.
RallyMax: Dan Codreanu si echipa organizatorica au incercat sa se ridice la standardul pe care l-am gasit la editiile anterioare la Iasi. Ce parere ai, au reusit acest lucru?
Sorin Badea: Am avut o discutie deschisa foarte agreabila cu Dan Codreanu dupa Power Stage, deci la finalul cursei de la Iasi si i-am spus si lui ce va spun si voua acum: faptul ca Dan si echipa lui sunt niste oameni intreprinzatori foarte pasionati care merita toata consideratia este in afara oricarui dubiu, faptul ca Raliul Iasului este un raliu generos si frumos cu probe speciale senzationale pentru pilotaj este de notorietate deja. Parcul de service este pozitionat in cel mai frumos loc din Iasi, in fata Palatului Culturii, configuratia SSS Rapa Galbena si transmisiunea la TVR in direct este o performanta importanta, iar cooperarea si suportul primit de la Autoritatile locale, in mod special de la Primarie, sunt foarte importante pentru noi si pentru raliu. Cu toate acestea am incercat sa explic ca exista inca deficiente ce trebuie corectate in conceptia programului raliului, a timing-ului sportivilor si echipelor tehnice, a planului orar si a concentratiei cu probe speciale in zilele de concurs. Intentia lor de a face spectacol prin crearea de saritori artificiale este laudabila insa inca sufera la partea de conceptie si constructie? am sugerat integrarea in echipa lor a unor consultanti cu mare experienta in organizarea de raliuri in Romania, eventual piloti sau copiloti care sa-i ajute sa depaseasca cu eleganta aceste deficiente si sa faca un raliu mai bun in 2017. Ca sa raspund intrebarii voastre: da, au reusit sa faca un raliu bun, standardul de referinta insa din punctul meu de vedere sunt etapele de IRC si ERC de la Sibiu din 2013 si 2014.
RallyMax: Faci parte din Sibiu Racing Team, echipa care surprinzator pentru unii, este lidera clasamentului general al echipelor si va lupta sa ramana in fruntea acestuia si dupa ultima etapa, Raliul Perla-Harghitei. Ati reusit intr-un timp foarte scurt sa construiti o echipa unita si foarte puternica. Cum decurg lucrurile in sanul echipei si care este reteta rezultatelor obtinute?
Sorin Badea: SRT este o echipa creata de sportivi automobilisti sibieni cu suflet mare, in primul rand pentru pasionatii de raliuri aflati in numar foarte mare la Sibiu – sustinerea lor morala a fost foarte vie pe parcursul intregului sezon competitional. Echipa nu a avut si nu are nici o presiune exterioara, s-a construit pe dorinta de a fi impreuna in jurul unui vis frumos?.daca vom reusi sa devenim Campioni Nationali la echipe sau nu, este mai putin important in acest moment, ramane totusi o mare performanta faptul ca aceasta echipa mica cu o sustinere financiara modica a reusit sa devina puternica si stea cu capul sus in lumea motorsportului romanesc, sa-si castige respectul pe care-l merita!
Personal sunt mandru ca am evoluat sub drapelul echipei SRT si le doresc colegilor mei mult success la urmatoarea (ultima) etapa din CNRD 2016 la Harghita Rally.
RallyMax: Sorin, iti multumim pentru raspunsurile acordate. In final, te rugam sa transmiti un mesaj iubitorilor motorsportului din Romania!
Sorin Badea: Va multumesc si eu pentru generozitatea cu care urmariti evolutiile noastre si pentru ca prin articolele si interviurile RallyMax reusiti sa transmiteti gandurile noastre ale sportivilor catre suporterii si fanii raliurilor din Romania.
Pentru noi pilotii, suporterii si iubitorii raliurilor sunt foarte importanti, ei sunt ?combustibilul? cel mai puternic de care avem nevoie de fiecare data cand pornim in aceasta aventura minunata si speram ca spectacolul oferit de noi impreuna cu masinile noastre sa le sporeasca pasiunea pentru acest sport minunat iar numarul fanilor proaspeti sa fie mereu in crestere pe probele speciale.
Doresc de asemenea sa multumesc partenerilor si sponsorilor nostri care prin suportul lor au facut posibila prezenta noastra in CNRD 2016: MARAVET, HILL?S, VETECO, HANKOOK si BERNINI RALLY; in mod special multumesc intregii mele familii pentru ca inteleg si accepta in existenta noastra marea mea pasiune pentru raliuri, ceea ce in multe situatii le face viata mai complicata si incarcata de emotii.