Sezonul 2016 din Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop a fost unul presarat cu multe ghinioane pentru unul dintre cei mai iubiti piloti, Ovidiu Zaberca. La bordul aceluiasi Mitsubishi Lancer inscris la Grupa H, pilotul resitean nu a reusit sa se implice in lupta pentru titlul national din 2016.Mai multe detalii despre intamplarile lui “Zabi” din acest sezon puteti afla citind interviul de mai jos.
RallyMax: Salutare Ovidiu! Ne bucuram sa stam de vorba acum, la final de sezon. Pana sa intram in mai multe detalii despre tot ce-a insemnat pentru tine 2016, poveste-ne putin cum au decurs lucrurile pentru tine la ultima etapa, Trofeul Opel?
Ovidiu Zaberca: Salutare RallyMax. Trofeul Opel a fost o etapa destul de grea pentru mine, in prima zi, cu cutia de viteza fina de serie cu rapoarte lungi, in special treapta a5a, erau sectoare unde stateam in limitare ca sa nu mai schimb o treapta in sus si colac peste pupaza pe ultima urcare a cedat si diferentialul spate, pe care l-am inlocuit cu cel de serie cu active. A doua zi, dupa prima urcare, eram relativ bine si sincer speram sa fie si mai bine odata ce a inceput sa ploua, dar din pacate ultima urcare a fost un dezastru total, chiar de la start, unde am batut pasul pe loc si mi-am pierdut concentrarea si uite asa am facut un timp foarte slab. Cat despre organizare, eu as fi facut sambata 2 urcari libere si 3 calificari si duminica o pauza mai scurta ar fi fost apreciata ca este concurs de viteza nu de masini parcate.
RallyMax: 2016 a fost, din pacate, un sezon nu prea reusit pentru tine. Nu ai reusit sa finalizezi modificarile la masina in timp util, astfel ca ai ratat startul in prima etapa a CNVC 2016. Din fericire, ai fost cooptat intr-o nou formata echipa, Yacco Racing Team, alaturi de Costi Stratnic, Aurelian Dode Andronache si Andrei Barbu. Cum ai descrie acest sezon?
Ovidiu Zaberca: Cel mai greu sezon pentru mine, intradevar am inceput cu stangul si din pacate am terminat la fel. Nu am terminat masina in timp util pentru prima etapa si primii kilometri au fost facuti chiar la Paltinis unde am avut ceva probleme, dar am reusit sa le remediez pana la start. La urmatoarea etapa s-a spart cutia de viteze si reparatia era cu 2-3 sute mai putin decat una noua, asa ca am continuat tot sezonul cu o cutie de serie, apoi a urmat Ranca, unde prin conjunctura am prins locul 2, Sinaia cu un rezultat slabut unde diferentialul spate nu functiona in parametri dintr-o eroare a mea. Apoi a urmat si evenimentul de la Teliu, dupa care am vrut sa renunt, dar cu sprijinul unor fosti adversari si prieteni am reparat masina in timp pentru Campulung, unde am ratat locul 1 la 5 sutimi si am fost cel mai satisfacut dupa aceasta etapa.
RallyMax: In ultima perioada, la startul etapelor de CNVC si-au facut aparitia mai multi piloti straini care au reusit sa creasca nivelul campionatului, in opinia noastra. Consideri ca aceste veniri sunt binevenite?
Ovidiu Zaberca: Bineinteles, cu cati mai multi cu atat mai bine, valoare mea este egala cu valoarea adversarilor mei.
RallyMax: Desi nu ai fost multumit de rezultatele obtinute in acest sezon, totusi, care a fost traseul pe care te-ai simtit cel mai bine?
Ovidiu Zaberca: Sincer etapa la care am simtit ca am pilotat a fost cea de la Campulung, dar si cea de la Paltinis, in rest nu pot sa ma laud cu performanta mea si nu am fost multumit de cum am pilotat.
RallyMax: Daca ai putea face o schimbare in ceea ce priveste regulamentul din Campionatul National de Viteza in Coasta-Dunlop, care ar fi aceea?
Ovidiu Zaberca: In primul rand ar trebui respectat regulamentul de toate partile – piloti dar si organizatori. Schimbari ar fi multe, dar asta este alt capitol si nu sunt eu in masura sa fac aceste lucruri si chiar cand suntem intrebati este doar asa de ochii lumii, ca tot cum vor ei fac, asa ca imi vad de treaba mea. Au fost destule scandaluri anul asta si eu personal nu vreau sa iau parte la nici unul asa ca ma abtin.
RallyMax: Urmeaza o lunga pauza competitionala. Care sunt planurile pentru urmatorul sezon de coasta? Ti-ai dori sa schimbi materialul de concurs sau vei face unele modificari la Mitsubishi-ul pe care-l detii momentan?
Ovidiu Zaberca: Pentru 2017 nu am nici un plan in ceea ce inseamna participarea in vreun campionat, dar sper sa pot participa la cateva etape; nu stiu la care inca dar mai este pana atunci. In ceea ce priveste materialul de concurs imi doresc sa schimb caroseria pentru ca asta a avut 2 lovituri serioase si ambele pe partea dreapta si nu imi mai da incredere la viteze mari. De asemenea, mi-ar placea si o cutie de viteza cu craboti si un calculator mai performant, dar toate la vremea lor.
RallyMax: Iti multumim pentru raspunsurile acordate si speram sa ai parte de mai mult noroc in 2017! In final, ai cuvantul!
Ovidiu Zaberca: In final as vrea sa felicit echipa Yacco Racing pentru rezultatele de anul acesta. Multumesc partenerilor mei din 2016 – BT Performance, Yacco, TCS grup, Smart Driving, Rogard, BD Tuning, AbsolutAuto Vulcanizare, Exelixis, BCR, vreau sa multumesc si colegilor care mi-au fost aproape cand am fost jos si care au fost multi. Multi m-au ajutat sa ma ridic, nu o sa dau nume sa nu omit vreunul, dar voi stiti care sunteti. Avantajul este ca dupa ce cazi o data, a doua oara te ridici mai usor 🙂 vreau sa va multumesc si voua tuturor jurnalistilor si fotografilor si spectatorilor fara voi clar nu este la fel.
Intre timp va doresc tuturor sarbatori fericite si sa ne revedem cu bine in 2017!
Credit foto: RallyZoom.ro