La finalul sezonului, am povestit cu Edwin Keleti, pilotul care a reusit sa isi adjudece titlul clasei 3 si sa termine sezonul pe podiumul clasamentului general, dupa o lupta frumoasa si interesanta pe probele speciale.
RallyMax: Salutare Edi! Ne bucuram sa stam de vorba acum, la final de sezon. Ai reusit, alaturi de noul tau copilot, Toni Avram, o noua clasare pe podiumul general la final de sezon. Te asteptai sa obtineti astfel de rezultate, avand in vedere faptul ca ati evoluat la bordul unei masini de clasa 3?
Edwin Keleti: Salutare! Si eu ma bucur de aceasta ocazie de a vorbi. Recunosc e un sentiment foarte placut ca trei ani consecutiv sa fii pe podiumul general al campionatului cu doua medalii de bronz in 2015 si 2016 dupa titlul de vice absolut din 2014! Nu pot sa spun ca ma asteptam insa pot sa spun ca a fost target-ul meu nr.1 pentru sezonul 2016 si ma bucur ca l-am indeplinit alaturi de Toni. Masina, chiar daca de clasa 3, a functionat aproape ireprosabil si asta multumita echipei Omega Motorsport. Mai mult de atat nu se poate in fata masinilor R5!
RallyMax: Spuneai la inceputul lui 2015 ca vei incerca unul, maxim doua sezoane de lupta la varful ierarhiei generale, dupa care te vei reorienta spre o clasa in care sa poti face si mai mult spectacol. Ce planuri ai in acest moment pentru 2017?
Edwin Keleti: Hmmm, stii cum e, iti doresti anumite chestii dar pana la urma esti fericit si sa fii la start cu o?Dacie. Am analizat pe toate partile problema si mi-am dat seama ca ar trebui sa gasesc o categorie unde factorul FUN sa fie primordial si asta nu pentru ca nu e o placere sa pilotezi un Evo X. M-am gandit la un Escort Mk2 cu care sa mergem la istorice dar se pare ca inca nu sunt suficient de?istoric si atunci cred ca cea mai buna varianta ar fi un Porsche 911 Gt3. E o masina fabuloasa cu care sunt convins ca poti castiga pe asfalt chiar si contra unor masini R5. Ar fi frumos dar?sa vedem.
RallyMax: Suntem curiosi, care a fost etapa la care v-ati simtit cel mai bine, atat din punct de vedere sportiv, dar mai ales din punct de vedere a organizarii evenimentului.
Edwin Keleti: Dificil de spus pentru ca ne plac toate etapele campionatului dar cred ca sportiv ne-a placut foarte mult la Bacau pe traseul improspatat si care se potriveste foarte bine stilului meu de pilotaj iar ca organizare si ?pachet? general tot Tulcea ramane, cred, etapa care le are pe toate.
RallyMax: Edi, ce parere ai despre nou-infiintatul campionat de ?Rally 2?? Consideri ca aceasta noua competitie organizata de catre FRAS si-a atins obiectivele pentru acest prim sezon de activitate?
Edwin Keleti: Este un pas spre atragerea unor piloti debutanti sau care nu au bugete de CNR insa cred ca se poate imbunatati formatul si filosofia acestui campionat. Cred ca au fost prea putine masini la start in aceasta formula si trebuie facut mai mult la nivel de FRAS pentru a atrage mai multi pasionati.
RallyMax: Esti unul dintre cei mai sinceri piloti din lumea motorsportului din Romania, ti-ai exprimat de fiecare data problemele sau gandirea in public. Ce parere ai despre toata situatia creata dupa ultima etapa din CNR-D 2016, Raliul Perla Harghitei, in urma caruia s-au comunicat numeroase sanctiuni si decizii, care au afectat in buna masura echipa din care faci parte, BCR Rally Team?
Edwin Keleti: Cred ca situatia nu s-a creat dupa ultima etapa ci s-a ?tesut? pe parcursul intregului campionat! Unii au exploatat cu inteligenta un regulament deficitar conceput si au facut, cred, doar o singura greseala de tip hartogareala cu licenta unui component al echipei, in timp ce ceilalti, big spenderii campionatului, au curbat orizontul spiritului sportiv si au folosit toate tertipurile la limita regulamentului pentru a-si atinge scopul. Colac peste pupaza a venit si interpretarea regulamentului cu dubla masura de catre FRAS, in cazul BCR RT si NRA, astfel incat sezonul s-a terminat cu un gust amar la capitolul clasament pe echipe. E nevoie URGENTA de clarificare a lacunelor si deficientelor regulamentului CNR pentru la anul astfel inca sa limitam posibilitatea tuturor de a merge pe sarma fara sa?cada!
RallyMax: Avand o experienta indelungata in raliurile din Romania, cum consideri ca a evoluat Campionatul National de Raliuri in ultimii ani, luand in considerare nivelul competitional de acum si cel de acum cativa ani? Dar daca facem referire la organizarea etapelor din Romania?
Edwin Keleti: Campionatul a evoluat enorm din punct de vedere pilotaj fata de acum 10 ani si asta datorita venirii pilotilor straini la noi in campionat. Iar daca ei veneau cu nivelul lor independent de noi, meritele de lauda le au pilotii si copilotii romani care AU STIUT cum sa ridice nivelul?LOR la cel NOU. Au stiut sa iasa din zona lor de confort si sa progreseze! Iar astazi se poate spune ca se merge foarte tare! In ceea ce priveste nivelul de organizare al etapelor de CNR si acesta a crescut sensibil in ultimii ani sub impulsul etapelor de la Sibiu, Tulcea si Iasi. Din pacate nu exista la momentul acesta un mecanism ferm si clar de promovare a celor mai bune etape respectiv de retrogradare a celor slabe, de diferentiere clara prin coeficienti sau alte variabile, astfel incat s-a revenit la o dulce stagnare si imbatare cu apa rece. Atata timp cat intre organizatori nu o sa existe o LUPTA cu?MIZA REALA, nu vor mai surveni schimbari calitative pozitive!
RallyMax: Iti multumim ca ai raspuns inca o data promt intrebarilor noastre. Iti dorim mult succes in 2017 si speram sa avem ocazia de a te urmari si la show-ul finalului de an, ATA Racing Show!
Edwin Keleti: Eu va multumesc pentru interes! Din pacate nu vom fi prezenti la ultimul eveniment sportiv al anului dar speram sa fim din nou pe probe in 2017!