Adrian Dragan/ Vali Bradateanu termina in puncte cel mai dur raliu
Caldura: adversarul numarul 1
Un raliu memorabil
Echipajul ?auto motor si sport?, Adrian Dragan si Vali Bradateanu, a venit increzatori la Sibiu, primul macadam din 2011, dupa trei etape de asfalt unde evolutia lor a fost influentata puternic de conditiile meteo, la Targu Mures si de o avarie tehnica la Cluj. Plecati de pe pozitia a saptea a clasamentului, cei doi sperau sa obtina la Sibiu cat mai multe puncte, dar principalul obiectiv a ramas, ca si pana acum, incheierea raliului.
Motivati si increzatori in fortele proprii, cei doi au incercat o abordare curajoasa a celor peste 110 km de probe de clasament impartiti in doua zile de concurs si nu mai putin de 11 speciale. Pentru anul acesta, Raliul Sibiului a venit insa cu o serie de noutati, printre care doua probe speciale de noapte, Paltinis de 8,5km si Santa 7 km.
Pentru echipajul ?auto motor si sport? problemele au inceput insa din start. Anvelopele primite cu cateva ore inaintea startului fiind co specificatie mai moale decat cea comandata initial. Din acest motiv si avand in vedere duritatea traseului cei doi au optat pentru a merge cu doua roti de rezerva, ceea ce a influentat negativ performantele masinii. Si nu in cele din urma, de data aceasta a fost evident ca masina, specificatie 2009 este depasita din punt de vedere tehnic fata de cele ale adversarilor directi, ceea ce intr-un raliu unde 7 din cele 11 probe speciale au fost in urcare s-a dovedit in final un handicap major. In aceste conditii prima zi a raliului s-a incheiat pentru cei doi cu pozitia a zecea, in clasamentul Cupei Dacia.
Ziua a doua, a debutat cu dubla Crint, o proba speciala in urcare de 17 km, care s-a parcurs de doua ori fara service si unde principala problema a fost supra incalzirea motorului. Cu caldura la maxim si cu cockpitul plin de praf, Adrian si Vali au reusit sa-si isi imbunatateasca pozitia in clasament dupa un parcurs lipsit de probleme.
Ultimul asalt a fost reprezentat de combinatia Calugaru Max de 10,5 km dintre care 6 km pe asfalt si coborarea pe Santa, bucla ce urma sa se parcurga de asemenea de doua ori. Din pacate un incident nefericit a dus la oprirea raliului inaintea ultimei probe speciale, drept pentru care toate echipajele au primit timpii de la prima coborare pe Santa.
In aceste conditii, cei doi aveau sa incheie pe pozitia a sasea in clasamentul final, reusind in ciuda unei cutii de viteze cu o demultiplicare foarte lunga sa castige patru pozitii in clasament.?Din pacate lipsa cutiei de viteze scurte ne-a privat de un rezultat mai bun. Am mers fara greseala, si am avut notate corect toate posibilele capcane de pe traseu. Dar de data aceasta chiar nu s-a putut mai mult, Sper ca pana al Arad sa rezolvam aceasta problema cu transmisia sis a revenim in lupta pentru podium?, a spus Adrian Dragan.
Raliul avea sa se incheie pentru Adrian Dragan abia duminica, cand la invitatia Citroen Romania a testat in premiera noul Citroen DS3 R3 Max, masina care a debutat la Sibiu si care a incheiat pe locul patru pilotata de italianul Simone Campedelli.
?O masina..din alt film. Francezii au facut o treaba extraordinara, masina te ajuta efectiv sa o pilotezi cu un efort minim. Noile sisteme de management ale motorului si transmisiei compenseaza perfect orice gol de acceleratie, senzatia este ca masina accelereaza chiar si atunci cand franezi. Iar rezultatul lui Campedelli este mai mult decat elocvent. Abia astept sa vad aceasta masina in Campionatul nostru?, a adaugat Adrian Dragan.