Dan Zaharia a debutat in Campionatul National de Raliuri in sezonul 2016 in cadrul Cupei Dacia, fiind, de la bun inceput, o prezenta care a atras atentia. Dupa cateva etape alaturi de Alin Popa, Dan a pornit in Transilvania Rally cu Sergiu Itu in dreapta sa, ca mai apoi sa il aiba drept copilot pe experimentatul Sebastian Itu. Cu talent si o dorinta foarte mare de progres, tanarul pilot din Iasi a reusit ca in 2016 sa se impuna in doua clasamente: cel al Debutantilor si cel al Cupa Dacia Debutanti.
RallyMax: Salut, Dane! Ne face mare placere sa stam, din nou, de vorba cu tine. Relateaza-ne putin cum au decurs lucrurile pentru tine in 2016.
Dan Zaharia: In 2016 am avut norocul sa fiu luat sub aripa domnului George Grigorescu, multiplu campion national la 2 roti motrice, in familia Cupa Dacia, unde am crescut, iar la antrenamentele dinaintea fiecarei curse simteam ca talentul meu incepe sa fie slefuit. In anul 2016 la raliul de casa am reusit cea mai buna performanta din ultimii 26 de ani fata de alti piloti ieseni, unde am urcat pe podium la 4 categorii, si am avut cea mai buna clasare la general pe o Dacia Logan. Multumesc lui Dumnezeu ca macar acasa a tinut masina si nu am avut nicio problema tehnica. Cu 7 etape din 8 la care am participat, ma bucur ca am avut un an de debut foarte bun, unde am reusit sa urc la fiecare final de raliu pe podium, fara sa bifez niciun abandon, iar la final de campionat cea mai mare bucurie a fost castigarea titlului de Debutant al anului ?i al Cupei Dacia Debutanti. Dupa primul an in lumea raliurilor, ultima etapa din campionat, ”Raliul Harghitei”, avea sa-mi aduca titlul de Debutant al anului si de campion al Cupei Dacia Debutanti, iar orasul Iasi, dupa 26 de ani, are un nou campion in lumea raliurilor! Ultimul campion national din Iasi la raliuri este tatal meu, Mihai Zaharia, omul care ma sprijina din “umbra” si care, in 1990, devenea campion la Grupa C1.
RallyMax: In 2016 ai reusit sa te impui in clasamentul debutantilor CNR-D si cel al debutantilor Cupei Dacia. Credeai ca vei obtine acest rezultat la inceputul sezonului? Care crezi ca au fost atuurile tale in lupta pe probele speciale?
Dan Zaharia: Sezonul 2016 a fost unul de neuitat. Am ales sa particip la raliuri din dorinta personala, am vrut sa simt si sa traiesc ce imi povestea tata de mic copil si cum era viata la curse, nici prin gand nu mi-a trecut ca pot deveni campion national sau ca pot avea sansa sa particip aproape un campionat intreg. Tot ce am vrut sa fac a fost sa particip la cateva etape sa vad cum ma descurc. Cred ca atuul principal a fost setea continua de autodepasire si descoperirea unor noi limite.
RallyMax: Pe parcursul sezonului 2016 ai avut parte de un numar de copiloti care ti-au fost alaturi, unii dintre acestia fiind chiar Sebastian si Sergiu Itu. Cat de mult te-au ajutat informatiile primite de la Sebi si Sergiu in evolutiile pe care le-ai avut?
Dan Zaharia: Am avut norocul ca la ultimele etape din campionat sa-i am alaturi pe Sergiu-Sebastian si Sebastian Itu, copiloti de top, iar datorita lor am avut cele mai bune rezultate de pana acum, reusind sa “fur” cateva secrete benefice pentru viitor. Desigur, am crescut in performanta destul de repede, fara a-mi asuma riscuri prea mari in timpul cursei, iar asta se putea vedea de la o proba la alta, timpii imbunatatindu-se remarcabil.
RallyMax: In urma cu cateva zile ai anuntat faptul ca vei face trecerea la modelul Sandero, ramanand inscris si in 2017 in cadrul Cupei Dacia. Care sunt planurile pentru tine in 2017?
Dan Zaharia: Sincer, sezonul 2017 s-a conturat pentru mine recent si intr-un mod neasteptat. Totul parca a fost regizat ca o surpriza. Incercarile tatalui meu de a ma sprijini pentru a merge mai departe in acest sezon au dat roade cu ajutorul lui Catalin Grigoriu, iar pentru mine startul din 2017 vine cu multe noutati. O masina noua de concurs, un nou copilot si o noua familie la curse ma vor motiva sa trag cat mai tare.
RallyMax: Ce crezi ca trebuie sa imbunatatesti in 2017 pentru a fi mai rapid pe probele speciale?
Dan Zaharia: Fiind o masina noua, pe care nu am mai concurat pana acum, tot ce imi pot dori este sa ma acomodez cat mai repede cu ea in noua formula si sa ii vedem limitele. Weekend-ul ce urmeaza incepem primele teste cu “baby Sandero” in setup-ul de asfalt. Voi incerca sa-mi pastrez aceeasi “formula” pentru imbunatatirea ritmului pe probe, adica sa “privesc cat mai departe” si sa car cat mai multa viteza pe parcusul probelor.
RallyMax: Ce parere ai despre modificarile survenite in regulamentul CNRD si mai ales, de re-introducerea coeficientilor incepand cu sezonul 2018? Ce modificari ai aduce tu regulamentelor?
Dan Zaharia: Tinand cont ca voi lua startul abia in al 2-lea sezon, nu ma simt in masura sa pot comenta noile modificari. Fiind un fan al macadamului singurul lucru care mi-ar placea ar fi sa avem mai multe etape de macadam.
RallyMax: Care este cel mai mare vis al pilotului Dan Zaharia si care este etapa nationala/internationala in care ti-ai dori cel mai mult sa iei startul?
Dan Zaharia: Cel mai mare vis ar fi ca toata aceasta poveste frumoasa in care am intrat, din lumea raliurilor, sa nu se termine mai devreme sau mai tarziu din lipsa bugetului sau a partenerilor. Mi-as dori sa-mi inchei cariera in motorsport la o varsta cat mai inaintata ?? si in glorie. Ca etapa internationala mi-ar placea sa iau startul in Wales Rally GB.
RallyMax: Iti multumim pentru raspunsurile acordate, ne-a facut mare placere sa stam de vorba. Iti dorim mult succes in 2017 iar in final, ai cuvantul!
Dan Zaharia: Si eu va multumesc, RallyMax. Multa bafta tuturor in noul an si abia astept sa ne vedem la etape!